וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך האופטימלית לניהול השקעות

יאיר אלק

24.5.2007 / 15:31

בחנו את עצמכם, איזה מן טיפוס אתם ומה כדאי לכם לעשות בכספכם. תנועת העדר אינה מתאימה לכל אחד

משקיעים רבים מתלבטים לגבי האופן בו ינוהלו השקעותיהם. האפשרויות העיקריות נעות בין ניהול עצמי דרך היוועצות ביועצי ההשקעות שבבנקים ועד שכירת שירותיו של מנהל תיקים. לבחירת החלופה המתאימה שיקולים רבים ואנו ננסה לענות על כך בעזרת מספר שאלות מנחות אותן עליך לשאול את עצמך.

1. סומך על אחרים?

האם אני אוהב לשמור את הקלפים קרוב לחזה או מוכן לתת לאחר לשחק בשבילי?

במידה שאתה מעוניין להיות מעורב בתהליך קבלת ההחלטות לגבי כל השקעה והשקעה בתיק השקעותיך, המתכונת המתאימה לך היא ניהול עצמי תוך סיועו של יועץ ההשקעות בסניף הבנק שלך.

לעומת זאת אם אתה טיפוס המוכן לתת אמונו באחר, יתכן שמנהל תיקי השקעות מקצועי יוכל להיות לך לעזר.

2. יש לך פנאי?

האם אני משועמם בעבודה או אין לי זמן ללכת לאכול?

משעמם לך בעבודה? כנראה שיש לך זמן לעקוב אחרי השקעותיך ולנהל אותם בעצמך. במידה שגם לעמיתיך לעבודה ואולי גם לבוס שלך יש זמן פנוי, תוכלו לנהל את התיקים יחדיו...

אין לך זמן לאכול? עדיף שתתן לאיש מקצוע לעקוב אחר השקעותיך ולבצע פעולות נדרשות בזמן אמת.

3. יודע להפסיד?

האם אני יודע להיפרד בקלות או רק מתאהב בקלות?

יודע גם להיפרד בקלות מהשקעות כושלות? יתכן שתוכל לנהל את השקעותיך בעצמך.

אם אתה מאלה המחכים שהשקעות כושלות שביצעת יחזרו לשער הקניה. חביבי, אתה זקוק למנהל השקעות ללא סנטימנטים להשקעה כזו או אחרת הבוחן באופן רציונלי את השקעותיך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

4. נאמן לעצמך?

האם אני מרגיש מתי יועצים לי ומתי "דוחפים" לי?

יודע לאבחן מתי יועץ ההשקעות מתקשר בקשר לתיק שלך ומתי בקשר ליעדים השיווקיים שלו? תוכל להמשיך ולהיעזר בשירותי הייעוץ שלו בלבד ולנהל בעזרתו את השקעותיך.

אם קנית בתיק השקעותיך מספר רב של פיקדונות מובנים על מדדים וניירות שונים בשנה האחרונה, כנראה שאין מנוס, מנהל השקעות מקצועי יצטרך לעשות את העבודה במקומך.

5. יודע לגוון?

האם 50% מהשקעותיי היא מנית חברת תרופות ידועה או רכשתי גם מניות אחרות?

השקעת שיעור ניכר מכספך ב"מניית העם"? כנראה שאתה לא יודע לפזר השקעות! מומלץ שתיעזר ביועץ השקעות או מנהל השקעות היודעים שפיזור מינימאלי בהשקעות משמעותו השקעה ב- 15 מניות לפחות מענפים שונים.

מחזיק בתיקך מספר מניות מענפים מגוונים? המשך כך, אתה בדרך הנכונה. יתכן שאף יועץ ההשקעות יתחיל להיוועץ בך!

6. מצלצל להעיר את היועץ?

האם יועץ ההשקעות שלי המליץ לי למכור נייר ערך בתיק ההשקעות או שאני מתקשר לשאול אותו מה לעשות?

יועץ ההשקעות עוקב אחרי השקעותיך ומייעץ לך ביוזמתו לבצע התאמות בתיק השקעותיך? זכית או שאתה לקוח אח"מ או שיועץ ההשקעות אוהב אותך.

במידה ואתה צריך להזכיר לו על קיומך שקול לנהל את השקעותיך באינטרנט. זה זול יותר ומהיר יותר מלהמתין לקו המתפנה. אין לך זמן? חזור לשאלה 2.

7. מה גודל הונך?

האם תיק השקעותיי קטן או גדול מ- 300 אלף שקל?

תיק השקעותיך קטן מ- 300 אלף שקל ? פיזור נאות במניות ואיגרות חוב עלול לגרור תשלום עמלות מינימום גבוהות ולשחוק את תשואת התיק. מומלץ שתנהל אותו בעצמך באמצעות בחירת קרנות נאמנות "טהורות" המתאימות לצרכיך. בכך תשיג את הפיזור נדרש בעלויות סבירות למדי. לטובת בחירת הקרנות מומלץ להיעזר ביועץ השקעות המכיר את קרנות הנאמנות ובייחוד את קרנות ה"עיזים" שעשויות לגרום לך הפתעות בעתיד. לדוגמא: קרן אג"ח העלולה להחזיק באופן פתאומי 40% במניות.

השקעותיך גדולות מ- 300 אלף שקל? גם עולם ניהול ההשקעות הישירות פתוח בפניך ואיתו גם האפשרות להיעזר בשירותיו של מנהל התיקים.

לסיכום, כפי שניתן לראות, ההיבטים לגבי האופן בו ינוהלו השקעותיך רבים. במידה וענית לעצמך על השאלות ביושר פנימי, תוכל לצאת לדרך עם החלטה האם אתה רוכב על הסוס לבד או נעזר במדריך רכיבה או פשוט נותן לעגלון את המושכות.

הכותב הינו מבעלי חברת אקסיומה ניהול השקעות. אין לראות במידע זה שום המלצה ו/או ייעוץ המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully