וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אחות באולם?

רוני מולה

4.2.2009 / 14:35

הן עושות עבודה לא פחות קשה מרופאים, מטפלות וסועדות אתכם. אחיות חדר המיון לשירותכם

רופאים בחדר מיון אינם היחידים הדואגים לבריאותנו ברגעים קשים של חולי וקושי. האחיות, שעוסקות בעיקר בסיעוד הן בעצם האחראיות העיקריות לרווחתכם בזמן שהות לא נעימה בחדר מיון או אפילו במרפאה.

אריאלה רימר – אחראית במיון גניקולוגי ומיון כללי בבית חולים 'מעיני הישועה' מספרת לנו על מקצוע הסיעוד:

מהו התהליך שעשית כדי להפוך לאחות?

גידלתי את הילדים שלי וכשהם הגיעו לגיל שבו הולכים לגן, חיפשתי לעשות משהו מעניין מבחינת קריירה ומבחינה אישית. פניתי לייעוץ מקצועי וכך הגעתי ללימוד אחיות. למדתי במשך 4 שנים בבי"ח השרון בפ"ת, בבי"ס לאחיות שהוא בעצם בי"ס לסיעוד. הלימודים הם לימודים מעניינים מאוד וכוללים לימודים תיאורטיים וגם התנסויות במחלקות שונות כמו מחלקה פנימית, כירורגיה ומיון ילדים. לאחר תקופה מסוימת עברתי ללימודי תואר שני במנהל מערכות בריאות- לימודים שנותנים ראיה יותר רחבה על איך הדברים מתנהלים בבית חולים, ומהי התנהגות ארגונית נכונה.

האם יש הבדלים בין אחיות במחלקות השונות?

אחות חדר מיון מתנהגת אחרת ומטפחת קשרים שונים עם חולים מכל מחלקה. במחלקת ילדים העבודה מתבצעת 'אחד על אחד' כך שהקשר נבנה בהדרגה-הילד הוא חולה כרוני ולכן האמון נבנה עם הזמן. לעומת זאת, במיון או טיפול נמרץ הקצב הוא שונה לחלוטין-חולה בחדר מיון נמצא תחת השגחת אחות שעה עד ארבע שעות ואין הרבה זמן ליצר אמון. במחלקות של 'מבוגרים' צריך יותר ארגון ויכולת לתכנן את הזמן נכון, כי יש יותר לחץ במקומות כאלה מאשר במרפאות ילדים.

למה בעצם לא לעסוק ברפואה?

מקצוע הסיעוד הוא שונה לחלוטין ממקצוע הרפואה. אמנם שני המקצועות עוסקים בחולי אבל פונים אל החולה ממקומות שונים: רופא חדר מיון נמצא עם החולה מעט מאוד זמן כי תפקידו הוא לאבחן ולרשום טיפול אבל הטיפול המעשי, ומי שעומד לאורך זמן ומטפל בחולה היא האחות. תפקידה הוא ללמוד לטפל במצב הנתון ולאבחן מצבים שונים תוך כדי תשומת לב להפרעות או שינויים מיוחדים. לעומת הרופא, האחות היא יותר מדריכה, עוזרת ומסייעת, כך שהשקר שלה לחולה הוא יותר ארוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כיצד העבודה מתנהלת?

בחדר מיון שלנו, המשמרות מתחלקות ל-3: משמרת בוקר: 07:00-15:00, צהריים: 15:00-23:00 וערב: 23:00-07:00. במשמרת עובדת אחות אחראית ותחתיה אחיות נוספות מן השורה או אחיות שסיימו קורסים נוספים. בפועל, הרופא הוא שנותן את הדיאגנוסטיקה והאחות בעצם מבצעת את כל הפעילויות כמו לקיחת בדיקות דם וטיפול שוטף בחולה.

מהם הדברים שאת הכי אוהבת בתפקיד ?

הדינמיקה והשינויים בעבודה הם הגורמים העיקריים באהבתי למקצוע. עבדתי כאחות בפגיה וגם כאחות במרפאת סוכרת ילדים וכיום אני אחות חדר מיון. אחד הפלוסים הגדולים נמצאים ביכולת של אחיות לעבור בין מחלקות שונות ובכך גם ללמוד הרבה וגם לעסוק בנושאים שונים בכל פעם.

מהם התכונות שאיתם רצוי להגיע אם רוצים לעבוד במקצוע כזה?

אהבה לאנשים זוהי התכונה החשובה מכל. צריך לדעת לכבד את החולה ולרצות לטפל בו ולדאוג לו. בנוסף, צניעות היא נושא חשוב, מאחר והרבה עבודה קשה נופלת על האחיות והן בדרך כלל מקבלות מעט קרדיט.

ובשורה התחתונה, תפקידה של אחות הוא לא פחות חשוב מהרופא. ומי שרוצה לעסוק בתחום החולים, אבל לא ללמוד הרבה שנים, זה המקום בשבילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully