וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבור של ענקים מול מיקרוסופט?

נתן ליפסון

30.8.2006 / 16:12

אפל הודיעה כי מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, יתמנה לחבר בדירקטוריון שלה.

בהודעה לעיתונות שלוותה למינוי אמר מנכ"ל ומייסד אפל סטיב ג'ובס, כי "ברור שאריק עושה עבודה מצוינת כמנכ"ל גוגל ואנו מצפים לתרומתו כחבר מועצת המנהלים של אפל. כמו אפל, גוגל ממוקדת מאוד בחדשנות ואנו חושבים שהתובנות והניסיון של אריק יסייעו מאוד להדרכת אפל בשנים שלפנינו".לשתי החברות יש חזית תחרותית ארוכה ופעילה מול החברה הגדולה בעולם, מיקרוסופט, ושתיהן עושות מאמצים לנגוס מנתח השוק שלה.

גוגל היא השליטה בענף האינטרנט. מיקרוסופט מנסה כבר תקופה ארוכה לפתח מנוע חיפוש שיהיה טוב יותר מזה של גוגל, אך בינתיים ללא הצלחה.

גוגל מצידה מציעה שורה של אפליקציות אינטרנטיות המקבילות לתוכנות המרכיבות את חבילת אופיס של מיקרוסופט - היא פיתחה ורכשה אפליקציות של לוח שנה, עיבוד תמלילים וגיליון אלקטרוני, שמוצעות חינם לגולשים.

מוצר הדואר האלקטרוני של גוגל, Gmail, נחשב עדיף למוצר המקביל של מיקרוסופט, hotmail. מצד שני, תוכנת המסרים המיידיים של גוגל, Google Talk, סובלת ממספר נמוך מאוד של משתמשים ומפגרת בהרבה מהמוצר המקביל של מיקרוסופט, MSN Messenger.

אפל מתחרה בגוגל בשוק מערכות ההפעלה. התחרות הזו בין שתי החברות מתקיימת שנים ארוכות, כשמיקרוסופט היא המנצחת הברורה.

לאחרונה אפל ביצעה שני מהלכים שמעידים לכל הפחות על יציאתה מהבדידות הטכנולוגית שכפתה על עצמה וייתכן שאף על כוונה להחריף את התחרות עם מיקרוסופט: היא עברה להשתמש במעבדי אינטל במחשביה וכן השיקה תוכנה, bootscamp, המאפשרת להריץ על מחשביה יישומים של מערכת ההפעלה חלונות.

אפל היא גם המובילה העולמית בתחום מכירות המוסיקה, באמצעות iTunes, וכן המובילה העולמית בתחום מכשירי ניגון המדיה הניידים, באמצעות iPod.

מיקרוסופט מצידה נמצאת בשלבים האחרונים לקראת השקת נגן מתחרה בשם Zune, המזכיר בצורתו החיצונית את ה-iPod, ועושה גם מאמצים גדולים לנגוס בשוק הפרסום במנועי חיפוש, שגוגל שולטת בו.

זירת הפרסום באינטרנט התלהטה מאוד לאחרונה, כשכל אחד מהשחקנים הגדולים משיג לעצמו חוזה גדול: מיקרוסופט עם אתר הקהילות Facebook וגוגל עם אתרי ניוז קורפ, בהם ענקית הקהילות MySpace, וכן עם eBay.

מטרה נוספת שיכולה להיות להעמקת הקשר בין גוגל לאפל עשויה להיות יאהו!, שגם היא מתקשה לפתח מנוע לחיפוש שישווה באיכותו לזה של גוגל ושגם היא מתחרה של גוגל בענף הפרסום במנועי חיפוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully