וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי צה"ל טסו בגובה נמוך מעל מעוזי חיזבאללה בביירות; צבא לבנון ירה נ"מ

סוכנויות הידיעות

31.10.2006 / 14:06

לבנון: 8 מטוסים ישראליים חדרו לשטחנו וטסו מעל ביירות, נבטיה וצור



מטוסי קרב של ישראל טסו הבוקר (שלישי) מעל בירת לבנון ביירות וערים בדרום המדינה. המטוסים חגו במשך חצי שעה מעל הרובע השיעי בדרום ביירות, המשמש מעוז חיזבאללה. סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה, כי המטוסים צללו לפחות שש פעמים לגובה נמוך מעל דרום ביירות ועוררו בהלה, ואולם הם לא הטילו פצצות. גיחות דומות בוצעו מעל הערים נבטייה וצור שבדרום לבנון. זהו המטס הנרחב ביותר של תה"ל בשמי לבנון מאז תום המלחמה.



צבא לבנון פירסם הודעה, ובה נאמר כי חייליו ירו אש נגד מטוסים על מטוסי צה"ל בדרום לבנון. ואולם שום מטוס לא נפגע. מטוסי חיל האוויר שיגרו נורי הטעיה, המפיצים חום רב, כדי להתחמק מהטילים הלבנוניים מונחי-החום. מקורות ביטחוניים בלבנון מסרו, כי שמונה מטוסים ישראליים חדרו לתחומה האווירי של לבנון - ארבעה מהם טסו מעל דרום לבנון וארבעה מהם טסו לאזורים אחרים במדינה, בהם לביירות.



הטיסות בוצעו שעות אחדות לפני נאום מתוכנן של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בערוץ טלוויזיה לבנוני. דובר צה"ל אמר כי אינו נוהג לפרט את סוג הפעילות של חיל האוויר. מקורות צבאיים אמרו עם זאת, כי אין מדובר בניסיון לתקוף בדאחייה או להתנקש באנשי חיזבאללה.



ישראל מתעקשת להמשיך בטיסותיה מעל לבנון, בניגוד להחלטת מועצת הביטחון 1701. הטיסות עוררו מחאה מצד לבנון, והמפקד הצרפתי של כוח יוניפי"ל, אלן פלגריני, אף העלה את האפשרות כי יוניפי"ל יירה על מטוסי צה"ל כדי לאכוף את ההחלטה, ואולם מאוחר יותר הבהירו האו"ם וצבא צרפת כי הדבר לא ייעשה. במגעים עם ישראל הביעו גורמים צרפתיים הבנה להמשך הטיסות, והבהירו כי הוראות הפתיחה באש של יוניפי"ל אינן מאפשרות לכוח לפגוע במטוסי צה"ל.



ישראל מנמקת את המשך טיסותיה בשטח לבנון, בכך שגם לבנון וחיזבאללה אינם מצייתים לסעיפים מרכזיים בהחלטת מועצת הביטחון 1701. שעות אחדות לפני הטיסות הישראליות מועצת הביטחון קיבלה משליח האו"ם, טריה רוד-לארסן, דיווח של ממשלת לבנון, ולפיו נשק הוברח ללבנון מסוריה.



שר הביטחון, עמיר פרץ, אמר כי הטיסות יימשכו "כל עוד לבנון לא תיישם במלואה את החלטה 1701, תמנע הברחת נשק מסוריה, תחזיר את החיילים החטופים לישראל ותסיר את האיום שמציב חיזבאללה באמצעות פירוקו מנשקו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully