וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הנפקת ענק בדרך

נתן שבע

31.10.2006 / 13:58

בוימלגרין מתכנן להנפיק את הקניונים של אנגל אירופה בלונדון לפי שווי של 3 מיליארד שקל

איש העסקים שעיה בוימלגרין קרוב לחתימה על עסקת רכישת לגנא הולדינגס בימים הקרובים וכבר מתכנן את הצעד הבא. בוימלגרין מבקש להנפיק בלונדון את עסקי הקניונים במזרח אירופה של החברה הבת אנגל אירופה (שנשלטת בשיעור של 77% על ידי לגנא) לפי שווי של 3 מיליארד שקל ככל הנראה, כך נודע ל-TheMarker.

בסך הכל מעורבת אנגל אירופה בייזום והקמה של 6 קניונים במזרח אירופה ובמדינות חבר העמים בהשקעה כוללת הנאמדת בכ-2 מיליארד שקל. החברה מתכננת להגיע לאחזקה של 10-8 קניונים בעלות שטח כולל של 300-200 אלף מ"ר, אז גם תהיה החברה בשלה להנפקה.

עוד העריכו גורמים בשוק ההון, כי המגעים בין בוימלגרין ליעקב אנגל, בעל השליטה בלגנא, מתנהלים על מחיר גבוה יותר ממה שהעריכו אחרים בתחילה. על פי הערכות, מתנהלים המגעים לפי שווי של 690 מיליון שקל לחברה - כלומר לפי מחיר של 65 שקל למניה - שווי הגבוה פי שלושה מהשווי שהיה אז מחיר המניה בשוק.

המניה כבר הכפילה את ערכה בשבוע האחרון, לאחר שהיו הערכות כי המגעים מתנהלים לפי שווי הכפול ממחיר המניה לפני הזינוק בה. שווייה של לגנא הולדינגס, שמחזיקה באנגל אירופה, עומד כיום על 400 מיליון שקל. שווי השוק של אנגל אירופה עומד היום על 500 מיליון שקל, כאשר הונה העצמי עומד על 300 מיליון שקל.

אנגל אירופה פועלת בתחומי הנדל"ן המניב והיזמות בישראל ובחו"ל, בין היתר מעורבת אנגל בפרויקטים בהיקף של כ-12,000 יחידות דיור, והיא פועלת בישראל, צ'כיה, הונגריה, פולין, גרמניה, בולגריה, סרביה וקנדה. השנה הנפיקה החברה את החברה הנכדה EEE בלונדון המרכזת את פעילות הייזום למגורים של קבוצת אנגל בצ'כיה, הונגריה, פולין, בולגריה, גרמניה וקנדה.

היזמים הישראלים נוהרים אל הבורסה בלונדון. אלביט הדמיה סיימה בהצלחה הנפקה בלונדון, כאשר בקנה מתוכננות עוד הנפקת החברה הבת של אפריקה, אפי אירופה, דלק בלרון מקבוצת דלק של תשובה וגם גזית גלוב עשויה להנפיק חלק מנכסיה שם.

מבוילמגרין קפיטל נמסר בתגובה: עסקת לגנא טרם השולמה. אין כרגע תוכניות אופרטיוויות להנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully