וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסק משתנה - המנהל לא: 5 כללי הברזל לניהול חברות

נתי אברהמי

27.11.2017 / 9:25

עולם העסקים משתנה ודינמי והמנהלים צריכים להתאים את עצמם לשינויים. למרות זאת יש מספר כללי ברזל שלא תלויים בזמן וכדאי לשמור עליהם על מנת לנהל עסק בצורה טובה. מדריך

מנהל. shutterstock, ShutterStock
מנהל/ShutterStock, shutterstock

אתחיל בווידוי קטן: בעשרים השנים האחרונות אני משמש כמנכ"ל. במהלך הקריירה המקצועית שלי חוויתי אינספור אירועים, תמורות, הצלחות, פיתוחים, חידושים, וכן, גם משברים. אין ספק כי מרחב העסקים בישראל הוא מרחב תחרותי במיוחד. גם אני, כמו רבים אחרים, זכיתי רוב חיי לקחת חלק מהמרחב המעניין והמשתנה לנגד עינינו. בתחילת הקריירה שלי, אבטחת מידע הייתה לא להדביק את הסיסמא עם פתק למחשב. במרוצת השנים המושגים השתנו, טכנולוגיות חדשות נכנסו, ומונחים שלא היו קיימים שגורים כיום בפי כל. מונחים כמו: ענן, סייבר, ביג דאטה, IOT ועוד.

כמי שניהל ומנהל אופרציות גדולות זכיתי לחוות, לראות ולעשות, אך גיליתי שהדבר הנכון ביותר הוא לפעול בהתאם לעקרונות ברזל. עקרונות שמהווים שלד ותשתית איתנה לעבודתי. להלן 5 עקרונות ברזל שאינם משתנים עם התמורות התחרותיות והטכנולוגיות. בהם אני דבק, ואותם אני משתדל ליישם יומיום.

מקצוענות כערך עליון

כמנהל, עליך להיות מקצועי. דאג לעשות כל משימה, גדולה כקטנה, בצורה המקצועית ביותר. בין אם זה יישום מוצר תוכנה, אספקת ציוד, אאוטסורסינג או פיתוח מתקדם. כל משימה צריכה להתבצע במקצוענות הראויה. בשנים האחרונות טבעתי לעצמי את המונח אמ"ת - איכות, מועד,תקציב. אני שם לנגד עיני גם את הגרף המפורסם שלמדתי בשבוע הראשון שלי בקורס תכנות בממר"ם שאומר שעלות תקלה בכסף, בזמן ובמוניטין עולה משמעותית ככל שמתגלה בשלב מאוחר יותר בחיי התהליך.

עוד בעסקים

הכסף יעבוד בשבילכם: כך תדאגו שחשבון הבנק ימשיך לצמוח

לכתבה המלאה

ערך מוסף

כמנהל עליך תמיד לתת ערך מוסף למי שאתה נמצא מולו – בין אם הוא מחוץ לארגון או בתוך הארגון. חשוב תמיד מה אתה תורם להצלחה המקצועית שלו, להצלחה הארגונית שלו ואף להצלחה הפרסונלית שלו. חדשנות זה התחום שגדל מערך מוסף, סוג של ערך מוסף שמביא איתו טכנולוגיה עדכנית. כיום לא עושים פרויקט תוכנה/חומרה למען שדרוג טכנולוגי גרידא, עושים זאת למען היתרון העסקי.

בקרה

בקרת העבודה חשובה לא פחות מביצוע העבודה עצמה. כמנהל, אתה לא יכול להיות בכל מקום, כל הזמן, ואתה צריך לדעת איך לפקח מלמעלה ולראות שהכול מתקתק כמו שעון שוויצרי. לצורך כך אתה צריך לפתח יכולות זיהוי מראש של פרויקטים "אדומים", עוד לפני שהם הופכים למשברים. זכור שמנהל, במקרה הטוב, יודע רק קצת יותר טוב מהעובד לטפל בבעיות קצת יותר סבוכות. אנחנו לא קוסמים ויש להימנע ממצבי קיצון.

צוות והכוונת אנשים

האנשים סביבך צריכים להיות: מקצוענים, בעלי יכולות טכנולוגיות, בעלי יכולות ניהוליות ונאמנים. ראיתי את המנהלים הטובים ביותר נכשלים, כשהם לא ידעו להקיף את עצמם בכוורת של אנשים מוצלחים. מאידך, ראיתי גם מנהלים פחות טובים נוסקים כאשר יש תחתם צוות טוב.

להיות בנאדם

סעיף זה כולל את כל האלמנטים שמרכיבים בן אדם טוב - שקוף, אמין, ישר, הוגן, רגיש/חבר, עומד מאחורי הדברים שלו, בר שיחה, לא מתנשא. תמיד תזכור שהיום אתה למעלה אך מחר אתה יכול להיות למטה. בחיים הללו דבר לא מובטח לך מלבד השינוי. התנהג לעובדיך, לקוחותיך או שותפיך כפי שהיית רוצה שהם יתנהגו כלפיך וזכור שלכל אחד "חבילה" משלו.

הכותב הוא מנכ"ל טלדור (Taldor)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully