וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "הציבור יחסוך מאות שקלים בחודש"

אמיר טייג

2.9.2010 / 13:00

במהלך הכרזת תעריפי הקישוריות החדשים אמר שר התקשורת כי ההוזלה באה "להחזיר לצרכן את הכוח". כחלון המשיך ותקף: "רק אצל חברות הסלולר לא מבינים את החשבונות"

"תעריף הקישוריות יופחת ב-74% כבר ב-1 בינואר 2011 לכ-6.8 אגורות, במקום 25.4 אגורות כיום", כך אמר הבוקר משה כחלון במסיבת העיתונאים בנוגע להפחתת דמי הקישוריות. התעריף ימשיך לרדת בהדרגה: בינואר 2012 התעריף יירד ל-6.43 אגורות, ב-2013 ל-5.91 אגורות ובינואר 2014 ל-5.55 אגורות".

"אני מודה למשרד האוצר ולחברת NERA שעמדה באומץ לב מאחורי ההחלטות שלה", אמר כחלון, "כולנו יודעים על הניסיונות לעשות דה לגיטימציה להחלטות שלה. אני מודה לבכירי המשרד שלא נחסכו מהם התקפות לא מוצדקות אבל אלו הם כנראה כללי המשחק כאשר זה נוגע לכסף גדול. החלטנו לאמץ החלטות NERA לפי עלויות".

"איפה שהיה נוח לחברות הסלולר הן העלימו ואיפה שנוח חשפו. אני מבקש מחברות הסלולר קצת צניעות כאשר הם מדברים על הגינות. מעניין למה אצל חברות הסלולר אנחנו לא מבינים את החשבונות".

"אין לנו כוונה לרסק אף חברה או למוטט אף אחד. פעלנו רק מאחריות ציבורית. אין לנו כוונה לתת לחברות הסלולר סמכויות יתר - הן חברות כמו יתר החברות בשוק והן לא יקבלו עדיפות".

"השיחות מהנייח לנייד יוזלו כבר בינואר ב-70 עד 60 אחוז. כל אחד יוכל להרגיש זאת בחשבון שלו. הציבור יכול לחסוך מאות שקלים בחודש. אנחנו רוצים להחזר לצרכן את הכח שלו".

"לא קיבלתי את ההמלצות של חברת הייעוץ NERA לגבי קצב ההפחתה. בשנת 2008 לא טופל המשך הפחתה בישראל - NERA המשיכה להכיר בפיספוס שלא טופל ואין סיבה שלא נפצה על זה. קיבלתי החלטה לפצות על זה ולהפחית מהר יותר. אם אקבל את המלצות קצב ההפחתה ש-NERA המליצו - הדבר יפגע בתהליך כניסת המפעילים הווירטואליים".

יהודה סבן, מרכז תחום התקשורת באוצר: "היתה התלבטות האם להפחית את הקישוריות באופן מהר או הדרגתי, ואנחנו, כמו משרד התקשורת, מאמינים כי יש להפחית מהר ככל הניתן לרמת העלות. אין חשש למצב של החברות. הן רווחיות מספיק. רק עכשיו הן פירסמו דו"חות והציגו ריווחיות גבוהה מאוד גם בקנה מידה עולמי".

"גם עם הרווח EBIDTA שלהם ירד במיליארד שקל - הן יעמדו בזה. גם עם שיעור ה-EBIDTA מהמכירות שלהם ירד ל-25% או 30% מהמכירות - לא יקרה להן כלום".

סלקום: החלטה מוטעית

מסלקום נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את ההחלטה ממשרד התקשורת ואת הנימוקים להחלטה. על פניו נראה כי החלטת שר התקשורת מוטעית ומעידה מעל לכל על פגמים וכשלים חמורים שנפלו בתהליך ואשר איננה מבוססת על עלות פלוס רווח סביר כמתחייב על פי חוק. אנו מעריכים כי לאחר שנקבל את החומר המלא לידינו ונבחן אותו לא יהיה מנוס אלא לפנות לערכאות משפטיות".

מנכ"ל החברה עמוס שפירא אמר היום: "סלקום שיתפה פעולה באופן מלא והעבירה למשרד התקשורת כל חומר שהתבקשה ככל שהיה בידה". שפירא הדגיש, כי "מבנה החשבונית ללקוח נקבע על פי הנחיות משרד התקשורת".

מגדל שוקי הון: "תחילת סוף ההגמוניה בשוק הסלולר"

אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר הסל סייד של מגדל שוקי הון, כתב היום בעקבות ההחלטה כי "אפשר להתחיל לספור לאחור. הודעת משרד התקשורת הנה בגדר תחילת הסוף של הגמוניית סלקום, פלאפון ופרטנר בשוק הסלולר.

"דחייה לחודש לכאן או חודש לשם ספק באם תשנה את הכיוון אותו מתווה הרגולטור כאשר שנת תשע"א צפויה להיות האחרונה בה יתחרו שלוש חברות סלולר בלבד על לבו של הצרכן. כאשר חוסר הרלוונטיות של תוצאות החברות צפויה לעלות ככל שנתקרב אל עבר ההפחתה.

בכל הקשור ל-EBITDA, אנו מעריכים כי שלוש החברות יחדיו יחוו פגיעה משותפת של כ-800 מיליון שקל בגין ההפחתה הראשונה. פגיעה זו צפויה להיות מקוזזת רק בחלקה כתוצאה מהמשך צמיחה בעסקי הליבה, מעבר לשיווק חבילות, התייעלות, היווני IFRS וכן מכך שכניסתם של מפעילים וירטואליים צפויה לא לפני המחצית השנייה של 2011, כך שה-EBITDA המצרפית של שלוש החברות עדיין צפויה להיות גבוהה יותר מזו שהושגה בשנת 2008".

עדכון ראשון - 11:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully