וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרזות עם החבר'ה

רוני לינדר-גנץ

22.5.2007 / 7:58

רגע לפני הגבינות השמנות ודקה לפני הים אנו מגישים לכם את המדריך המלא לקבוצות הרזיה

במחוזות אחרים קבוצות הרזיה עשויות להרתיע אנשים - לא בישראל. אחרי הכל, הדיאטה הקבוצתית משלבת שני תחביבים נפוצים בקרב ישראלים: להיות חלק מהעדר ולעשות שיפוצים. וזה עוד לפני שהזכרנו תחביבים ישראלים נוספים - להוכיח ששלנו גדול יותר (או במקרה הזה - קטן יותר), לשבת על הספה ולהשיל קילוגרמים בלי להזיע, וכמובן - לרוץ לספר לחבר'ה.

שוק הדיאטות מצליח להמציא את עצמו מחדש בכל עונה ולשמור על מחזורי הכנסות נאים. לפי סקירת BDI מגלגל השוק כ-120 מיליון שקל בשנה. סדנאות ההרזיה הקבוצתיות פופולריות מתמיד ואחראיות ל-58% מההכנסות בשוק. הייעוץ האישי, לעומת זאת, אחראי לכ-42% בלבד מההכנסות.

עוד מצאו ב-BDI כי על אף שכ-1.87 מיליון איש (שהם כ-60% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל), סובלים מעודף משקל או מהשמנה, כ-200 אלף איש בלבד פונים לשירותי הרזיה במסגרות השונות בכל שנה. עוד כ-300 עד 350 אלף איש פונים מדי שנה לייעוץ תזונתי כלשהו בקופות החולים, הניתן תמורת תשלום סמלי וכלול בשירותי סל הבריאות.

מוטיבציה קבוצתית

לדיאטנית אולגה רז, יש הסבר לפופולריות של קבוצות ההרזיה. "כשאנשים נמצאים ביחד הרבה יותר קל, כיף ומעניין להם לעמוד ביעדים שהציבו לעצמם, כך שהמוטיבציה והמעורבות שלהם גוברות", היא אומרת. "אדם שנמצא בקבוצה לא מרגיש חריג, וזה מפחיד פחות ומייאש פחות. ברגעי שבירה הקבוצה עוזרת ותומכת. כמובן שקיים גם מוטיב התחרות, שאף פעם לא מזיק".

שלל קבוצות ההרזיה הפועלות בישראל נבדלות זו מזו בסגנון ובתפישת העולם שהן מציגות. חלקן מתנהלות בצורה של דינמיקה קבוצתית, אחרות בצורה של הרצאה פרונטלית - ויש גם קבוצות כמו "אכלנים כפיתיים אנונימיים" (OA), שחבריהן מתייחסים להשמנה כאל מחלה שיש להבריא ממנה. רגע לפני הביקיני, ביקש TheMarker מהשחקנים הבולטים בשוק קבוצות ההרזיה להציג את שיטות העבודה, התעריפים והתנאים שלהם.

שומרי משקל

השיטה: לפי "שיטת הנקודות", כל משתתף נצמד לתקציב הנקודות המותאם לו. נקודה היא יחידת מידה המשקללת קלוריות, שומן וגודל מנה. הרשת השיקה באחרונה תוכנית חדשה המכונה switch ומבססת את תוכנית האכילה על עשרה עקרונות של תזונה בריאה, הכוללים חזרה לאכילה במידה המתאימה בעזרת מדד שובע בן חמש דרגות. התוכנית מלמדת את המרזה לפתח מודעות לאכילה רגשית, לנקוט גישה חיובית למאמצי ההרזיה, לתכנן מראש את ארוחותיו בבית ומחוצה לו ולצמצם למינימום את החשיפה לפיתויים.

מחירים: קבוצות רגילות - 684 שקל לתשעה מפגשים או 939 שקל ל-13 מפגשים. קבוצות נוער - 638 שקל לתשעה מפגשים ו-846 שקל ל-13 מפגשים. חיילים - 556 שקל לתשעה מפגשים ו-762 שקל ל-13 מפגשים. המפגשים אורכים כשעה ומתקיימים אחת לשבוע.

מספר משתתפים: 25 בממוצע. 60 לכל היותר.

הכשרת המנחים: המדריכים הם בוגרי השיטה שהצליחו לרזות ולשמור על ההישג. אחת לשבועיים הם נפגשים בפורום מורחב של מדריכים ממקומות שונים בישראל, לשקילה ולהדרכה.

תוכנית המשך: לאחר שלקוח מגיע למשקל היעד שלו ומחזיק בו במשך ששה שבועות, הוא מקבל מעמד של "חבר כבוד" ורשאי להיכנס לפגישות של כל קבוצה בישראל ובעולם בחינם, בתנאי שאינו עולה יותר מק"ג, או יורד יותר מ-2 ק"ג ממשקל הכבוד שלו, וממשיך להגיע לפגישות באופן סדיר.

ליווי בין מפגשים: אין.

קבוצות ייעודיות: לגברים, לנשים לאחר לידה, לנוער, לקבוצות במקומות עבודה ולשומרי משקל בבית.

מספר סניפים: 370 קבוצות ברחבי ישראל.

התחייבות ללקוח: חודש נוסף חינם ללקוח שלא מוריד 6 ק"ג בתוך חודשיים

שיטת אולגה רז להרזיה ולתזונה בריאה

השיטה: מבוססת על "דיאטת הלחם" של רז, בשילוב קואוצ'ינג (אימון) לשינוי הרגלי האכילה. לפי השיטה, אוכלים לאורך כל שעות היום והערב מגוון מאכלים, כולל לחם ותחליפיו (פסטה, אורז, גריסים, קטניות). כמו כן, מותר לאכול ללא הגבלה ירקות מכל הסוגים, ביצים ובשר. הדיאטה אמורה להוריד ואף לבטל את הצורך במאכלים מתוקים. התוכנית בנויה מקורס בסיסי ומקורס תמיכה, ומשלבת קבוצות הרזיה ותמיכה לצד ייעוץ אישי.

מחירים: סניף תל אביב -1,150 שקל לחצי שנה, הכוללת קורס בסיסי בן שמונה מפגשים שבועיים, באורך שעה וחצי כל אחד. בנוסף ישנה תוכנית תמיכה של ארבעה חודשים הכוללת מפגשים של שעה המתקיימים פעם בשבוע או פעם בשבועיים, לפי דרישת המשתתף. ביתר הסניפים - רעננה, רמת אביב, וראשון לציון - העלות היא 850 שקל לקורס הבסיסי ו-750 שקל נוספים לתוכנית התמיכה.

מספר משתתפים: עד 20.

הכשרת המנחים: תזונאיות קליניות מוסמכות, העובדות בבית חולים ועברו הכשרה כמנחות קבוצות גם בשיטת אולגה רז.

תוכנית המשך: תוכנית התמיכה והמעקב מיועדת למי שרוצים להמשיך לרזות או שמעוניינים לשמור על התוצאות.

קבוצות ייעודיות: אין, אך הדיאטה מתאימה גם לאנשים הסובלים מבעיות כמו סוכרת, מחלות לב ועודף כולסטרול.

מספר קבוצות: 19 קבוצות בתל אביב, רמת אביב, ראשון לציון, רעננה ובר אילן.

ליווי בין פגישות: המשתתפים מוזמנים להתקשר לתזונאית המנחה ולהתייעץ אתה במקרה הצורך.

התחייבות ללקוח: ניתן לבטל את ההשתתפות בקבוצה ולקבל את החלק היחסי של התשלום, עד לשבוע השני של התוכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שירותי בריאות כללית

השיטה: דיון קבוצתי במגוון עניינים הקשורים לתזונה, אורח חיים בריא, התנגדויות וחסמים. הדיאטנית, בעזרת הקבוצה, מגדירה יעדים אישיים לשינוי. התייחסות נרחבת גם לפעילות גופנית. בחלק מהסדנאות משולבת הליכה מונחית עם מדריך.

מחירים: 312 שקל לחברי כללית מושלם ו-390 שקל לכלל הציבור, לעשרה מפגשים שבועיים באורך 90 דקות.

מספר משתתפים: עד 17.

הכשרת המנחים: דיאטנים קליניים שעברו הכשרה והם בעלי ניסיון בהנחיית קבוצות.

תוכנית המשך: קיימות סדנאות המשך.

קבוצות ייעודיות: סדנאות לילדים בבית החולים שניידר (15 מפגשים - 952 שקל ללקוחות כללית מושלם, 1,190 שקל ללקוחות הכללית ו-1,390 שקל לכלל הציבור). סדנאות ייעודיות לחולי סוכרת ללא תשלום.

מספר סניפים: מאות, ברחבי ישראל.

ליווי בין פגישות: אין.

התחייבות ללקוח: אין התחייבות.

אכלני יתר אנונימיים (OA)

השיטה: הקבוצות נותנות לאכלן היתר הכפייתי הזדמנות להזדהות עם אנשים הסובלים מבעיה דומה, תוך ראייה הוליסטית של האדם הסובל מהפרעת האכילה במישורים הגופניים, הנפשיים והרוחניים. התוכנית מבוססת על 12 הצעדים של אלכוהוליסטים אנונימיים וכוללת פגישות רגילות, פגישות-נושא ספציפיות וכן קבוצות הנקראות HOW, המציעות תוכנית מובנית.

מחירים: ללא תשלום. מפגשים, בני שעה וחצי, מתקיימים באמצעות תרומות המשתתפים. כל אדם רשאי להגיע לכל המפגשים בכל מקום בישראל ובעולם.

מספר משתתפים: אין הגבלה.

הכשרת המנחים: ותיקי התוכנית - אכלנים כפייתיים הנמצאים בשלבי החלמה.

תוכנית המשך: ניתן להמשיך להגיע למפגשים של הקבוצות.

קבוצות ייעודיות: אין.

מספר סניפים: 120 קבוצות ברחבי ישראל.

ליווי בין הפגישות: כל חבר יכול לקבל ליווי מחבר אחר שמוגדר "מאמן".

דיאטה קלאב

השיטה: נשענת על ארבעה אלמנטים - תוכנית אכילה אישית, קבוצת תמיכה, פעילות גופנית והתמודדות רגשית. דיון שבועי בכל קבוצה בנושא שקשור לאחת מרגלי התוכנית. אין התייחסות לקלוריות אלא לאבות מזון. התפריט מחולק לשש ארוחות ביום.

מחירים: 300 שקל לחודש. המפגשים אורכים שעה וחצי ומתקיימים אחת לשבוע.

מספר משתתפים: 20-15

הכשרת המנחים: מנחות בעלות השכלה רלוונטית בתחום: פסיכולוגיות, מורות, דיאטניות. החברה מכשירה את המנחות לקראת קבלת תואר יועצות תזונה.

תוכנית המשך: משתתף שהגיע למשקל הרצוי והשתתף בקבוצה ששה חודשים לפחות רשאי להמשיך לבוא לקבוצות בחינם, בתנאי שלא עלה יותר מק"ג מהמשקל המקסימלי שנקבע לו.

קבוצות ייעודיות: התוכנית מותאמת גם לחולי סוכרת ולסובלים מיתר לחץ דם או מבעיות בריאותיות אחרות. בנוסף, יש קבוצות "נישה" כמו לנשים לאחר לידה, מקומות עבודה, נוער, וכן דיאטה קלאב עד הבית/המשרד.

מספר סניפים: 65 סניפים ויותר מ-100 קבוצות בכל רחבי ישראל.

ליווי למשתתפים בין הפגישות: המנחות זמינות לשיחה עם המשתתפים גם מעבר לשעות הקבוצה.

התחייבות ללקוח: בחברה מבטיחים כי מי שלא מצליח לרזות ומבקש לפרוש - כספו מוחזר.

מירי בלקין

השיטה: לא מפרטת את השיטה אך אומרת שמדובר בשילוב בין תפריטים והנחיות כלליות. "המיוחד בי הוא שאני גורמת לאנשים שלי להתמיד".

מחיר: 380 שקל לחודש לפגישות שבועיות הנמשכות שעה.

מספר משתתפים: אין הגבלה.

הכשרת המנחים: בלקין היא המנחה היחידה של הקבוצות. עובדת בפיקוח מקצועי של דיאטנית קלינית.

תוכנית המשך: אין. ממשיכים להגיע להרצאות.

קבוצות ייעודיות: קבוצה לבני נוער.

מספר קבוצות: 12 קבוצות בגוש דן.

ליווי בין הפגישות: ניתן להתקשר לבלקין אישית.

התחייבות ללקוח: אין.

סטודיו C

השיטה: דיאטה לנשים, לפי שלבי החיים - הריון, הנקה, גיל הפיריון, גיל המעבר. הדיאטה מבוססת על שיטת קבוצות המזון, תוך שימת דגש על מדידות אחוזי שומן והקפדה על כך שההרזיה תפגע ברקמת השומן, ולא ברקמות אחרות. הפורמט הוא של קבוצה דינמית, עם התמקדות ביצירת תהליכי שינוי והקניית מיומנויות אכילה נכונות, ושימת דגש על היבטים פסיכולוגיים של ההשמנה. שיטת ההתעמלות של הרשת אינה חלק מתוכנית ההרזיה הקבוצתית.

מחירים: 849 שקל עבור סדנה בת 13 מפגשים של שעה כל אחד. הסדנה נמשכת שלושה חודשים.

מספר משתתפים: עד 15.

הכשרת המנחים: דיאטניות קליניות עם תואר ראשון או שני, בעלות תואר בהכשרת קבוצות.

תוכנית המשך: מפגשים שבועיים להטמעת המשקל הרצוי, והמשך עבודה על שינוי הרגלי האכילה. מספר הפגישות והמחיר זהים לסדנה הראשונית.

קבוצות ייעודיות: קבוצת נערות המיועדת לגיל 12-18 וקבוצת ילדות לגיל 8-11.

מספר סניפים: הרשת מונה 33 סניפים ברחבי ישראל, אך פתיחת הקבוצות תלויה בביקוש.

ליווי בין הפגישות: ניתן להתקשר באופן אישי לדיאטנית בכל עת.

התחייבות ללקוח: אין.

הידעתם?

כ-60% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלים מהשמנה או מעודף משקל. מדובר ב-1.87 מיליון איש

שימו לב!

כמה מקבוצות ההרזיה מבטיחות החזרים כספיים חלקיים או מלאים ללקוח שלא מצליח לרזות כמצופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully