וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שילמתי 1,100 שקל עבור קנאביס - קיבלתי עלים מהגינה"

המשטרה אמנם הפלילה סוחרי סמים שפעלו באפליקציית המסרים המכונה "טלגראס"; אבל לוואלה! עסקים נודע כי זאת ממש לא הבעיה של המשתמשים. אלה מספרים על הונאות של סוחרים, שגובים מחיר עבור קנאביס - ולא מספקים תמורה. העוקץ הישראלי, גרסת הסטלנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודשים האחרונים נראה כי אפליקציית המסרים המידיים המאובטחת "טלגרם" היוותה פלטפורמה לשגשוג סחר לא חוקי בסמים וזכתה לכינוי "טלגראס". תחילה נראה היה כי המשטרה חסרת אונים אל מול כמות הסוחרים והמשתמשים והמידע שזרם בקבוצה האנונימית, אולם אתמול (שלישי) המשטרה הצליחה להפעיל סוכן סמוי - והפלילה 23 סוחרים.

ועדיין, נראה כי מדובר בטיפה אחת בים. מפעילי "טלגראס" לא מתרגשים מהפלישה ומדווחים בדף הפייסבוק שלהם על הצטרפות של 800 סוחרים חדשים לאפליקציה. בתמונה שהעלו נראה כי הסוחרים אף מציעים מבצעי מחיר על גראס לכבוד "המבצע של משטרת ישראל".

אך בעוד שהפשיטה של המשטרה, כפי הנראה, לא ממש מורידה את הרוח מהמפרשים של המשתמשים - מתברר שעניין אחר מעיב עליהם. בראיון מיוחד לוואלה! עסקים מספרים צרכני קנאביס כי "נעקצו" על ידי הסוחרים, לאחר ששילמו ממיטב כספם - אך לא קיבלו תמורה.

"בפעם האחרונה שהשתמשתי ב'טלגראס' סגרתי עם הסוחר דרך הצ'ט שאני קונה ממנו שבעה גרם קנאביס תמורת 700 שקל", מספר מור, צעיר בן 26 מאזור המרכז, שמשתמש באפליקציה כבר חודשיים. "נפגשנו במקום מוסכם, נכנסתי לרכב שלו ומסרתי לו את הכסף. בתמורה קיבלתי שקית, ורק אחרי שהגעתי הביתה הבנתי שיש הרבה פחות חומר ממה שהייתי אמור לקבל. אחרי ששקלתי את תוכן השקית ראיתי שחסרים שלושה גרם. כלומר, הוא עקץ אותי ב-300 שקל".

חוכמת ההמונים לא נמצאת ברחוב

סוחרי "טלגראס" מכתיבים ללקוחותיהם חוקי התנהלות ברורים לקראת פגישה - מסירת החומר תמורת כסף בלבד, בלי שאלות ובלי דיבורים. אחד התנאים הבסיסיים הוא לא לבדוק את תוכן השקית במהלך הפגישה. באחד המקרים, משתמש דיווח על הונאה כששילם 1,100 שקל על קנאביס וקיבל, ובתמורה קיבל "עלים מהגינה עטופים בנייר עיתון בתוך שקית".

הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים שימוש ב"חוכמת ההמונים": הם יכולים לפרסם ביקורות על הסוחרים ולהזהיר אחרים בפני הונאות מסוג זה. "זה נכון שאפשר לדעת ממי אתה קונה ולקרוא ביקורות ותגובות על השירות שלו", אומר מור, "אבל זה לוקח הרבה זמן שאני לא מעוניין לבזבז. מאז המקרה שלי אני הפסקתי להשתמש בטלגראס, מעדיף להתארגן על החומר בדרכים הישנות".

קבוצת "הטלגראס" נוסדה על ידי פעיל הלגליזציה של קנאביס, עמוס דב סילבר, לפני כשלושה חודשים, שהביא לשינוי אדיר בצריכת קנאביס בישראל. מאותו הרגע כבר לא היה צורך להפעיל את הקשרים מבית הספר או מהצבא כדי להשיג טלפון של דילר או "להתארגן" על שאכטה. כניסה לאפליקציה, תהליך רישום מעט מסורבל אך הכרחי לצורכי אבטחה - והמשתמש מקבל גישה למגוון סוחרים בזני קנאביס שונים בכל רחבי הארץ.

עוד באותו נושא

המשטרה נגד "טלגראס": נעצרה חשודה בעסקאות סמים בתוכנה המוצפנת

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צריך להרחיק שרלטנים"

"המלחמה, או ליתר דיוק הקמפיין, שמנהלת משטרת ישראל נגד הטלגראס יוצרים מצב בו כל תפיסה של סוחר מאלצת עוד ועוד צרכנים לרכוש קנאביס ברחוב"

"מדובר בשינוי אדיר כלפי צרכנים ותיקים וחדשים של קנאביס, אבל כמו כל אפליקציה צרכנית בתחילתה, היא סובלת ממחלות ילדות - שצפויות להעלם עם הזמן", טוען פלג פסטיג, מנכ"ל משותף בקאנה - העמותה הישראלית לקנאביס אחראי. לדבריו, "על בעליה להטמיע מנגנוני בקרה טובים יותר ומערכות סינון שירחיקו שרלטנים מהמסחר ויאפשרו לצרכנים לקבל תמורה איכותית והוגנת לכספם".

פסטיג מוסיף כי "המלחמה, או ליתר דיוק הקמפיין, שמנהלת משטרת ישראל נגד הטלגראס יוצרים מצב בו כל תפיסה של סוחר מאלצת עוד ועוד צרכנים לרכוש קנאביס ברחוב; בלי שום בקרה מינימלית אחר איכות החומר, וללא הצורך של הספק להתמודד עם חוות דעת שליליות על מוצריו, כפי שיש באפליקציה.

"מוטב שמשטרת ישראל תסיט את משאביה לעבר מלחמה אפקטיבית בסחר בסמים מסוכנים, אותם ניתן להשיג כיום בישראל בקלות רבה כגון קוקאין, אקסטזי או חמור לא פחות - משככי כאבים אופיאטים חזקים כמו אוקסיקודון".

"לא לטלפון הסלולרי, לא לאינטרנט ולא לכבלים אני משלם את הסכומים שאני משלם בכל חודש על החומר, וכך גם החברים שלי", מסכם מור, "אני רואה כמה כסף השוק הזה מגלגל - ואני מצטער שזה לא חוקי, שאני לא יכול לקנות את זה באופן מסודר בחנות, מבלי להסתכן בעוקץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully