וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוריה: הבורסה בספרד המריאה 14%

נמרוד הלפרן

10.5.2010 / 19:24

גל האופטימיות הלא יאומן באירופה עולה על כל הציפיות המוקדמות. איטליה ופורטוגל עלו ב-11% ואילו פריס ואתונה קפצו ב-9%. "מדד הפחד" רושם את הירידה החדה אי פעם

בורסות אירופה רשמו את הזינוק היומי החד ביותר זה 19 חודשים בעקבות הכרזת האיחוד האירופי על חבילת סיוע בהיקף של כמעט טריליון דולר לבלימת המשבר בגוש היורו. מניות הפיננסים והסחורות הובילו את העליות. מדד התנודתיות של בורסות אירופה נפל בשיעור החד מעולם.

בורסת לונדון קפצה ב-5.2%; פרנקפורט זינקה ב-5.3%; פאריס נסקה ב-9.7%; מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר צלל בשבוע שעבר ב-8.7% - הנפילה השבועית החדה ביותר זה 18 חודשים - קפץ היום בכ-7%, הזינוק היומי החד ביותר מאז אוקטובר 2008. אותות ההרגעה בשווקים בעקבות תוכנית הסיוע האירופית ניכרו במיוחד במדינות שמשבר החוב האירופי איים עליהן באופן החמור ביותר. בורסת אתונה קפצה ביותר מ-9%; בורסת מדריד נסקה ביותר מ-14% - הזינוק היומי החד מעולם; בורסות פורטוגל ואיטליה כ-11%.

בורסות בולטות נוספות באירופה היום: הונגריה ורומניה קפצו ביותר מ-11%; בלגיה ואוסטריה זינקו בכ-9%; אירלנד, פינלנד והולנד בכ-7%.

מדד התנודתיות של בורסות אירופה, מדד VStoxx, העוקב אחרי עלות האופציות כנגד ירידות במדד יורו סטוקס 50 הכלל אירופי, צנח היום ב-22% - הנפילה היומית החדה מעולם.

זינוק גם במחירי הנפט

מניות הפיננסים הובילו את העליות באירופה: בנקו סנטנדר, הבנק הגדול בספרד, זינק ב-23% - הזינוק היומי החד ביותר זה 21 שנים - לאחר נפילה של 18% בכל שבוע שעבר. BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, נסק ב-21%; בנק ברקליס הבריטי קפץ ב-14%; דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, קפץ ב-13% - הזינוק היומי החד ביותר זה למעלה משנה.

עליות חדות נרשמו גם במגזרי הכרייה והאנרגיה בעקבות זינוק במחירי הנפט והמתכות. ענקית הכרייה ריו טינטו קפצה ב-8%; חברת הנפט הספרדית רפסול זינקה בקרוב ל-12%.

אותות ההרגעה בשווקים ניכרו גם בירידה חדה בעלות הביטוח כנגד חדלות פירעון של אג"ח ממשלתיות של מדינות שעליהן איים משבר החוב באופן החמור ביותר, ובראשן יוון. במסחר בחוזי CDS (credit default swaps), עלות הביטוח כנגד חדלות פירעון של האג"ח של ממשלת יוון צולל ב-3.4% לרמה של 5.75%, לאחר שביום שישי נסקה לשיא של יותר מ-10%, לפי נתוני חברת CMA.

התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון ל-10 שנים נפלה ב-3.75% לרמה של 8.9%, וצמצמה בכך במחצית את הפער בין התשואה על האג"ח היווניות לאג"ח הממשלתיות הגרמניות המקבילות, ל-4.47%. הפער היה 9.65% בסוף השבוע שעבר. המרווח בין התשואה על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל ל-10 שנים למקבילותיהן הגרמניות, נפל מ-3.5% ל-2% והמרווח של האג"ח של ממשלת ספרד נפל לפחות מ-1% לעומת 1.64% בסוף השבוע.

בפגישה חריגה שנמשכה מיום ראשון בערב ועד שעות הבוקר המוקדמות של יום שני, הסכימו שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי על עסקה שתספק 440 מיליארד יורו (570 מיליארד דולר בהלוואות חדשות, בנוסף ל-60 מיליארד יורו (75 מיליארד דולר) תחת הסכם הלוואות קיים. קרן המטבע הבינ"ל (IMF) התחייבה לתרום סכום נוסף, שגודלו לפחות ממחצית מהשתתפות האיחוד האירופי, או 250 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully