וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ארוך אושפז בתל השומר למשך שבועיים וחקירתו במשטרה מתעכבת

ארנון בן-יאיר

31.10.2006 / 18:27

עקב כך ביקש היועמ"ש לעכב ב-30 יום את ההחלטה להעביר לארוך את המסמכים המזויפים לכאורה



רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט שמואל ברוך, הורה אתמול על עיכוב ביצוע החלטתו משבוע שעבר למשך 30 יום. מדובר בהחלטה בה הורה השופט לכלל פיננסים להעביר לידי אלי ארוך בתוך 7 ימים את המסמכים המזויפים לכאורה שהועברו על ידי החברה לחקירת המשטרה, ושהוצגו בפני בית המשפט במעטפה סגורה. ברוך קבע כי על המסמכים שבמעטפה הסגורה יחול צו איסור פרסום עד למתן הודעה אחרת.



ההחלטה ניתנה לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, שהחליט להצטרף להליך שבין כלל פיננסים לאלי ארוך. היועץ מנמק את החלטתו להצטרף להליך אזרחי בין שני צדדים, בכך שראה כי זכות של מדינת ישראל או עניין ציבורי עלולים להיות מושפעים או כרוכים בקיום ההליך הפלילי. היועץ מדגיש כי אינו מביע כל עמדה בסכסוך שבין הצדדים, אלא מצטרף להליך רק בנוגע לשאלת המצאת המסמכים המזויפים לכאורה לידי ארוך או פרקליטיו. היועץ ביקש כי החלטת הרשם ברוך תעוכב למשך 30 יום, שבהם, כך הוא מקווה, תסתיים החקירה וניתן יהיה להעביר את המסמכים לידי ארוך.



היועץ מציין כי החקירה של ארוך היתה אמורה להתקיים יום אחרי יום, אלא שיומיים לאחר תחילת חקירתו הוא אושפז בבית החולים תל השומר למשך שבועיים שטרם הסתיימו. הדבר גרם לעיכוב בחקירה של ארוך. המשטרה מעריכה כי יידרשו לה עד עשרה ימי חקירה מלאים לחקירת ארוך, ולאחריהם היא לא רואה מניעה להעביר לידיו את המסמכים החשודים כמזויפים. היועץ מדגיש כי בשלב זה חקירתו של ארוך נמצאת במצב שבו טרם הוצגו לו המסמכים המזויפים, להוציא שניים, והוא אינו מודע למסמכים המצויים בידי המשטרה. על כן, העברת המסמכים המזויפים לכאורה לידיו בהתאם להחלטת בית המשפט, תפגע בחקירה באופן ממשי ואף תסכל אותה.



היועץ מבקש שדבר המסמכים המזויפים לא יפורט גם במסגרת מסמכי בית דין שיוגשו לבית המשפט, ובפרט במסגרת הבקשה המתוקנת שכלל צפויה להגיש לביטול פסק הבורר יעקב מלץ. משמעות הבקשה היא עיכוב ממשי של התיק והיועץ מודע לכך. עם זאת, קובע היועץ כי יש להעניק משקל בכורה לאינטרס הציבורי הגלום בחקירה הפלילית. כאמור, בית המשפט קיבל את הבקשה, ועיכב את המצאת המסמכים המזויפים לארוך ב-30 יום.
(ה"פ 398/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully