וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמלות על הכרטיסים יבוטלו? הבוננזה הקטנה של בתי הקולנוע

20.7.2017 / 14:15

הבלוף של בעלי הקולנוע שקוף: הרי לא ייתכן שהקנייה באינטרנט מייקרת על עלויותיהם ב-10%. אם התיקון לביטול העמלה על הכרטיסים, שעבר אתמול בקריאה טרומית, יושלם - ייתכן שכבר בשנה הבאה נחסוך כמה שקלים. האם המהלך הזה יגולגל לכיס שלנו? פרשנות

הטרדה מינית בסינמה סיטי - ראיון סקייפ עם אמרי סדן. מערכת וואלה!
הטרדה מינית בסינמה סיטי - ראיון סקייפ עם אמרי סדן/מערכת וואלה!

אם יושלם תיקון החוק שיזמה ח"כ תמר זנדברג (מרצ), שאושר אתמול (רביעי) בקריאה טרומית, ייתכן שכבר בשנה הבאה נחסוך כמה שקלים בסעיף הקולנוע ברשימת ההוצאות שלנו. על פי ההצעה, יפסיקו בתי הקולנוע לגבות את העמלה המרגיזה בסך ארבעה שקלים על קניית כרטיס קולנוע באינטרנט.

הבלוף של בעלי הקולנוע שקוף: הרי לא ייתכן שהקנייה באינטרנט מייקרת על עלויותיהם ב-10%. רכישה ברשת אמורה דווקא להקטין את עלויות בית הקולנוע, שחוסך בכוח אדם של מוכרי כרטיסים ועלויות הדפסה וכן ניפוק כרטיסי נייר.

גם אם יש עלות נוספת לשימוש במערכת, אין זה סביר שקניית שני כרטיסים באותה פקודת מחשב תעלה כפול מעלות הקנייה של כרטיס בודד.

מעשה קונדס בירוקרטי

היה זה ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שיצא למלחמה נגד העמלה המיותרת שסידרו לעצמם בתי הקולנוע. אבל הלובי של תעשיית הבידור יצא למערכה

בעלי הקולנוע יודעים זאת היטב, ואין סיבה להתווכח איתם על כך. הם יודעים שללקוחות נוח יותר להבטיח לעצמם מקום ישיבה באינטרנט - רובנו כבר לא מכירים את האלטרנטיבות האחרות. פעם, לפני שנים רבות היו אנשים הולכים לקולנוע יום קודם כדי להספיק לרכוש כרטיסים, והיו מי שהצליחו להזמין כרטיסים בטלפון. אחר כך הגיעו המערכות הטלפוניות האוטומטיות לממכר כרטיסים, שגם הן גבו עמלות כתוספת מחיר על השירות.

מכיוון שכבר התרגלנו לשלם על הנוחות, ממשיכים בתי הקולנוע עם המנהג המשתלם (מבחינתם) - גם בעידן האינטרנט והאפליקציות. כמו תוספות של אבזור ברכב וסוללה עוצמתית לשואב אבק, אנחנו לא מכסים תוספת עלות למוכרים. אנחנו קונים קצת נוחות.

ייתכן מאוד שאם בעלי הקולנוע היו ממתגים את המחיר הנוסף של כרטיסים הנרכשים באינטרנט בתור "תוספת נוחות"; או אפילו מבטיחים לרוכשים באינטרנט מקומות טובים יותר באולם - איש לא היה מתלונן. אבל אף אחד לא אוהב להרגיש שהוא משלם "עמלה" על שירות שאינו כרוך בעלות נוספת לבעל הקולנוע.

היה זה ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שיצא למלחמה נגד העמלה המיותרת שסידרו לעצמם בתי הקולנוע. אבל הלובי של תעשיית הבידור יצא למערכה, הסביר לחברי הכנסת שהצעת החוק לביטול העמלה אינה מתיישבת עם כללי המסחר החופשי - וממילא ביטול העמלה יביא לייקור הכרטיסים לכולם בסכום השווה לסכום העמלה.

תזכורת:

אושר בטרומית: הסוף לעמלה על כרטיסי קולנוע באינטרנט

לכתבה המלאה

תתפלאו: מחירי הקולנוע אצלנו דווקא נמוכים יחסית

חובבי סרטים אינם ממלאים אולמות כדי לצפות בלהיט התורן, חלקם הגדול כבר הוריד אותו מהרשת והתרווח מול מערכת הקולנוע הביתית

רוזנטל נכנע, והעביר את הטיפול לרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה - שהפכה את היוזמה למעשה קונדס בירוקרטי: בתי הקולנוע חויבו לקבוע מחיר לכרטיס הנרכש באינטרנט מבלי לציין שהוא כולל עמלה.

התוצאה הייתה שהלקוחות המשיכו לשלם יותר תמורת קנייה באינטרנט, וחלק מהמוכרים אף צפצפו על התקנה החדשה - והמשיכו לגבות עמלה כרגיל.

הפעם זוכה זנדברג לגיבוי שר הכלכלה, אלי כהן, וייתכן שהיא תצליח להעביר את התיקון בתמיכה ממשלתית. התוצאה עשויה להיטיב עם הצרכנים, מכיוון שמצב בתי הקולנוע אינו טוב. בעוד שהישראלים משלמים על מוצרים רבים מחירים גבוהים מהמקובל בעולם המפותח - מחירי הקולנוע אצלנו נמוכים יחסית.

במקביל, האולמות הריקים למחצה והציוד המתבלה בחלקו, כמו גם הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה לאחרונה רשת גלובוס מקס, מעידים על המצב הבעייתי של רשתות הקולנוע.

חובבי סרטים שוב אינם ממלאים אולמות כדי לצפות בלהיט התורן, שכן חלקם הגדול כבר הוריד אותו איכשהו מהאינטרנט והתרווח מול מערכת הקולנוע הביתית. במצב כזה, העלאת מחירי הכרטיסים היא אפשרות גרועה מבחינת הרשתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully