וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית המו"פ האירופית: 96% מהחוקרים סבורים שעל ישראל להשתתף בתוכנית גם אם לא תקבל את הסכומים ששילמה

גיא גרימלנד

31.10.2006 / 12:58

אחת התועלות הגדולות ביותר בהשתתפות בתוכנית, היא החשיפה של החוקרים לידע חדש



סקר שערכה המינהלת הישראלית לתוכנית המסגרת למו"פ של האיחוד האירופי (ISERD), בשיתוף מכון סקר, מצא כי 96% מהחוקרים מהתעשייה שהשתתפו בתוכנית ורואיינו לסקר סברו שלישראל כדאי להשתתף בתוכנית גם אם תקבל בחזרה רק 80% מהסכומים ששילמה.



תוכנית המו"פ השביעית תתפרס על שבע שנים (משנת 2007) ותקציבה הכולל המשוער יעמוד על כ-49 מיליארד יורו. 9 מיליארד יורו הוקצו למימון מחקרים בתחום טכנולוגיות המידע. הקול הקורא הראשון בתחום טכנולוגיות המידע, בהיקף של 1.2 מיליארד יורו, יפורסם בחודש דצמבר. כחצי מסכום זה מוקצה לתחום התקשורת.



החברות הישראליות שהשתתפו בתוכנית המו"פ השישית הצליחו למדי. לפי נתונים של המדען הראשי, היקף מענקי המו"פ שלהם זכו החברות הישראליות הגיע ל-203 מיליון יורו, כאשר ממשלת ישראל השקיעה בתוכנית 190 מיליון יורו.



אחת התועלות הגדולות ביותר בהשתתפות בתוכנית, היא החשיפה של החוקרים לידע חדש. לפי נתוני ISERD, היקפם הכולל של הפרויקטים בהשתתפות ישראלית מסתכם ב-3.55 מיליארד דולר. מאחר שהיקף המענקים לחוקרים הישראלים עומד על כ-200 מיליון יורו, המשמעות היא שהחוקרים נחשפים למידע שערכו הכספי הוא פי 16.



מרסל שטאון, מנכ"ל ISERD, מציין כי הביקורת שהופנתה כלפי התוכנית השישית, על כך שהחוקרים הישראלים לא ניצלו את המענקים, שגויה: "במקרים רבים, השתתפות בפרויקט חוסכת כסף לחוקרים שהיו צריכים להשקיע לולי נחשפו למידע שהגיע מהאיחוד האירופי. עובדה זו לא נרשמת בספרים ובסטטיסטיקות".



נתונים אחרים שנחשפים בסקר מלמדים כי גם החוקרים האקדמיים סבורים שכדאי לישראל להשתתף בתוכנית המו"פ. לפי הסקר, 77% מהחוקרים סבורים שהשתתפות בתוכנית היא כדאית במקרה שחוזרים רק 80% מהסכומים ששולמו.



עוד עולה מהסקר, כי 66% סברו שהשתתפות בפרויקטים היתה אסטרטגית לחברה במידה כזו או אחרת; 90% מהמרואיינים בתעשייה ו-93% מהמרואיינים באקדמיה אמרו שנחשפו לרעיונות חדשים; 90% מהתעשייה ו-89% מהאקדמיה אמרו שרכשו יכולת נוספת לפתח פרויקטים; 88% מהמרואיינים בתעשייה ו-89% הסכימו שהשתתפות בתוכנית קידמה אותם בתחום הקשרים המקצועיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully