וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דב מורן הכחיש?

נתן ליפסון

20.7.2006 / 16:16

הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי ענקית השבבים האמריקאית סנדיסק עומדת לרכוש את חברת השבבים הישראלית אם סיסטמס.

הרכישה, על פי מקורות בשוק ההון ששוחחו עם TheMarker, עשויה להתבצע במחיר של 35 דולר למניה - כמעט 26% מעל מחיר הסגירה של המניה שלשום, יום חמישי.

אם זה נכון, לרוב המשקיעים לא משנה כל כך מה אם סיסטמס עושה, מה סנדיסק עושה ומה הסיבות לרכישה הזו. מה שמעניין הוא האפשרות לעשות רווח מדהים בתוך פרק זמן קצר.

הבוקר נשאל מורן על ידי עיתונאים מה תגובתו להערכות האלה. כמה שעות אחרי שמורן מסר את תגובתו נפתח המסחר בוול סטריט. המניה אמנם עלתה קצת בפתיחה, אבל בתוך זמן קצר עברה לירידות - ושם נשארה.

המשמעות: המשקיעים מאמינים שדב מורן הכחיש את ההערכות לגבי העסקה ושההכחשה אמינה. אחרת למה להפסיד רווח כזה?

אבל כדאי לחזור כמה שעות לאחור ולבחון את הניסוח המדויק של מורן. הנה מה שהוא אמר ל-TheMarker: "שמעתם את זה חמש עשרה פעם, זו הפעם השש עשרה, ותהיה גם פעם שבע עשרה ושמונה עשרה. אנחנו עושים כל הזמן הרבה דברים עם סנדיסק ומכאן מקור השמועות".

האם יש כאן הכחשה? האם מורן אומר "אני מכחיש"? האם הוא אומר שהדברים "לא נכונים"? לא. הוא אומר דברים שמהם ניתן, אולי, להבין, שיש הכחשה, אבל בעצם אין הכחשה.

TheMarker לא היה המקום היחיד שבו מורן הגיב להערכות האלה. הוא עשה את זה גם ב"גלובס". והנה הניסוח, כפי שהופיע באתר "גלובס": "אנחנו מדברים עם כל העולם כל הזמן, בכל מיני נושאים ובכל רגע נתון. השמועות שאנחנו נרכשים על ידי סנדיסק היו כבר 16 פעם ואני מבטיח לך שיהיו גם בפעם ה-17 ואפילו ה-20. שיתפנו פעולה עם סנדיסק בעבר לפחות על 3 פרויקטים שונים ובהם ה-U3, ובכל פעם כשעבדנו בצמידות איתם היו שמועות כאילו אנחנו נרכשים, שבסופו של דבר לא היו נכונות. זה חלק מהחיים".

גם פה מורן לא משתמש במילה הכחשה, אבל יוצר רושם של הכחשה כשהוא אומר "היו שמועות כאילו אנחנו נרכשים שבסופו של דבר לא היו נכונות". זו כמובן לא הכחשה.

לא זאת בלבד - חלק מהדברים שאמר ל"גלובס" הם אותם הדברים שאמר ל-TheMarker. במלים אחרות, ייתכן שמורן חשב היטב על התגובה שימסור עוד לפני שהטלפונים של העיתונאים הגיעו. אי אפשר הרי לשלול את זה על הסף - מורן מאוד מנוסה בשיחות לרקורד עם התקשורת ויודע היטב מה לומר ומה לא.

הנה השורה התחתונה: דב מורן לא הכחיש את הידיעה. המקורות שלנו, חשוב לציין, עדיין מתעקשים: העסקה תתבצע לפי 35 דולר למניה וייתכן שתוכרז כבר ביום שני הקרוב.

האם זה אומר בהכרח שתהיה עסקה? פה יש סיכון גדול. כמה גדול? תחליטו אתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully