וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ לבעל עסק שקרס: "נפילות הן חלק מהחיים"

אלון גל

13.10.2017 / 10:01

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - איך יוצאים ממשבר כלכלי ופשיטת רגל.. האזינו לשיחה ב-103FM

אלון גל. Creative Commons
אלון גל/Creative Commons

מאזין שכשל בעסקיו שוחח עם אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM. "אני אדם נשוי עם ילדים קטנים בבית, אשתי לא עבדה כבר תקופה ארוכה בעקבות החלמה ממחלה קשה", סיפר המאזין. "מתחילת דרכי ניסיתי לפתוח עסקים עצמאיים, אך מעסק לעסק הידרדרתי, נכנסתי לסחרור הלוואות ולחובות. לפני עשרה חודשים קרסתי לחלוטין ומאז אני מתקשה להחזיק את עצמי ומשפחתי - כלכלית ונפשית. נהייתי אילם וחירש לסביבתי ואני כבר לא מקשיב לאף אחד. אני זקוק לדחיפה וייעוץ ומתבייש מעצמי. מה עליי לעשות?"

"אתה לא הראשון ולא האחרון שעשה ניסיונות כנים להצליח עסקית ונכשל", ענה גל. "זה לא נעים, זה קשה, אך לא ניסית לעקוץ את סביבתך אלא ניהלת מאבק לגיטימי בכדי להתפרנס בכבוד. החובות שלך לבנקים רשומים באקטואריה, כשבנק מחליט לתת לך הלוואה הוא מחשב גם את אחוז הסיכון של המלווים שלא יעמדו בסכום כך שהבנק לא יקרוס כתוצאה מההלוואות שלך בלבד. בסוף יעשו לך הסדר שאותו תוכל להחזיר בהתאם ליכולות שלך. נפילות הם חלק מהחיים ויש להתמודד איתן בחוזקה".

בנוגע לקושי לכלכל את המשפחה אמר גל כי "מכיוון שאתה בחדלות פירעון אין זה משנה הסכומים הכלכליים כעת. אישתך בקרוב תוכל להתחיל לעבוד, שבו יחד ובידקו כמה כסף אתם נדרשים להכניס בחודש בכדי להתפרנס בכבוד. אני ממליץ לבצע כינוס של האנשים האוהבים עליכם, שימו את היכולות שלכם על הנייר והתחילו להפעיל קשרים. תתחילו לעסוק בעבודות גם אם הם לא בדיוק מה שרציתם בכדי שתוכלו לחזור למסלול חייכם בכבוד. תגיעו למשכורת שלה אתם זקוקים ותבריאו מהמצב הנורא הזה".

עוד באותו נושא

שיווק באינטרנט יהפוך אתכם למיליונר ברגע? כנראה שלא

לכתבה המלאה

זהו צעד קשה אך אנחנו נמדדים כשקשה ולא כשקל לנו. אתה ומשפחתך נמדדים כעת ואתם יכולים לקרוס סופית או לקום כחדשים. אמור לחבריך: 'קרסתי ונפלתי כלכלית, אני צריך את עזרתכם, לא הכלכלית אלא הנפשית'. היו יצירתיים, במידת הצורך אפילו אפו עוגות ומיכרו אותן למכרים שלכם במקום שהם יקנו עוגות מבחוץ ותגיעו לסכום לו אתם זקוקים. הסכומים שאתם חייבים לא רלוונטיים כעת".

המאזין אמר כי "קשה לי להתחיל הכל מההתחלה, מעולם לא הייתי שכיר ואני חושש מכך". גל ענה: "זה השיעור שלך. יש אנשים שהשיעור שלהם באמצע החיים הוא סרטן. היית מתחלף איתם? יש לי חבר שאני מעריץ שבנו נהרג ב'צוק איתן', הוא נשבר והיה צריך להרים את משפחתו מההתחלה, היית מתחלף איתו? אני לא מזלזל בקושי שלך כי הוא גדול וקשה, אך אל תחשוב על הדברים הקשים. צאו לעבוד והודו על מה שיש לכם ובמה שזכיתם. לך לרצפה ואסוף את השברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully