וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום זה קורה: שטרות חדשים של 20 ו-100 שקל בכספומטים

23.11.2017 / 8:30

השטרות החדשים נושאים את דמויותיהן של רחל המשוררת ולאה גולדברג. הם מודפסים על נייר ביטחוני מיוחד לצורך מניעת זיוף וגודלם שונה לנוחות אוכלוסיית בעלי לקויות הראייה

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, משלמת לראשונה עם השטרות החדשים בשוק מחנה יהודה בירושלים)

שטרות ה-20 שקלים והמאה שקלים החדשים, ועליהם הדיוקנאות של רחל המשוררת ולאה גולדברג יופצו החל מהיום (חמישי) באמצעות קופות הבנקים המסחריים, הכספומטים וסניפי חברת הדואר. אתמול מסרה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג את השטרות החדשים לידיו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, באירוע שנערך במשכן הנשיא בירושלים.

לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראייה, נבדלים השטרות החדשים באורכם, ומשולבים בהם סימנים ייעודיים המאפשרים לזהותם.

השטר בערך של 100 שקל הוא בצבע כתום והוא נושא את דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג בנוסף מציג השטר בחזיתו תמונה של פרחי עץ השקד ואת השיר "בארץ אהבתי השקד פורח". בצידו האחורי מוצגת תמונתה של קבוצת איילות וקטע מתוך השיר "ימים לבנים". אורכו של השטר 143 מ"מ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטר 100 חדש - חזית/מערכת וואלה!, צילום מסך

השטר בערך 20 שקלים הוא בצבע אדום ומציג את דמותה של רחל המשוררת. בחזית השטר מוצגת תמונת ענפי עץ דקל והשיר "כנרת". בצידו האחורי של השטר מוצג נוף טיפוסי של חופי הכינרת וקטע מתוך השיר "ואולי לא היו הדברים". אורכו של השטר 129 מ"מ.

שני השטרות יודפסו על נייר ביטחוני בו משולב סימן מים המורכב מהדמות והערך הנקוב; חוט ביטחון מחליף צבע בעל שלושה חלונות עליו מופיעים הדמות והערך הנקוב; דיו בולט משני צידי השטר; חירור זעיר בצורת הערך הנקוב; התלכדות צורות; טקסט זעיר; מדבקת קינוגרמה; דיו המשנה צבע; דיו שקוף.

השטרות בהם נעשה שימוש עד כה ימשיכו להיות בשימוש בשנים הקרובות. בנק ישראל הודיע כי מאחר שמהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור לא נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות וכאשר אלו יופקדו בבנק ישראל על ידי התאגידים הבנקאיים הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטר 100 חדש - צד אחורי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטר 20 חדש - חזית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטר 20 חדש - צד אחורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully