וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצותתים ומצוטטים

10.8.2007 / 15:00

השבוע החולף עמד בסימן קריסת חפציבה והתנודתיות הנמשכת בשוק ההון. כל שנותר הוא להעלות את ההמלצה ל"חיובי" על חוף הים

"רוכשי הדירות נעשו לחוצים והססנים" (ynet, 6.8)

בעקבות קריסת חברת הבנייה חפציבה שהשאירה אלפי רוכשי דירות תלויים באוויר, בלי כסף ובלי דירה, מורגשת היסטריה קלה בקרב רוכשי הדירות בארץ. חברות הבנייה מדווחות היום כי אנשים שואלים יותר שאלות, מהססים יותר לפני שהם חותמים על חוזה רכישה, ובעיקר רוצים להבטיח את עצמם בערבויות.

ואנחנו אומרים, שיותר מדי פעמים ראינו בישראל אנשים שחותמים על מסמכים מבלי שקראו אפילו פסקה אחת בהם. באמת הגיע הזמן להיות יותר יסודיים.

אין חפצים בחפציבה

"מוטב לפרק את חפציבה ולא להחיותה" (TheMarker, 9.8)

כונס הנכסים של החברה, עו"ד שלמה שחר, סבור כי "יש ליתן עדיפות להליך ברור ומובנה של פירוק על פני אפשרות של בדיקות וביצוע הקפאה שאינם ברורים בשלב זה". הוא מוסיף כי בנסיבות התנהלות החברה, הליך פירוק מתבקש גם על מנת שתבוצע מידיית חקירה שתכליתה חשיפה של נסיבות קריסת החברה.

לא ברור לנו עם מי תיטיב ההמלצה. שהרי החייאת החברה עשויה לזרז את הליך מסירת הדירות לרוכשים ובו בזמן גם תשלשל לכיסי משפחת יונה את שוויה הנוכחי של חברתם. לעומת זאת פירוקה ומינויו של כונס עלולים להימשך זמן רב. רב מאוד.

סטפק מזהיר ולא נזהר

"שוק המניות לא מתאים לכל אחד" (גלובס, 6.8)

צבי סטפק, מנכ"ל חברת מיטב, מזהיר: אגרות חוב עלולות להיות מסוכנות. יש להיזהר מקרנות "סולידיות". להקפיד על פיזור התיק. ולבחור בהקפדה את מנהל ההשקעות. מותר להפסיד בבורסה, וגם אי אפשר להימנע מכך אבל ניתן גם להקטין את ההפסד הפוטנציאלי בתנאי שנערכים לכך בעוד מועד".

ומאידך:

"מיטב טענה שהיא 'פיצחה את הקוד של הבורסה' - אבל שיווקה ליועצי ההשקעות קרן שאיבדה 2.5% בתוך 10 ימים" (TheMarker 7.8)

מיטב המליצה ללקוחותיה על "מיטב אסטרטגיות" שלא מתחשבת ברגישות הנוכחית בשוק, והיא מתנהגת באופן בלתי תלוי בכיוון של שוק המניות. מיטב השקיעו בה 13 מיליון שקל, וסטפק עצמו השקיע בה 5 מיליון שקל. אלא מהי? שבזמן שהמק"מ בשוק נותר ללא שינוי, הקרן הבלתי תלויה צנחה ב-2.5%.

עוד פעם הגרמנים האלה

"בסוף השנה הריבית תעמוד על 4.25%" (גלובס, 6.8)

כשלושה שבועות בלבד לאחר הסקירה שופעת המחמאות על המשק הישראלי, בה העריכו כלכלני דויטשה בנק כי הריבית במשק תיוותר ברמה של 3.5% עד סוף השנה, מודים הכלכלנים כי טעו, ומשנים את תחזיותיהם. מאז הסקירה, הספיק נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להעלות את הריבית במשק ל-3.75%, והיום מגיבים בדויטשה בנק ומוסרים כי הם צופים שהריבית בסוף השנה תעמוד על 4.25%, וכי היא תעלה ב-0.5% במהלך 2008".

אנליסטים טעו. אז מה חדש?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המלצה עצמית

TheMarker מפרסם ב-8.8 את דבריו של יובל זעירא, מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי, שאומר: "נצלו את הירידות לקניית מניית דלק". ההסבר: בשנים האחרונות ביצעה קבוצת דלק מספר מהלכים עסקיים גדולים, אשר כוללים כניסה לתחום הפיננסים והרחבה משמעותית של פעילות הנדל"ן ברחבי העולם.

עד כאן טוב ויפה, אלא שב-9.8 מגיע "גלובס" עם בשורה קצת פחות משמחת: "האמת העגומה שמאחורי הנפקת דלק ישראל של יצחק תשובה: החברה אמנם גייסה מהציבור 923 אלף שקל - אך הציעה לו 36 מיליון שקל". ב"גלובס" מסבירים כי "בהנפקה של "דלק" ישראל לא ממש הגיעו משקיעים שהזמינו. לכן, את 35 מיליון השקלים היו צריכים החתמים לאסוף בעצמם". ומיהי אחת החברות שאחראיות לחיתום? נכון, אי.בי.אי.

שיא התיירות

"20 אלף תיירים בצרפת מגיעים באוגוסט לארץ" (TheMarker, 6.8)

לכאורה היינו צריכים להיתקף בהלה מנחיל הרצפתים המגיח לעברנו. גדודי אנשים כתומי עור שמגחכים על מחירי השקל שלנו בעוד הם קונים אותנו ביורו מבריק. אך למי שלא שם לב, תנועת הכלים השלובים מוכיחה את עצמה שוב ושוב. כבדלת סיבובית, כפי שבאו התיירים כך נסעו להם המקומיים לתור בחו"ל. והחוף, מה לומר, נהיה דליל. זה הזמן לתפוס חלקה טובה בים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully