וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן גידור גדולה נוספת מודיעה על סגירה: נכסי ארכיאוס קפיטל ירדו בשנה מ-3 מיליארד דולר ל-700 מיליון דולר

עפרה שלו

31.10.2006 / 11:47

סגירת הקרן משקפת את רגישות המשקיעים לביצועים החלשים בקרנות הגידור לאחר קריסת אמארנת



ארכיאוס קפיטל (Archeus Capital), קרן גידור גדולה שנכסיה ירדו ל-700 מיליון דולר מ-3 מיליארד דולר בשנה שעברה, הודיעה אתמול למשקיעים על סגירתה. סגירתה של הקרן, שנוסדה ונוהלה על ידי שני סוחרי אג"ח לשעבר בסלומון ברדרס, משקפת את רגישות המשקיעים לביצועים החלשים בקרנות הגידור לאחר קריסתה של אמארנת בעקבות הימור כושל על גז טבעי.



גישתה של ארכיאוס היתה שמרנית יותר מזו של אמארנת, והיא התמקדה בניצול הזדמנויות ארביטראז' באג"ח להמרה. אסטרטגיית השקעה זו החלה לדשדש בשנה שעברה, ומשקיעים החלו למשוך את כספם מהקרן.



על רקע הצמיחה המהירה במספר קרנות הגידור, התשואות העצומות שאיפיינו כלי השקעה זה כשהיה פחות פופולרי הפכו קשות יותר להשגה. העלייה בפופולריות של קרנות הגידור עוררה בעיה נוספת: לקהל משקיעי קרנות הגידור, שהורכב בעבר בעיקר ממשקיעים מתוחכמים ועשירים, התווספו משקיעים פגיעים יותר, הנחשפים לקרנות הגידור דרך קרנות פנסיה למשל. הפסדים בקרנות גידור, שהן כלי השקעה מסוכן מאוד, עשויים לגרום למשקיעים מסוג זה נזק חמור יותר.



לאחרונה גדל מספר הקרנות שנפגעו מהימורים כושלים, וכאלף קרנות הודיעו על סגירה, בהן כמה מהגדולות ביותר בענף.



קרן הגידור אמארנת אדווייזרס, מהגדולות בארה"ב, הודיעה על סגירתה לאחר שהפסידה 6.5 מיליארד דולר בפחות מחודש, בגלל הימור כושל על גז טבעי שבוצע על ידי סוחר בן 32, בריאן הנטר. המסחר בגז טבעי סייע לאמארנת לייצר רווחי ענק ב-2005 וגם בתחילת 2006.



וגה אסט מנג'מנט, שהיתה עד לפני זמן לא רב אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם, ביצעה הימור כושל נגד אג"ח ממשלתיות, ואיבדה 75% מנכסיה בשנתיים האחרונות - מנכסי שיא של 12 מיליארד דולר ל-3 מיליארד דולר כיום. עם זאת, נכון להיום, החברה אינה מתכוונת להיסגר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully