וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לחסוך: בחשבון הסלולר

7.9.2007 / 19:45

כל יום הוא יום טוב לבחון מחדש על מה אתם משלמים בחשבון הסלולר ולמה. 10 טיפים למענכם כיצד ניתן לחסוך בעלויות

עם חדירת הטכנולוגיה לחיינו, הטלפון הסלולרי הפך לאחד המוצרים הבסיסיים שלנו. נתקשה למצוא אדם מעל גיל 10 נטול מכשיר קשר אישי שמכיל את רשימת האנשים אליהם הוא מחובר, ובעצם את הקשר שלו לעולם. לדאבוננו הצרכנים, כבכלים שלובים מגיע גם הקשר עם חברות הסלולר. אלו שגובות מאיתנו על כל פעולה במכשיר התמים. אלו שאוספות מידע אודותינו ועל כמות הקשקשת שלנו ברשת. אלו שמצליחות למצוא אינספור דרכים לעשות עלינו קופה. ארגון "פעמונים" לשיקום כלכלי מעניק לקוראי וואלה! עסקים מספר טיפים לשמירה זולה יותר על קשר.

1. הפרד ומשול

הקפידו להפריד בין רכישת המכשיר עצמו לבין מסלול השיחות. למרות שחברות הסלולר מציעות הטבות שונות ומבצעים מיוחדים למי שרוכש מכשיר, בקניית מכשיר המשולב במכשיר שיחות אנחנו כובלים את עצמנו לשני המסלולים. אם לא נהיה מרוצים מהמכשיר עצמו או ממסלול השיחות נתקשה להפריד בין העסקאות.

מצד שני אם נרכוש את המכשיר בנפרד נוכל לשנות כל עסקה בהתאם לצרכינו. בעתיד הקרוב משרד התקשורת פועל לאפשר את ניוד המספרים, דהיינו נוכל לשמור על המספר הקיים שלנו ולעבור לחברה סלולרית אחרת, לכן יש חשיבות גדולה להימנע מתקופות התחייבות ארוכות.

2. על מה אתם משלמים?

חברות הסלולר מחויבות לפרט בחשבון החודשי את מקורות החיוב. בין היתר על מנת שנוכל לתכנן את אופן השימוש בטלפון הנייד לעתיד ולאתר טעויות בחיוב. בפועל להבין את חשבון הסלולר זאת משימה בלתי אפשרית. למרות זאת קחו יוזמה, שבו ונסו לנתח ולהבין לעומק על מה אתם משלמים ואל תתביישו להתקשר למרכזי השירות של החברות הסלולאריות ולדרוש שיסבירו לכם בצורה הפשוטה ביותר מה רשום בחשבונית. ניתוח נכון של פירוט השיחות שלנו יכול להביא אותנו למסקנה שמסלול השיחות שלנו הוא לא המתאים ביותר או לגלות טעויות לטובתנו. כמובן שהמעקב צריך להיות חודשי.

3. מסומסת במצב טוב

אחת הפונקציות במכשירנו התמים שאנו הכי פחות שמים לב אליה היא ה-סמס. לעיתים אנו נותנים לאצבעות ללכת במקומנו ללא הכרה. זו הדרך הגאונית לתקשורת בלתי פורמלית, הכל בכוח האותיות. אך היום סמסים הם יקרים, להבדיל מבעבר אז הם היו תחליף לשיחות. לפעמים כדאי להרים טלפון לשיחה קצרה במקום להחליף 4 סמסים ועדיין לא להבין מה הצד השני רצה. אם אתם צרכנים כבדים של SMS כדאי לכם לבדוק אפשרות של רכישת חבילות SMS במחיר מוזל.

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

4. מולטימדיה - מולטיקאש

חברות הסלולר השונות כבר מוכרות היום את חבילות המולטימדיה קומפלט עם המכשיר. מאז שה"דורות" גדלים ואנו קרבים לדור 3.5 ניתן להשמיש יותר פונקציות במכשיר. זה כמובן קורץ לכל חובבי הגאג'טים והחדשנות, אך בוא נודה על האמת, רובנו לא ממש משתמשים בהם. יתרה מזאת לעיתים אנו משתמשים בפונקציה מבלי שהתכוונו לכך, לדוגמה משאירים את החיבור לאינטרנט בסלולר דלוק למשך יום ויותר. כמובן שהקופה רושמת. על כן בדקו אם אתם צריכים אותם או לא. אם לא, בקשו לחסום את המכשיר לחלוטין על מנת למנוע תקלות אשר יעלו לכם כסף.

5. חיובים לא חיוביים

אל תוותרו על בירור החיובים של חברות חיצוניות ביטוח ואחריות. התעקשו מול חברות הסלולר ומול החברות החיצוניות עד שתקבלו תשובה שתספק אותכם. היום יש חובה להודיע מראש כי השירות כרוך בתשלום ואם לא קיבלתם הודעה כזאת יש מקום לבירור מעמיק בנושא.

ביטוח ואחריות לרוב אינם משתלמים. ניתן לתקן סלולרי באמצעות גופים פרטיים אשר לרוב יעשו זאת בעלות נמוכה יותר מהחברה הסלולרית. שימו לב
.

6. על רגל אחת

אין מי שלא מכיר את הסיטואציה בקניון בה עטים עליכם לפחות שלושה אנשי מכירות של סלולר, או אנשי המכירות המגיעים למקום העבודה ומנסים לשכנע אתכם ללכת על "החבילה הכי כדאית בעולם". עצתנו לכם - אל תסכימו להצעות שיווק על רגל אחת. בקשו לקבל את כל הפרטים ולחשוב על זה יום או יומיים. התייעצו עם האישה, עם הבעל, עם הילדים או עם חברים. ייתכן שההצעה בהחלט כדאית, אבל אל תמהרו להחליט. כלקוחות תמיד ירדפו אחריכם וינסו לפתות אתכם בכל מיני דרכים לחצות קווים ולהחליף חברה. החליטו בתבונה

.

7. Hello, Hola, Bonjour

אם הקו הטראנס-אטלנטי פתוח אצלכם דרך קבע, הרי ששיקול מחיר השיחות לחו"ל הוא קריטי. אל תתעצלו, עשו מכרז בין הספקים השונים וראו מה הכי משתלם עבורכם.

* במידת הצורך בדקו אפשרות לקיום שיחות באמצעות האינטרנט בעלות הרבה יותר זולה.

8. הכל בכתב

חברות הסלולר הן ענקיות בירוקרטיות ולכן הבטחות בעל פה של סוכני מכירות שלא נרשמות בכתב (מודפס ועל נייר לוגו של החברה) אינן תמיד מחייבות את החברה. לכן בקשו כל הבטחה וכל הטבה וכל דבר אשר מהותי וחשוב בכתב ומראש. אל תתביישו "לפוצץ עסקה" רק בגלל שאין תיעוד בכתב, להיפך אם מסרבים לתת לכם את הכל בכתב אז יש לכם סיבה טובה לחשוש.

9. האמת מנצחת

לעיתים, לא עלינו, המצב הנזיל הולך ומידרדר. קורה. אם נקלעתם למצב שבו אינכם מצליחים לשלם את החשבון החודשי, היו גלויים עם החברה הסלולרית, נסו להגיע להסדר עימה לפני המועד לתשלום ולא אחרי. בסוף בסוף אתם לקוחות שמתנהלים מול חברה שרוצה להשאיר אתכם אצלה, בתקווה שתוכלו לכסות חובותיכם, על כן יש לה אינטרס לבוא לקראתכם.

על כן מוטב לדבר עם החברה ולראות מה היא מוכנה לעשות עבורכם. הוצאות הגביה וההוצאות המשפטיות יכולות להגדיל את החוב בצורה ניכרת במיוחד במועד כשאתם לחוצים בכסף.

10. לא לפחד כלל

מן הרגע בו אנו מתעוררים בבוקר ועד הרגע בו אנו עולים על משכבנו, אנו צרכנים. בין אם אנחנו רוצים ובין אם לאו. וככאלה אנו מקבלים שירות לאורך כל היום מגורמים שונים ומשונים. כאשר מדובר בחברות הסלולר אנו מקבלים שירות גם כשאנחנו לא פונים לשירות הלקוחות, אלא בכל שיחה שאנו מקיימים או סמס שאנו שולחים. ולהזכירכם אנו משלמים על כך כסף טוב. לכן, כצרכנים משלמים מגיע לנו השירות המספק. במקרה שהשירות לא עומד בסטנדרטים שלכם אל תפחדו להתעמת עם החברות. במקרה הצורך אפשר לפנות למחלקת פניות הציבור ולהעלות את מלוא הטרוניות שלכם. גם משרד התקשורת מגלה אוזן קשבת בתחומים שבמסגרת הרישיון ובמסגרת סמכויותיו. העיקר - אל תוותרו על זכויותיכם. כך גם תועילו לצרכנים אחרים.

עו"ד עמית חלמיש, מתנדב בארגון "פעמונים" ערך עבור וואלה! עסקים את רשימת ההמלצות.

ארגון פעמונים לשיקום כלכלי מעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן. הארגון נוסד לפני 10 שנים ורק בשנה האחרונה הצליח לסייע בשיקומן הכלכלי של כ-2000 משפחות. הסיוע נעשה באמצעות הדרכה, ליווי ופיקוח כלכלי. הסיוע ניתן חינם על ידי כ-600 מתנדבים.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully