וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים עבודה? קבלו שובר

אביטל מולאי

23.11.2009 / 16:50

תכנית השוברים של שירות התעסוקה מוכיחה את עצמה - רוב בוגרי התכנית הצליחו להשתלב בשוק התעסוקה כ-10 חודשים לאחר סיום הלימודים

שירות התעסוקה מפעיל החל מהמחצית השנייה של 2007, תוכנית ניסיונית, שבמסגרתה ניתנו כ- 1,000 שוברים להכשרה מקצועית במסגרת קורסים פרטיים המיועדים לדורשי עבודה מובטלים ומקבלי הבטחת הכנסה בכל רחבי הארץ בתקציב כולל של כ- 6 מיליון ש"ח ויועדו למימון של 80% מעלות כל קורס ועד לתקרה של 7,000 ש"ח לכל משתתף.

תהליך קבלת השובר נעשה במסגרת יעוץ והכוונה של שירות התעסוקה תוך מעורבותם של דורשי העבודה, שיכלו לבחור כל קורס הכשרה או מוסד לימוד שרצו בתנאי שהסיכוי למצוא עבודה במקצוע הנלמד יהיה גבוה ובתנאי שהקורס ייערך ע"י גוף מוכר ומוסמך ומשך ההכשרה לא יעלה על שנה אחת.

למי מיועדת התכנית?

בין המקצועות עבורם ניתן שובר ללימודים וכללו כ- 70 קורסים שונים ומגוונים ניתן לציין - מדריכי טיולים, מאמנים אישיים, צורפים, חשבי שכר, מעצבי אתרי אינטרנט, בדיקות תוכנה, גרפיקה ממוחשבת, איפור מקצועי, מזכירות רפואית ועוד.

יצוין כי התכנית במהותה, אינה מתאימה לכל דורש עבודה, בין שהוא זכאי לקצבת אבטלה או הבטחת הכנסה, אלא יועדה בעיקרה לאוכלוסייה עם השכלה של 12 שנות לימוד ואילך, בעלת יוזמה ,מוטיבציה ורצון לעבוד ושיש לה מחויבות רבה להשקעה בלימודים והשתלבות בתעסוקה.

המחזור הראשון של מקבלי השוברים

מסקר מעקב שני שנערך בקרב מדגם מייצג של 334 בוגרי הכשרה מקצועית במסלול תוכנית השוברים של שירות התעסוקה, אשר סיימו את לימודיהם במהלך שנת 2008 ורואיינו במהלך חודש אוגוסט 2009, כעשרה חודשים בממוצע מסיום לימודיהם עולים הממצאים הבאים:

- 72.7% מבוגרי התכנית משולבים בשוק העבודה כ-10 חודשים לאחר סיום הלימודים
- 23.7% מובטלים שמחפשים עבודה ו 3.6% לא בכוח העבודה (לא עובדים ולא מחפשים עבודה)

- שכרם הממוצע של כל בוגרי התוכנית שעבדו ביום הסקר עמד על 4,888 ש"ח (ברוטו) לחודש למשרה מלאה, כששכרם של העובדים במקצוע הנלמד בקורס עמד על 5,418 ש"ח בהשוואה לשכרם של העובדים במקצוע אחר, ששכרם עמד על 4,304 ש"ח(פער של כ 26%)

ממצאים נוספים של הסקר

- כ- 80% מקרב הבוגרים שעובדים במקצוע שלמדו בקורס מרוצים יותר מעבודתם הנוכחית בהשוואה לעבודתם האחרונה מלפני הקורס.

- שיעור הגברים המועסקים בעבודה כלשהי גבוה משיעור הנשים בהתאמה) וכך גם שיעור הגברים העובדים במקצוע הנלמד בקורס גבוה משיעור הנשים

- עולים משנות ה 90 ואילך מועסקים בעבודה כלשהי בשיעורים הגבוהים מאלו של הותיקים והם גם עובדים במקצוע הנלמד בשיעור הגבוה מזה של הותיקים

- בעלי השכלה של מעל 12 שנות לימוד עובדים במקצוע הנלמד בשיעורים הגבוהים מבעלי השכלה של עד 12 שנות לימוד. עם זאת שיעור המועסקים בעבודה כלשהי בשתי אוכלוסיות אלו הוא דומה לממוצע הכללי (כ 73%) וללא הבדל מובהק.

- מהניתוח עולה כי מקרב בוגרים שעבדו לאחר הקורס במקצוע הנלמד, כ - 39% ציינו כי חל שיפור בשכרם בהשוואה לעבודתם הקודמת, כ- 45% ציינו כי חל שיפור בביטחון התעסוקתי שלהם. ושיעור גבוה של כ 74% מקרב הבוגרים, ציינו כי יש להם עניין רב יותר בעבודתם הנוכחית בהשוואה לעבודה הקודמת מלפני הקורס.

הסקירה נכתבה ע"י אלון פורת, חוקר במינהל מחקר וכלכלה בתמ"ת ומרכז מחקרים בתחום הכשרה מקצועית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully