וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-SEC צופה אישומים נוספים בקרב החברות המעורבות בשערוריית האופציות; ה-SEC תתמקד בהונאות חמורות

עפרה שלו

31.10.2006 / 16:00

עד כה, הוגשו כתבי אישום נגד בכירים לשעבר בחברות הטכנולוגיה קומברס וברודקום



ראש רשות לני"ע בארה"ב, כריסטופר קוקס, צופה אישומים נוספים הקשורים בשערוריית האופציות בקרב יותר ממאה החברות הנתונות עתה בחקירה. עד כה, הוגשו כתבי אישום נגד בכירים לשעבר בשתי חברות טכנולוגיה, קומברס הישראלית וברודקום.



עם זאת, קוקס אמר כי ישנו מספר "חסר תקדים" של חברות שדיווחו לרשויות באופן עצמאי על אי סדרים במענקי אופציות. שיתוף פעולה מעין זה יילקח בחשבון על ידי ה-SEC, אמר קוקס.



סיפור האופציות המושך את תשומת הלב בימים האחרונים הוא פרישתו של אנדרו מקלבי, מייסדה של Monster.com. מקלבי פרש ממועצת המנהלים של החברה לאחר שסירב לדבר עם עורכי דין המנהלים חקירה פנימית בחברה בנושא הבקדייטינג. מוקדם יותר החודש, פרש מקלבי מתפקידיו כיו"ר ומנכ"ל החברה, והסביר את הפרישה בכך שהחקירה תגזול ממנו זמן רב, ותפריע לו למלא את תפקידיו כנדרש.



עד היום, לפחות 39 מנהלים ודירקטורים ב-19 חברות פוטרו או התפטרו בעקבות שערוריית האופציות. בכירים ב-SEC אומרים כי הרשות מתמקדת בהונאות חמורות, שלהן מאפיינים כגון שקרים מכוונים, זיוף מסמכים או הטעייה של דירקטורים או משקיעים.



מרבית החקירות בודקות את נוהל הבקדייטינג, במסגרתו משנות החברות את תאריך מענק האופציות למנהלים לתאריך בו מחיר המניה היה נמוך במיוחד, ובכך מאפשרות לבעלי אופציות למכור את מניות החברה ברווח מיידי. נוהג הבקדייטינג הופך בלתי חוקי אם החברות לא מדווחות עליו כיאות למשקיעים או לא מעבירות אותו לאישור של מועצת המנהלים. במקרים מסוימים, הנוהל עשוי להפר חוקי חשבונאות וחוקי מס פדרליים.



רק חלק קטן מהחקירות מתמקדות בנוהל המכונה ספרינג-לואודינג - במסגרתו מוענקות למנהלים אופציות לפני פרסום חדשות טובות הצפויות להעלות את מחיר מניית החברה. מנהלת האכיפה ב-SEC לינדה תומסן אמרה כי אמנם קשה יותר להגיש כתבי אישום נגד חברה שהשתמשה בספרינג-לואודינג, אך הוסיפה כי היא חושבת שהדבר אפשרי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully