וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ריטליקס נופלת ב-20% לאחר אזהרת הכנסות

שרון שפורר

31.10.2006 / 23:16

מאינד מתממשת ב-5% בתגובה לתוצאותיה. עליות קלות במדדים המובילים. מחיר הנפט הגולמי ממשיך לרדת

בוול סטריט נפתח יום המסחר השני בשבוע בעליות שערים, כשברקע זורמים אל המסחר דו"חות כספיים לרבעון השלישי של השנה. המשך הרגיעה בזירתה אנרגיה תומך בסנטימנט החיובי בבורסות בניו יורק. מדד דאו ג'ונס עולה בפתיחה ב-0.2% ל-12,100 נקודות; נאסד"ק מוסיף 0.36% ל-2,372.4 נקודות.


אתמול היו אלה עליות של יותר מ-1% במניות השבבים, החומרה והתוכנה שמשכו אתמול את מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה כלפי מעלה. עם זאת, בשוק כולו נשמרה היציבות ושני המדדים המובילים האחרים, דאו ג'ונס ו-S&P 500, נותרו כמעט ללא שינוי, כשברקע צניחה של 4% במחירי הנפט הגולמי וצמיחה חלשה יחסית במכירות וול-מארט באוקטובר.

בזירה המקרו כלכלית היום, ציפייה לשיפור נוסף במדד בטחון הצרכנים בארה"ב. לאחר שבסוף השבוע האחרון דיווחה אוניברסיטת מישיגן כי מדד אמון הצרכנים שלה עלה באוקטובר ב-8.9 נקודות לרמה של 93.6 נקודות, יפורסמו היום גם נתוני בטחון הצרכנים של חברת המחקר, קונפרנס בורד. בוול סטריט צופים בממוצע עלייה של 3.5 נקודות במדד לרמה של 108 נקודות, אולם עלייה חדה יותר לא תפתיע כנראה יותר מדי ועשויה לספר דלק להחזרת מגמה העליות בשוק המניות. מדד בטחון הצרכנים אמור לשקף את בטחונם של משקי הבית בארה"ב במצבם הכלכלי.

במקביל, יפורסם אחרי הפתיחה גם מדד מנהלי הרכש של שיקגו, אשר אמור, על פי התחזיות, לרדת ב-4.1 לרמה של 58 נקודות. ירידה כזו במדד תצביע על התמתנות בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור המערב התיכון של ארה"ב. עוד לפני הפתיחה, פורסם גם מדד עלות העבודה לרבעון השלישי.

בזירת האנרגיה, מחיר הנפט הגולמי ממשיך לרדת וכעת ב-57 סנט ל-57.79 דולר לחבית. אתמול צנחו המחירים ב-4% וסיפקו למשקיעים בשוקי המניות סיבה לאופטימיות.

לא פחות מ-16 חברות, ואולי אף יותר, מתוכננות לחשוף השבוע את תוצאותיהן לרבעון השלישי של 2006, כחודש לאחר סיומו. חלק מהן עשו זאת כבר אתמול.

היום היה זה תורה של פרוקטור אנד גמבל לדווח והקונגלומרט הציג גידול של 33% ברווחי הרבעון השלישי ל-2.7 מיליארד דולר. יחד עם זאת, המניה נותרת בפתיחה ללא שינוי בגובה 63.8 דולר.

אתמול דיווחורדוור ואופטיבייס על תוצאותיהן וטיפסו בתגובה ב-3.8% וב-5.2%, בהתאמה, על רקע תחזיות אופטימיות של הנהלותיהן.

מגל מערכות עלתה אתמול ב-4.4% הודות לגידול מתון בהכנסות ושיפור משמעותי יותר בשורה התחתונה. המניה ממשיכה לצבור גובה היום עם עלייה של 0.8% ל-9.86 דולרים.

היום מצטרפות למדווחות גםמטאלינק ואורכית ופריגו.

אורכית עולה ב-0.4% ל-8.58 דולרים, על אף שהמשיכה להציג חולשה בפעילות החברה. אורכית סיימה את הרבעון השלישי של 2006 עם הכנסות של 15 מיליון דולר - גידול של כ-2.6% בלבד לעומת הרבעון שקדם לו. עם זאת, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מדובר על נפילה של 41% בשורה העליונה. בשורה התחתונה דיווחה אורכית על רווח של 985 אלף דולר (6 סנט למניה). תחזיות החברה לרבעון הרביעי של 2006 מצביעות על צפי להכנסות של 8.4 מיליון דולר בלבד, והפסד של כ-3 מיליון.

פריגו עקפה תחזיות, אך למרות זאת יורדת ב-1.5% ל-17.8 דולר. הרווח הנקי של החברה טיפס ב-35% ל-17.5 מיליון דולר והכנסות החברה טיפסו בכ-7% ל-340.8 מיליון דולר.

מטאלינק המפתחת שבבים לתקשורת אלחוטית וקווית בפס רחבה, הציגה היום שיפור לעומת הרבעון הקודם, אך תוצאות מעורבות ביחס לרבעון מקביל. ההכנסות החברה הסתכמו ב-4.2 מיליון דולר, צמיחה של כ-20% לעומת הרבעון הקודם, אולם שיפור של 2.7% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה גדל ההפסד הנקי ב-9.7% ל-3.9 מיליון דולר (20 סנט למניה). לגידול בהפסד הנקי תרמו בעיקר הוצאות בהיקף של 290 אלף דולר, שנרשמו בגין אופציות שהוענקו למנהלים ולעובדים. הוצאות אלו נרשמו השנה לראשונה, עקב תקן חשבונאות חדש בארה"ב. מניית מטאלינק עולה ב-0.2% ל-5.5 דולרים.

ספקית שירותי הבילינג (חיוב) הקטנה מיקנעם, מאינד, סי.טי.איי, דיווחה לאחר הסגירה אמש על גידול של 15% בהכנסות ברבעון השלישי ל-4.7 מיליון דולר, אולם גם על ירידה של 4% ברווח הנקי ל-710 אלף דולר. בנטרול הפחתות חשבונאיות חד פעמיות והוצאות על אופציות, הסתכמו הרווחים ב-972 אלף דולר (5 סנט למניה).מאינד צונחת היום ב-5.3% ל-2.7 דולרים.

חברת אן.די.אס, המתמחה במערכות לגישה מותנה לשידורי כבלים ולוויין ובמערכות אינטראקטיוויות לפלטפורמות טלוויזיה, המשיכה לנפק תוצאות כספיות חיוביות עם עלייה בהכנסות וברווחים, חדירה לשווקים חדשים והשקת מוצרים חדשים. אן.די.אס סיימה את הרבעון עם צמיחה של 14% בהכנסות ל-164 מיליון דולר - גבוה מהתחזית הממוצעת בוול סטריט. צמיחה של 25% ברווח התפעולי הקפיצה את הרווח הנקי בכ-30% ל-35.1 מיליון דולר - הרבה מעבד לתחזיות בשוק. מניית אן.די.אס עולה ב-2.6% ל-48 דולר.

חברת אמדוקס תפרסם רק מחר בלילה את תוצאותיה לשנת הכספים 2006, שהסתיימה אצלה בסוף ספטמבר. עם זאת, בבנק ההשקעות סיטיגרופ החליטו שלא להמתין לפרסום התוצאות התחזיות לשנת הכספים הבאה, והעלו כבר אמש את מחיר היעד שלהם למניית אמדוקס מ-45 דולר ל-52 דולר, על רקע "רשימה ארוכה של הזדמנויות", הניצבת בפני החברה בשנה-שנתיים הקרובות. בסיטיגרופ גם חזרו על המלצת "קנייה" לאמדוקס. מניית אמדוקס כבר עלתה מתחילת 2006 ב-44%, אולם על פי מחיר היעד החדש היא עשויה לעלות עוד כ-32% בשנה הקרובה. אמדוקס עולה ב-1.5%.

פאנדטק עתידה לפרסם היום את תוצאותיה אחרי הנעילה ויורדת לקראת זאת בשיעור מתון של 0.1% ל-11.7 דולרים.

ריטליקס הזהירה היום את המשקיעים מפני תוצאות חלשות מהצפוי ברבעון השלישי, וחתכה במקביל את תחזיותיה ל-2006 כולה. בנוסף, סיפקה החברה תחזית ראשונה ל-2007, שהיתה נמוכה משמעותית מתחזית הקונצנזוס בשוק.

להערכת ריטליקס, הסתכמו הכנסותיה ב-50 מיליון דולר ברבעון השלישי, והיא צפויה לרשום הפסד נקי של מיליון דולר, אשר יכלול גם הוצאה של 1.3 מיליון דולר על אופציות והוצאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully