פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      קודם כל תירגעו

      באווירת החרדה שיצר המשבר חשוב לשמור על קור רוח ולהירגע. זה לא קשה כמו שזה נשמע: צריך רק לצחוק, להתמתח, לנשום ולאכול נכון

      לא פשוט להירגע בזמן האחרון. הכותרות האדומות תוקפות מכל עבר. בעיתון, באתרי האינטרנט, בארץ ובעולם. הרבה מנבאי שחורות והרבה בשורות על פיטורים בחברות שונות - גדולות וקטנות. מומחים שונים מציעים לעובדים ומנהלים טיפים להירגעות.

      הליכה

      דפנה בלקין, המעבירה סדנאות מדיטציה בארגונים מציעה: "צאו להליכה קצרה תוך כדי התמקדות בנשימות". הליכה יכולה לשפר את הרגשה המיידית ולהרגיע לפחות לזמן קצר את ההתעסקות התמידית עם הלחץ והעומס הנפשי שבמקום העבודה.

      נשימה

      אם אתם לא יכולים לעזוב את מקום העבודה, אומרת בלקין, ניתן לתרגל נשימה והרפיה במשרד: "נשימות עמוקות יכניסו חמצן לגוף ויעזרו להירגע. זהו כלי יעיל ופשוט שזמין לנו בכל רגע נתון.

      שבו על הכיסא בצורה נוחה, עצמו עיניים והתמקדו בנשימות שלכם. הרגישו את תחושות הגוף ואת האוויר שנכנס ועובר בגופכם. נסו להתמקד בנשימה ולא במחשבות שעוברות בראש ודמיינו איך המתח שצבור בגופכם משתחרר".

      מעיכה

      אם נשימות עמוקות הן לא כוס התה שלכם, בלקין מציעה לבדוק מה עולם הגאדג'טים יכול לספק לכם: יש אין ספור אביזרים שיאפשרו לכם להוציא עליהם את המתח. אפשר, למשל, לשמור לידכם כדור מעיכה. קראתם ידיעה מדאיגה בעיתון? קחו את הכדור ופשוט לחצו עליו. אפשרות נוספת היא להציב שק אגרוף במתחם צדדי או לארגן שולחן פינג פונג - כל דבר שיסית לכם את המחשבות מהעבודה וה"מצב".

      הרחה

      ריח הוא מעורר ידוע של תחושות. לחברת הטיפוח היפנית שיסיידו ליין של מוצרים ארומטיים, המכילים צמחים בעלי תכונות תרפויטיות. בחברה מאמינים כי לאפקט ההרחה השפעות מרחיקות לכת על התנהגותנו, והם מציעים להימרח בקרם גוף המבוסס על פסיפלורה שנחשבת למרגיעה, בפרחי תפוז בעלי התכונות המעודדות או במליסה, המסייעת נגד היסטריה ומתח. כדי לרכוש בקבוקון של 100 מ"ל תאלצו להיפרד מ-375 שקל, אך אפשר להסתפק גם בפתרונות זולים יותר כמו נרות ריחניים, או בקבוקי השמנים הארומטיים שיעשו את העבודה.

      אכילה

      הנטורופטית נורית ירון מזכירה שתזונה נכונה, בריאה ומאוזנת יכולה להשפיע גם היא על מצב הרוח. "כשאנחנו אוכלים לא נכון הגוף מגיב בעצבנות. רמות הסוכר עולות ויורדות בחדות ורמות הסרוטונין במוח נמוכות וגורמות לדכדוך".

      ירון ממליצה להקפיד במהלך יום העבודה על אכילת פחמימות מורכבות דוגמת אורז מלא, שיבולת שועל, קינואה וכוסמת; כמו כן מומלץ לשלב מזונות עתירי ויטמין סי, כמו גמבה, פטרוזיליה וקיווי השומרים על מערכת החיסון ומונעים תשישות; ומזונות עשירים במגנזיום וברזל המונעים חרדה ומתח כמו אגוזים וגרעיני חמניות לא קלויים.

      לעומת זאת היא ממליצה להימנע מג'אנק פוד ומזונות שמינים, פחמימות ריקות דוגמת לחמניות לבנות, בשר בקר, ומטוגנים למינהם; כמובן שגם סיגריות וקפה כדאי להוציא מהתפריט. ירון: "אנשים חושבים שסיגריה וקפה מרגיעים אותם אבל למעשה הם מגרים את מערכת העיכול ובכמויות גדולות גורמים לעצבנות רבה".

      צחוק

      ירון ממליצה על חמש דקות של צחוק בריא ביום: "צחוק משחרר אנדורפינים ומשפר מצב רוח בדומה לפעילות גופנית. יש גם מדיטציות צחוק אבל. גם סרטון קצר ביוטיוב יכול להספיק".

      מתיחות

      מי שפעילות פיסית מרגיעה אותו, כדאי שיבצע תרגילי מתיחות משרדיים. שלומית מזון, מנהלת תחום האירובי בחברת Well-B, שבונה תוכניות כושר גופני לארגונים, מספקת תרגילי מתיחות פשוטים שתורמים להמרצת הדם והחמצן בגוף, מרגיעים ומשפרים את ההרגשה הכללית.