וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוד'יס מעניקה A2 עם אופק חיובי לאג"ח של ישראל

שרון שפורר

31.10.2006 / 17:37

"בטווח הבינוני, הפרופיל הפיסקאלי של ישראל נראה בריא ויחס החוב לתוצר צפוי להמשיך ולרדת"

חברת הדירוג מודי'ס העניקה היום דירוג A2 לאגרות החוב שעתידה ממשלת ישראל להנפיק מחר - לצורך גיוס של 750 מיליון דולר מגופים מוסדיים בחו"ל.

המשק הישראלי, סבורים במודי'ס, התאושש מאוד בחודשים האחרונים והמלחמה שהתנהלה ביולי-אוגוסט מול החיזבאללה אינה פוגעת באופק החיובי של הדירוג. במודיס נוהגים לקבוע אופק חיובי או שלילי לכל דירוג - המרמז על עתיד הדירוג בהמשך הדרך - האם הוא עשוי להשתנות לרעה או לטובה.

"ביצועי המשק הישראלי במישור הכלכלי והפוליטי, עם הטלטלות, היוו שיקול חשוב בהחלטת מודי'ס לתת להם אופק חיובי לדירוג כבר בחודש מאי החולף", כותבים במודי'ס. "היכולת של הכלכלה הישראלית לשמור על קצב צמיחה גבוה ולא לחרוג מהתקציב למרות הוצאות הבטחון הגדולות בעקבות הלחימה בצפון, הם העומדים מאחורי שיפור איכות האשראי שאנו רואים לנגד עינינו".

למרות השבחים, מזהירים במודי'ס מחוסר יציבות פוליטית: "הסצינה הפוליטית", הם כותבים, "נותרה לא מיושבת אחרי המלחמה, ועוד קודם לכן, נבחר אהוד אולמרט שעמד בראש מפלגת קדימה להנהיג קואליציה שברירית. הדעה הציבורית משקפת חוסר שביעות רצון משמעותי מהכשלון בביטול כוחו של חיזבאללה במלחמה".

הסביבה הפוליטית, חוששים במודי'ס, עשויה להציב קשיים באישור תקציב 2007 בכנסת, כשהתקציב פחות מהודק מהמתוכנן בעקבות המלחמה.

ובכל זאת, כותבים במודי'ס, "בטווח הבינוני, הפרופיל הפיסקאלי של ישראל נראה בריא, ויחס החוב לתוצר צפוי להמשיך ולרדת בשנים הקרובות - גם אם מרמות גבוהות יחסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully