וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול מופז: "יש לבחון הורדת דמי השימוש ומדיניות התעריפים בנמל אשדוד"

שרון קדמי

31.10.2006 / 16:52

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן: "הנמלים צריכים לדעת לקחת סיכונים ולהתנהל באופן עצמאי"



"הרפורמה בנמלים הביאה רוח של שינוי לכל נמלי ישראל ובישרה על עידן חדש של התחרות בין הנמלים. אמנם אנו נמצאים באמצע המהלך ויש עוד דרך ארוכה להשלימו, אך עמדתי הנחושה היא כי יש להשלים את הרפורמה במתווה שהוחלט. אני סבור שהתחרות הזו היא צעד חשוב לפיתוחה של כלכלת ישראל" - כך אמר היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז, בכנס לקוחות שערכה חברת נמל אשדוד, בנושא "נמל אשדוד בצמיחה". מופז אמר, כי הוא תומך בכל מהלך שיגביר את היכולת של נמל אשדוד לעבוד בסביבה עסקית וכלכלית, ובכלל זה בחינה של הורדת דמי השימוש ומדיניות התעריפים של הנמל.



מופז ציין עוד, כי הקמת מסוף רכבת בנמל איתן, הוא אמצעי חיוני להתמודדות בשוק התחרותי מול שאר נמלי ישראל, תוך ניצול אינטגרטיווי של כל יכולות התחבורה הימית והיבשתית, כבישים ורכבות.



מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי "חברת נמלי ישראל לקחה על עצמה להיות רשת ביטחון לשלושת הנמלים: אשדוד, חיפה ואילת וזה דבר מיותר. יש להוריד סיכון זה מחנ"י. הנמלים צריכים לדעת לקחת סיכונים ולהתנהל באופן עצמאי ולרדת מרשת הביטחון".



לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, "הישגי הרפורמה ניכרים בכל תחומי הפעילות בנמל, אך נדרשות השלמות. כמעט שנתיים שחברת נמל אשדוד מנהלת את המאבק על דמי השימוש, אך לפי שעה, ללא הישג".



שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד אמר כי: "בשנת 2007 תפעל חברת נמל אשדוד כדי לתת ללקוחותיה שירות טוב יותר. הצבנו לעצמנו יעדי שירות על מנת להמשיך ולשפר את השירות. בין היעדים: קיצור זמני שהיית אוניות ב-15%, ממוצע של 22 מכולות לשעה והקטנת נזקים ב-25%".



נציג לשכת הספנות, דוד רוזן, קרא לנתק את הנמלים מהפוליטיקה: "הרפורמה פעלה בדיוק ההיפך ולמעשה הלאימה את הנמלים. בכך, חזר המצב 40 שנה אחורה, מהיבט הבעלות והמינויים. ללקוחות לא אכפת מרפורמה. כל מה שהם דורשים הוא רפורמה בשירות - זמינות ושירות יעיל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully