וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: הסוף לעמלה על כרטיסי קולנוע באינטרנט

19.7.2017 / 14:09

אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק לביטול עמלה על הזמנת כרטיסי קולנוע באינטרנט. ח"כ זנדברג: "הסוף לאבסורד עמלות האינטרנט". שר הכלכלה, אלי כהן: "צעד נוסף לחיזוק ההגנה על הצרכן וקביעת כללים שיקדמו סחר הוגן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוק המבטל את העמלה הנגבית על רכישת כרטיסי קולנוע ומופעים דרך האינטרנט אושר היום (רביעי) בכנסת בקריאה טרומית. מטרתו של החוק, שיזמה ח"כ תמר זנדברג, היא לשים סוף למצב האבסורדי הקיים כיום, בו נאלץ הצרכן לשלם עמלת שירות מיוחדת בעד עסקה המתבצעת ברשת - זאת למרות שביצוע העסקה בדרך זו חוסכת עלויות הפעלה ומכירה לבית העסק ומייתרת את הצורך בהפעלת דוכן פיזי למכירת המצרך או השירות. בעקבות התיקון לחוק, צפויות להתבטל עמלות הרכישה המיוחדות שנהגו בתי העסק לגבות עד היום בעת ביצוע עסקאות כמו רכישת כרטיסי קולנוע וכרטיסים למופעים.

כזכור הצעת חוק הוצגה בחודש פברואר השנה בפני ועדת השרים לחקיקה אך נדחתה בשל התנגדותו של שר הכלכלה אלי כהן (כולנו), שביקש לבחון את הנושא לעומק. היום, לאחר בחינת הנושא הודיע השר כהן, על תמיכת הקואליציה בחוק, שאפשרה את אישורו בקריאה הטרומית. "השימוש בהזמנת מוצרים דרך האינטרנט הולך וגובר בשנים האחרונות", אומר השר כהן. "במרבית הענפים ניתנת הנחה למזמינים דרך האינטרנט כיוון שהעלות הכרוכה במתן השירות נמוכה יותר מעלות כוח האדם בקופות המכירה, אולם בכרטיסי קולנוע ומופעים המצב הפוך ודווקא נגבית עמלה עודפת. כחלק ממדיניות הגנת הצרכן וסחר הוגן אנחנו תומכים במהלך שיביא לביטול עמלות".

תמר זנדברג ואלי כהן. דוברות משרד הכלכלה,
תמר זנדברג ואלי כהן/דוברות משרד הכלכלה

"זה הסוף לאבסורד עמלות האינטרנט", אמרה ח"כ זנדברג. "לא ייתכן שהצרכן גם יחסוך כסף לבתי העסק וגם ייאלץ לשלם על כך קנס, רק בגלל שהרכישה ברשת נוחה יותר. אין כל סיבה הגיונית שבשנת 2017 נמשיך לשלם עמלה ארכאית ובלתי מוצדקת, שכל תכליתה לנצל את הציבור הישראלי ולסחוט ממנו עוד ועוד כסף. תודה לשר כהן על שלמד את הנושא לעומקו, וסייע בהעברת החוק כפי שהבטיח עם כניסתו לתפקיד".

מהסינמה סיטי נמסר בתגובה לאישור החוק בקריאה טרומית כי "העמלות בגין הזמנת כרטיסי קולנוע באינטרנט הינן תוצאה של העלויות הרבות הכרוכות בהפעלת השירות והתחזוקה השוטפת, ביניהן עלויות אבטחת מידע, הגנה על פרטי האשראי של הצרכנים וניהול האתר ואינן במקום שעות העסקה של נציגים בקופות. כידוע, עמלה מקוונת אינה ייחודית לענף הקולנוע בארץ ומקובלת בכל העולם. הדבר קשור למודל העסקי של עולם הכרטיסים ובתי הקולנוע". עוד מבקשים בסינמה סיטי להדגיש כי "מחיר כרטיס קולנוע בישראל זול יותר ממחיר כרטיס קולנוע ממרבית מדינות באירופה ולהבדיל ממתחמי תרבות אחרים, מתחמי הסינמה סיטי אינם נתמכים ע"י אף גורם או מקבלים סיוע כספי כלשהו. אנו תקווה כי המחוקק ישקיע את אותם המשאבים גם במלחמה כנגד הורדת תכנים באופן פיראטי, הפוגעת פגיעה אנושה בענף הקולנוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully