וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

160 מיליון שקל בשנה יוקצו לעידוד החקלאות

15.10.2017 / 11:56

במטרה לעודד כניסת חקלאים נוספים לענף ולהגדיל את הייצוא החקלאי הודיעו משרדי החקלאות והאוצר על תוכנית חדשה שתצטרף להשקעה הנוכחית של המשרדים

ריסוס חומרי הדברה. ShutterStock
שדה חקלאי/ShutterStock

שר החקלאות, אורי אריאל, ושר האוצר, משה כחלון, סיכמו על תוכנית לחיזוק הדור הבא של החקלאות ולעידוד הייצוא בהיקף של 160 מיליון שקל. התוכנית להשקעות בדור הבא ולקידמה טכנולוגית בחקלאות תחל באופן מידי כבר השנה ותימשך עד שנת 2019, ואף מעבר לכך בהתאם להצלחתה בשטח.

בישראל פועלים כיום כ-10,000 חקלאים. משרדי החקלאות והאוצר תומכים בחקלאות בסכום של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה בעשרות השנים האחרונות. התוכנית החדשה תצטרף לסיוע זה על מנת לתמרץ את החקלאות העתידית ולהכניס לענף חקלאים נוספים.

על פי התוכנית, חקלאי חדש יקבל כ-40% מענק על ההשקעה בהקמת עסק חדש בחקלאות. בנוסף, חקלאים ותיקים שישתמשו בטכנולוגיה חדשה, מיכון חדש, יגדלו גידולים חדשים או גידולי פרימיום יזכו למענק מיוחד. בנוסף, חקלאים שיפתחו זנים חדשים בענף הפרחים יקבלו מענקים מיוחד, וכן חקלאי שישתמש בחקלאות מדייקת - שימוש בטכנולוגיה שיודעת לזהות את כמות ההשקיה והדישון הנדרש לכל צמח וצמח או כל גבעול וגבעול בנפרד יזכה למענק מיוחד. שימוש בטכנולוגיה זו חוסך מים ודשן והתפוקה של הגידולים החקלאיים גדלה.

עוד בעסקים

באמצע החיים: איך קורה שבגיל 45 היי טקיסט כבר נזרק מהשוק?

לכתבה המלאה

עידוד שווקי איכרים

משרדי החקלאות והאוצר העבירו בעבר החלטת ממשלה להקמת 750 נחלות חקלאיות חדשות ברמת הגולן בתקציב של 375 מיליון שקל

את החקלאים החדשים שיכנסו לענף ידריכו מדריכים מקצועיים של משרד החקלאות הן בתקופת הכשרתם והן בליווי שוטף בשנים הראשונות להקמת העסק. כמו כן, יוצמד לחקלאים החדשים יועץ כלכלי שילווה אותם בתחילת דרכם בניהול הפיננסי והשיווקי של עסקם.

במקביל יושקעו תקציבים לעידוד הייצוא החקלאי בפתיחת שווקים לייצוא, במענקים להקמת התארגנויות לשיתופי פעולה לייצוא ובתיקון החוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, כך שיינתנו הטבות מס ליצואנים החקלאיים, כפי שניתנים ליצואנים האחרים. משרדי החקלאות והאוצר העבירו בעבר החלטת ממשלה להקמת 750 נחלות חקלאיות חדשות ברמת הגולן בתקציב של 375 מיליון שקל. התוכנית הנוכחית נועדה לסייע גם לחקלאים אלו, אם יבחרו מסלול מהמפורטים לעיל, וזאת בנוסף לתקציבים שהוקצו לטובתם.

בנוסף, בכדי להוריד את פערי התיווך, חקלאים שישווקו את תוצרתם לשווקי איכרים יזכו להטבה אם מחיר התוצרת לצרכן יהיה בגובה המחיר הסיטוני. המשמעות, תקוצר שרשרת התיווך כך שפערי התיווך יקטנו ומחירי התוצרת החקלאית יהיו נמוכים עבור הצרכנים כמחירי התוצרת הסיטונאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully