וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בירידות

נתן שבע

13.1.2009 / 17:04

פעיל בשוק: "הסנטימנט השלילי חזר לקראת עונת הדו"חות בוול סטריט. זה שוק צר שבו כל תנודה קלה של גוף מזיזה את השוק בצורה חדה"

ירידות השערים בעולם אמש והבוקר, יחד עם הנפילה במניית כי"ל הובילו היום למגמה שלילית בבורסת תל אביב. יחד עם זאת, הירידות נחלשו מעט לאור צפייה לפתיחה יציבה בבורסה בארה"ב. מדד תל אביב 25 השיל 0.4% לרמה של 681 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד שיעור דומה לרמה של 604 נקודות ומדד התל טק ירד 1.8%. מחזור המסחר היה גם היום בינוני והסתכם במיליארד שקל.

חדשות רעות ממשיכות להגיע מהזירה הכלכלית בישראל. לאחר 4 שנים של ירידה רצופה ברמת הגירעון. הממשלה מסיימת את 2008 עם גירעון של 15.2 מיליארד שקל. מדובר בגירעון המהווה 2.1% מהתוצר - חריגה של 0.5% לעומת התכנון המקורי של תקציב המדינה.

"הסנטימנט השלילי חזר לקראת עונת הדו"חות בוול סטריט. בסופו של דבר הכלכלה הריאלית היא שנותנת את הטון", אומר פעיל בשוק המוסדי, "אמנם שוק המניות מקדים את ההתאוששות בכלכלה אבל עדיין, חצי שנה מהיום, לא רואים את הכלכלה מתאוששת. הגופים המוסדיים הם שמכתיבים את המגמה. זה שוק צר שבו כל תנודה קלה של גוף מזיזה את השוק בצורה חדה. כמו שראינו בימים האחרונים כאשר מוסדיים הגדילו רכישות בעליות והשוק קפץ. כך גם צמצום של גוף כזה או אחר יכולה לטלטל את השוק מטה", אמר.

"המחזורים צפויים להיות נמוכים, כאשר הגופים המוסדיים הם שמכתיבים את המגמה. זה שוק צר שבו כל תנודה קלה של גוף מזיזה את השוק בצורה חדה - כמו שראינו בימים האחרונים, כאשר מוסדיים הגדילו רכישות בעליות והשוק קפץ. כך גם צמצום של גוף כזה או אחר יכולה לטלטל את השוק מטה", הוא אומר.

ירידות שערים נרשמו אמש במסחר בוול סטריט בפתח עונת הדו"חות לרבעון הרביעי של השנה. מגזר הפיננסים הוביל את הירידות. במגזר גובר החשש לתוצאות חלשות מתמיד בעקבות המשבר הכלכלי. דאו ג’ונס ירד ב-1.5% ל-8,473 נקודות, נאסד"ק איבד 2.1%. החשש מהחרפת המיתון הפיל את מחירי הנפט אל מתחת ל-40 דולר.

מחרתיים צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לדצמבר שצפוי להיות שלילי. אתמול פורסמו פרוטוקלים של החלטת הריבית לחודש שעבר, מהם עולה כי בנק ישראל צופה כי הצמיחה ברבעון הרביעי צפויה להיות קרובה לאפס.

כי"ל צללה

מניית כי"ל (-7.08% , 2850.0) צללה ב-7.1%, ולבדה הפחיתה 0.6% ממדד תל אביב 25 לאור משקלה במדד. הירידות נבעו מנפילות במניות הדשנים בעולם אתמול. פוטאש נפלה אתמול בכ-12% וגררה גם את אגריום ומוסאיק לירידה דומה. החברה לישראל (-1.92% , 93560.0), החברה האם של כי"ל ירדה אף היא ב-2%.

בניגד למגמה השלילית בשוק מדד הנדל"ן דווקא הצליח לטפס ב-2%. דלק נדל"ן (5.36% , 363.4) ממשיכה לממש נכסים. החברה נמצאת במגעים למכירת 20% בחברת שירותי המטען סוויסספורט לפי שווי של 120-100 מיליון שקל. כך פורסם הבוקר ב-TheMarker. המניה נהנתה מהעובדה וטיפסה ב-5%.

סימני הגז מול חופי חיפה הקפיצו אתמול את מניות חיפושי הגז והנפט שגם היום נסחרו במגמה חיובית תוך מחזורים ערים. קבוצת דלק (-1.42% , 12500.0) עלתה בעוד 9% ובסך הכל ב-25% ביומיים. גם ישראמקו (0.0% , 33.9) עלתה ב-12.5% בהמשך לזינוק של 32% יום קודם לכן.

נמצאה הסיבה לזינוק של 300% במניית לייפוייב (0.0% , 33.9) בימים האחרונים. החברה שיגרה שלשום בלילה הודעה על כוונה של קבוצה אמריקאית להשקיע בפעילות החברה באמצעות חברה משותפת שיקימו השתיים. 51% מהחברה המשותפת שתכלול את הפעילות העיקרית של החברה יוחזקו על ידי הקבוצה האמריקאית והיתר על ידי החברה. הקבוצה האמריקאית תעביר לתאגיד המשותף סכום כולל של 46 מיליון דולר. המניה הגיבה בזינוק של נוסף של 33% ובסך הכל עלתה ב-433% מתחילת השנה.

מדדי התל בונד שמרו על יציבות יחסית. האגרות הממשלתיות מסוג שחר של עד 0.7%. האגרות הארוכות מסוג גליל עלו עד 0.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully