וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לעובדי קבלן יש זכויות

עמית חלמיש

3.3.2008 / 14:26

ארגון פעמונים לשיקום כלכלי של משפחות בדק מהן הזכויות של עובדים המועסקים על ידי קבלני כוח אדם. קבלו את המדריך המלא

מועד תשלום השכר וחובת מסירת תלוש משכורת

על המעביד לשלם לעובד את שכרו לא יאוחר מ-9 לחודש (עבור החודש הקודם). בנוסף, עליו להמציא לעובד מידי חודש - ולא יאוחר מיום תשלום השכר - תלוש שכר שיכלול פירוט מלא של רכיבי השכר והניכויים שנוכו ממנו.

שעות עבודה שבועיות

עובד קבלן לא יעבוד יותר מ-43 שעות בשבוע, אלא אם נהוגות אצל מזמין העבודה שעות עבודה שבועיות שונות.

קיצור שעות העבודה בחישוב חודשי

עובד קבלן במשרה מלאה אמור לעבוד 175 שעות בחודש (במקום 186 שעות הנדרשות מכלל העובדים). משמעות ההטבה היא תוספת של 6% לחישוב הרגיל של התשלום עבור "זכויות נלוות" (דמי חופשה, חגים, הבראה ומחלה). מי שעובד פחות מ-175 שעות בחודש, יקבל את המגיע לו על פי חלק המישרה מתוך השלם (175 שעות).

שעות נוספות ומשמרות

עובד חברת כוח אדם יהיה זכאי לגמול עבור עבודה בשעות נוספות, וזאת על-פי הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951. עם זאת, אם במקום העבודה קיים תשלום ו/או הסדר שונה לעניין גמול שעות נוספות לעובד, מכוח הסכם קיבוצי כללי (לרבות ענפי), עובד חברת כוח האדם יהיה זכאי לאותם הסדרים ותשלומים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

עבודה במשמרת לילה

משמרת לילה היא משמרת, שלפחות שעתיים ממנה הן בין השעות עשר בלילה לשש בבוקר. ההבדל היחיד בין משמרת לילה למשמרת רגילה הוא בספירת השעות הנוספות: במשמרת לילה מתחילים את ספירת השעות אחרי השעה השביעית, במקום אחרי השעה השמינית כמו במשמרת רגילה. במקומות עבודה שבהם המעסיק משלם לעובדיו הישירים תוספת שכר עבור כל השעות של משמרת הלילה, עובדי כוח האדם אמורים ליהנות מאותם תנאים. האחריות על ביצוע השוואת התנאים מוטלת על חברת כוח האדם.

ימי מחלה

עובד חברת כוח אדם זכאי לשישה ימי מחלה מעבר לקבוע בחוק, ובסך הכל ל-24 ימי מחלה בשנה. כל עוד הוא ממשיך לעבוד עבור אותה חברה, הוא יכול לצבור עד 130 ימים (90 יום על פי החוק ועוד 40 יום תוספת לעובד חברת כוח אדם).

ימי חופשה

עובד חברת כוח אדם זכאי לימי חופשה בשנה מעבר לזכויות המינימום של עובדים במשק, בהתאם לנתונים הבאים:
עובד בעל ותק של שנה עד 4 שנים זכאי ל-13 ימי חופשה בשנה אם הוא עובד 6 ימים בשבוע, ול-11 ימי חופשה אם הוא עובד 5 ימים בשבוע.
עובד בעל ותק של 5 שנים זכאי ל-14 ימי חופשה בשנה אם הוא עובד 6 ימים בשבוע, ול-12 ימי חופשה אם הוא עובד 5 ימים בשבוע.
עובד בעל ותק של 6 עד 8 שנים זכאי ל-19 ימי חופשה בשנה אם הוא עובד 6 ימים בשבוע, ול-17 ימי חופשה אם הוא עובד 5 ימים בשבוע.
עובד בעל ותק של 9 שנים ומעלה זכאי ל-26 ימי חופשה בשנה אם הוא עובד 6 שעות בשבוע, ול-23 ימי חופשה אם הוא עובד 5 ימים בשבוע.

ימי חג

אחרי שלושה חודשי עבודה מלאים ורצופים, ובתנאי שהעובד לא נעדר מן העבודה יום לפני ויום אחרי חג, אלא באישור המזמין, העובד יהיה זכאי לתשלום בגין ימי חג שחלו בתקופת עבודת,ו ובלבד שאלמלא החג היה העובד מועסק באותו יום. עובד יומי יהיה זכאי לתשלום עבור חג כאמור לפי ממוצע ההשתכרות היומי של אותו עובד בשלושת החודשים הקודמים. להסרת ספק, עובד יומי לא יהיה זכאי לתשלום עבור יום חג החל בשבת. עובד כוח אדם העובד בזמן החג יקבל תשלום רגיל עבור יום העבודה, ובנוסף לכך תשלום עבור יום חופש.

שי לחג

חברת כוח האדם חייבת לתת לכל עובד שי לחג פעמיים בשנה: בראש השנה ובערב פסח. גם אם המעסיק בפועל (מקום העבודה) נתן לעובד שי לחג, חובה זו של חברת כוח האדם לא מתבטלת.

חופשה מיוחדת

אחרי 3 חודשי עבודה עבור חברת כח האדם, מגיע לעובדים יום חופשה בתשלום במקרים הבאים: יום חתונתם, יום ברית המילה של בנם, יום "הבריתה" של בתם, וכן בר המצווה או בת המצווה של ילדיהם. אם העובד לא היה אמור לעבוד באותו יום, לא מגיעה לו חופשה בתשלום.

הוצאות נסיעה

לעובד יש זכות להשתמש בהסעה למקום העבודה, שהמעסיק בפועל מספק לעובדיו האחרים. במקרה שאין לעובד אפשרות להשתמש בהסעה זו, מגיעה לו השתתפות בהוצאות נסיעתו לעבודה וממנה בתחבורה ציבורית.

כלכלה וארוחות

במקומות עבודה שמציעים שירותי חדר אוכל לעובדיהם, גם עובדי חברת כוח האדם זכאים להשתמש בו. למעסיק בפועל מותר לגבות מהם את שווי הארוחה, כפי שהוא גובה מעובדיו הישירים.

קופת גמל

אם במקום העבודה המעסיק חייב (מתוקף הסכם קיבוצי) להפריש כספים עבור קופת גמל לעובדיו הישירים, גם עובד כוח האדם זכאי לאותם תנאים, בדיוק כעבור תשעה חודשי עבודה באותה חברת כוח אדם.

קרן השתלמות

אם במקום העבודה המעסיק חייב (מתוקף הסכם קיבוצי) להפריש כספים עבור קרן השתלמות לעובדיו הישירים, גם עובד חברת כוח האדם זכאי להטבה זו. עם זאת, זכותו מתחילה רק 6 חודשים אחרי התקופה שנקבעה בהסכם הקיבוצי.

מענק ביטוח

בתשעה חודשי העבודה הראשונים חייבת חברת כוח האדם לבטח את העובד בביטוח מסוג "ריסק" (סיכון). ביטוח כזה מבטיח לעובד פיצוי חודשי בגובה של 50% משכרו במקרה של נכות בעקבות תאונה, שאיננה תאונת עבודה (הפיצוי על תאונות עבודה מכוסה על ידי הביטוח הלאומי). במקרה של מות העובד מכסה הביטוח פיצוי חד-פעמי של 100,000 שקל לבן/ת הזוג והילדים. עובד שחברת כוח האדם לא דאגה לביטוח כזה עבורו, יכול לתבוע אותה לדין.

הכותב: עו"ד עמית חלמיש, יועץ משפטי בארגון פעמונים

ארגון פעמונים לשיקום כלכלי מעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן. הארגון נוסד לפני 10 שנים ורק בשנה האחרונה הצליח לסייע בשיקומן הכלכלי של כ-2000 משפחות. הסיוע נעשה באמצעות הדרכה, ליווי ופיקוח כלכלי, וניתן חינם על ידי כ-600 מתנדבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully