וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מנועי החיפוש יודעים עליכם?

דנית ניצן

21.10.2009 / 16:10

אף אחד לא רוצה לעשות חיפוש גוגל על שמו ולגלות עמוד תוצאות עם סתם אזכורים בתפזורת, שלא תמיד מעודכנים, לא הכי יפים ולא כולם שלו. דנית ניתן תסביר איך לגבש חבילת תוכן נאה המייצגת אתכם כמו שצריך

אף אחד לא רוצה לעשות חיפוש גוגל על שמו (או בשם המדויק ego-surfing) ולגלות עמוד תוצאות עם סתם אזכורים בתפזורת, שלא תמיד מעודכנים, לא הכי יפים ולא כולם שלו (כי בין אזכור לאזכור תמיד ישתרבב מישהו עם שם דומה, או אזכור שאין מאחוריו כלום, או מידע שקשור אליו רק בעקיפין). והכי גרוע זה שאת מה שאתם באמת רוצים שיראו, לא תמיד מוצאים בחיפוש ראשון, כי זה מתחבא אי שם בעמוד 2 למטה.

מה עושים?

הפעם זה קל: את אותו הדבר שאתם עושים כל הזמן, רק עם קצת הקפדה על הכלים הנכונים. ואז מנועי החיפוש ילמדו לזהות אתכם, ובסופו של דבר לקרב את כל התוצאות הרלוונטיות והחדשות יותר אחת אל השנייה, ובסופו של בסופו של דבר, גם תתגבש חבילת תוכן נאה המייצגת אתכם כמו שצריך.

השתמשו בשם המלא שלכם בכל מקום

מנועי החיפוש הם חיות שצריכות עזרה. תשתמשו בשם המלא שלכם לכל פעולה ברשת שאתם מוכנים או רוצים שתהיה גלויה. אם ברשת החברתית אתם משתמשים בכינוי, באתר שיתוף התמונות אתם משתמשים בשם פרטי באנגלית, וב-Digg בשם המשפחה שלכם, אף מנוע חיפוש לא אמור להבין שכל אלה הם מופעים של אותו אדם/ ישות.

השם שלי הוא דנית ניצן (באמת, נו). אבל אם הכינוי שלי פה היה "אלופה בעוגות בננה" (באמת, נו) אז אף מנוע חיפוש לא יציג את "אלופה בעוגות בננה" בתור אותה דנית ניצן, אלופה בניהול הנוכחות ברשת ללקוחותיה האהובים. וכדי שבכל מקום יזהו אותי בתור דנית ניצן, אלופה בניהול זהות וגו' – אני משתמשת בשם שלי גם באתר, גם בבלוג, גם ברשת החברתית, גם במאמרים וגם בדיונים.

אז תשתמשו בשם שלכם – הוא נכס, והוא החוט שמוביל אליכם מכל האזכורים והמופעים השונים שלכם ברשת.

התפזרו על במות שונות

ופזרו בהן לינקים אל אתר הפעולה העיקרי שלכם (המקום שבו מרוכזים מירב המאמץ ומירב הנוכחות שלכם ברשת). מנועי החיפוש מתגלגלים מעמוד לעמוד כשהתנועה שלהם מכוונת על ידי לינקים שיש בכל עמוד, אל עמודים אחרים. לכן אם הרבה עמודים מציגים לינק לבלוג שלכם או לאתר שלכם, הוא ייתפש כבר קיימא וכמבוקש יותר מעמוד שאף אחד לא שולח אף אחד לצפות בו. וכך הדירוג שלכם יהיה טוב יותר והנוכחות חזקה יותר.

וזו הסיבה היחידה שבעמוד LinkedIn שלי יש לינק אל האתר שלי, וממנו לינק למאמרים שכתבתי באתרים שונים ברשת, ומהם לינק אל הבלוג שלי ב-Blogger, ומשם לינק לעמוד שלי באתר של GCS (השותפים שלי), ומשם לינק לבלוג שלי בקפה – ובכל אחד מהמופעים האלה לינקים לרוב המופעים האחרים. וכך בסופו של דבר מנועי החיפוש האומללים נגררים ממופע אחד שלי למופע אחר שלי, מפה לשם ומשם לפה וחוזר חלילה בין כל הלינקים אלי וממני. ניג'סית.

בחרו את הבמה הנכונה, אל תפעלו באתר מסוים כי ככה יצא

התאימו את האתר שבו אתם פועלים לקונטקסט שאיתו אתם רוצים להיות מזוהים. כי אם אתם רוצים להתבלט כמומחים למיסוי רווחי הון, אבל עיקר הפעילות שלכם הוא באתרי שיתוף תמונות או ברשת חברתית, אל תתפלאו אם אף אחד לא מוצא את המאמרים המלומדים שלכם על תכנון מס יצירתי. מי שכותב המון על יחסים וזוגיות בקפה, ומעט על מיסוי הון יצירתי, סביר שיהיו לו הרבה כוכבים וסמיילים, אבל בטוח לא מיצוב מקצועי מצטיין.

איפה כן?

מי שרוצה להתבדל כבעל ייחוד מקצועי כלשהו, שיפעל בזירה רלוונטית, ושיפעל בעיקר בה: וזירות רלוונטיות לפעילות מקצועית הן אתר החברה שלו, בלוג מקצועי, LinkedIn, פורטלים מקצועיים בתחום שלו, ואתרי מאמרים בעלי אוריינטציה עסקית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תחדשו

מה שכבר ראינו ושמענו לא מושך אתנו לחזור אליו. אבל מה שהרגע עלה לאוויר, בהחלט מושך. וכך חידושי תוכן (מכל סוג) מתפקדים בתור הגאדג'ט של הרשת: כולם רוצים לבדוק, לראות, לגעת, לחוות דעה. כל חידוש מושך אליו כניסות, כל חידוש מדגדג את מנועי החיפוש ומודיע להם שדברים השתנו ויש חדש, כל חידוש מעכב את שקיעת הפלטפורמה שלכם לטובת הדבר החדש הבא, כי אתם בעצמכם מחדשים ומעדכנים ומציגים את הדבר החדש הבא.

התאכסנו אצל הגדולים

פלטפורמות תוכן הגולשים הגדולות בנויות כך שיהיו ידידותיות למנועי החיפוש. אם אתם רוצים להפיץ את בשורת המומחיות שלכם, הידע שלכם, האבחנות שלכם, החידושים בתחום המקצועי שלכם (אני נותנת פה יופי של קרדיט למניעים של אנשים להפיץ תכנים ברשת) – תפתחו בלוג באתר גדול כמו Blogger, Wordpress, TypePad – כי אלו נבנו לעשות חיים קלים למנועי חיפוש, ממש כאילו כל עמוד בתוכם היה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully