וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרי את מקודשת לי בקפריסין

עירית רוזנבלום

30.7.2007 / 7:04

כ-2,200 ישראלים נישאים מדי שנה בנישואים אזרחיים בחו"ל. אילו מסמכים צריך להשיג לפני שנוסעים, מה ההכנות הנדרשות וכמה זה עולה?

לפני שבועיים התבשרנו כי חוק חדש יאפשר לבני זוג לא יהודים להינשא בישראל בהליך אזרחי. החוק יפתור בעיה לכ-300 זוגות בשנה שבהם שני בני הזוג אינם יהודים, אבל כ-1,950 ישראלים אחרים, שבוחרים או נאלצים להינשא בטקס אזרחי, יצטרכו להמשיך לעשות זאת מעבר לים. מה צריך לדעת לפני שנוסעים? אילו מסמכים צריך להשיג וכמה כל זה עולה? מדריך.



.

60% נישאים בקפריסין

מרבית הזוגות הנישאים בחו"ל בוחרים בקפריסין כיעד מועדף. לפי נתוני לשכת התיירות של קפריסין בישראל, ב-2006 נישאו באי 1,500 זוגות ישראלים - כשני שלישים מהנישאים בנישואים אזרחיים בשנה זו. האי מושך אליו מתחתנים ישראלים לאורך כל השנה, אבל בקיץ מספרם גדל, גם מכיוון שמדובר בעונה שבה נוהגים ישראלים להתחתן וגם בגלל האפשרות לשלב את החתונה עם חופשה.

יתרונותיה של קפריסין, לעומת יעדים אחרים אקזוטיים לנישואים, ברורים: הקרבה לישראל, והעלות הנמוכה (580-930 דולר לאדם בחדר) שמאפשרת להטיס קרובי משפחה או חברים להשתתף בשמחה מבלי להכנס להוצאות גבוהות מדי. הקירבה גם מאפשרת להתחתן ולחזור לישראל בתוך יום. בנוסף, סוכנויות הנסיעות מציעות חבילות הכוללות טיסות, לינה במלון, ביצוע טקס נישואים הכולל עדים, אגרה וחותמת נישואים. גם בתי המלון היוקרתיים של קפריסין מכירים את המגמה, נערכים בהתאם ומציעים למתחתנים סוויטות מפוארות ושפע של פינוקים והטבות.

קרן ובן זוגה האנגלי, ריצ'ארד, היו בין 1,500 הזוגות שנישאו בקיץ שעבר בקפריסין. הם הגיעו ללרנקה בטיסת בוקר של יום שישי ובשדה התעופה המתין להם נהג מרצדס עם שלט הנושא את שמם. התחלה טובה. קרן תכננה להגיע למלון ולהחליף לבגדים חגיגיים כדי להתייצב לטקס בצהריים, כפי שהוסכם. אלא שנהג המרצדס מיהר לבית העיריה באיה נאפה כדי שיינשאו מיד. "החלפתי בגדים בשירותים", היא מספרת בחמיצות, "עברנו רישום בקבלה של העיריה וחתימה של נוטריון. המנקה של העיריה והנהג היו העדים. אני לא יודעת למה, אבל ציפיתי ליותר מאשר להגיד 'I Do' וללכת", היא אומרת.

את שני הלילות בקפריסין עשו בני הזוג במלון נאה, מרחק קילומטרים ספורים ממרכז איה נאפה. החבילה כללה העברות משדה התעופה בלרנקה לבית העירייה ולמלון, הסעה בחזרה לנמל התעופה וארוחת בוקר. עבור כל זה שילמו בני הזוג 6,500 שקל. "את תעודת הנישואים קיבלנו ישירות הביתה כעבור חודש וחצי", הם מספרים.

מה צריך להכין?

רבות מסוכנויות הנסיעות מציעות חבילות נישואים לקפריסין. החברות דואגות גם לכל הסידורים וההכנות מראש ומיידעות את הזוגות הנישאים בנוגע לכל הטפסים שעליהם להשיג לפני הטקס. ואולם מי שרוצה לעשות זאת לבדו ולחסוך כך בהוצאות, יכול. כל שצריך הוא לרכוש כרטיס טיסה ולהזמין מקום בבית מלון, כבכל חופשה אחרת, ולארגן את הטפסים מבעוד מועד:

* יש להצטייד בשני אישורי רווקות רשמיים שהוצאו על-ידי משרד הפנים (תמצית רישום) שתאריך הוצאתם אינו עולה על 6 חודשים מטקס הנישואים המתוכנן ושני העתקים מתורגמים לאנגלית על-ידי נוטריון.

* בני זוג שאינם ישראלים, נדרשים לאישור בדבר רווקותם או היותם גרושים משגרירות או הנציגות של מדינתם.

* על כל המסמכים, הן של הישראלים והן של הזרים, להיות מתורגמים לאנגלית ומאושרים על ידי נוטריון.

* לא לשכוח טבעות נישואים לטקס האזרחי. בלעדיהן לא יתקיים הטקס.

* את כל המסמכים יש לשלוח לפחות 15 ימים לפני הנסיעה המתוכננת.

* יש לבדוק לפני ההזמנה באילו ימים נערכות חתונות וכן לוודא כי אין חגים מקומיים באותו מועד.

* טקסי חתונה אזרחית בקפריסין נערכים בבית העירייה, בדרך כלל בלרנקה, מרחק 10 דקות נסיעה משדה התעופה. ניתן לבצע טקסי חתונה אזרחית גם באיה נאפה, בלרנקה, בלימסול, ובפאפוס. זוגות הבוחרים לשהות בהרי הטרודוס, יבצעו את טקס חתונה אזרחית בלרנקה בבוקר ההגעה לקפריסין, ומשם ייסעו למלון לפי בחירתם.

* לזוגות שזמנם קצוב יש אפשרות של חתונה וחזרה מהירה.

* על בני הזוג להיות בני יותר מ-18. זוגות בני 16-18 חייבים להצטייד בהסכמה מההורים חתומה בידי נטוריון.

* יש להצטייד בדרכונים ובצילומי דרכונים.

* על גרושים להצטייד בתעודת גירושין מתורגמת לאנגלית ממשרד הפנים או מהרבנות.

* על אלמנים להצטייד בתעודת פטירה ובתמצית רישום ממשרד הפנים מתורגמת לאנגלית על-ידי נוטריון

* החתונות מתקיימות בכל יום למעט שבת וראשון.

* למתחתנים באמצע השבוע תינתן תעודת נישואים בעת השהייה, למתחתנים בימי שישי תשלח תעודת הנישואים בדואר.

* עלות הטקס עצמו היא 165 לירות קפריסאיות (שער הלירה הקפריסאית נכון לחודש יולי הוא 9.82 שקל).

* אם אתם מעוניינים בחברה שתארגן עבורכם את הטקס והשהות, בלשכת התיירות של קפריסין אפשר לקבל מידע על כל החברות שמספקות חבילות נישואים לאי בטלפון 5257442-03.

בפראג יש גם שמפניה

פראג היא היעד השני בפופולריות שלו לחתונות אזרחיות של ישראלים. המחיר אמנם גבוה מבקפריסין (740-1,150 דולר לאדם), אך עדיין מדובר במחירים נוחים למדי. חבילות הנישואים לפראג כוללות טיסה ומלון, וטקס נישואים, כולל אגרת רישום ותעודה, תרגום מסמכים לצ'כית, מלווה מקומי ומתורגמן לאורך כל הטקס, תעודת נישואים, שמפניה בזמן הטקס, העברות למלון ובחזרה.

ומה צריך להכין מראש כדי להינשא בפראג?

* חובה לבצע את ההזמנה 14 יום לפחות לפני היציאה.

* יש להביא תמצית רישום ממשרד הפנים + תרגום לאנגלית.

* יש לדאוג לתעודת לידה ולצילום של העמוד הראשון של הדרכון.

* אם אחד מבני הזוג גרוש או אלמן, יש לדאוג לתעודת גירושין או תעודת פטירה.

* את כל המסמכים המקוריים יש להגיש בפראג, בצירוף תרגום לצ'כית ולהעביר לחברת הנסיעות העתק שלהם לפני ביצוע ההזמנה.

* טקס הנישואים מתבצע בימים שלישי, חמישי, שישי ושבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אפשר להתחתן כמעט בכל מקום אקזוטי

למרות הפופולריות הבלתי מעורערת של קפריסין ופראג, בקרב המתחתנים האזרחיים מישראל, יש חבילות נישואים גם לאיטליה (רומא וטוסקנה), לאס וגאס, בולגריה (ורנה וסופיה), קנדה, איי סיישל, זנזיבר, ארובה, ברמודה, ברבודס, הוואי, סנט מרטין, ואיי הבהאמה. למעשה, אין כמעט מקום בעולם שאי אפשר לעשות בו חתונה אזרחית.

לסיישל, למשל, יצאו בחודשי הסתיו טיסות מיוחדות של מדרפט ספיריט שיגיעו ב-6 שעות טיסה בלבד אל האיים הקסומים ויאפשרו נישואים אזרחיים חלומיים. חוויית החתונה מאורגנת במלואה, כולל מיקום אקזוטי לחתונה, תפריט, עיצוב ומוזיקה לאירוע, ואף אירוח החברים והמשפחה. הזוג יקבל את תעודת הנישואים והתמונות עוד לפני שיעזוב את האיים. במקרה של עיכובים בהנפקת התעודות, הן יישלחו בדואר.

אפשר להינשא אפילו על ספינת תענוגות. למשל, חברת רויאל קריביאן מציעה חבילות של הפלגה ליעד חלומות וטקס אזרחי שאותו מקיימים על הסיפון לפני ההפלגה או באחד הנמלים שהאנייה עוגנת בהם. אפשר לקיים את הטקס ברחבת ההחלקה על הקרח או במגרש המיני גולף בספינה, בטירה אירופית, ביקב או ביער. החברה דואגת לסידורי הפרחים, לההסעות לאורחים ולשמפניה.

כמה זה עולה?

חבילת חתונה בקפריסין תעלה כ-580-930 דולר לאדם בחדר זוגי. חבילה דומה בפראג תעלה כ-740-1,150 דולר

שימו לב!

את כל המסמכים הדרושים לצורך נישואים בקפריסין יש לתרגם לאנגלית ולאשר על ידי נוטריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully