וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר לא מוותרות על דמי הקישוריות

ואדים סבידרסקי

2.9.2010 / 17:15

חברות הסלולר מגיבות להחלטתו של שר התקשורת להוזיל את דמי הקישוריות והן צפויות לפנות לבג"ץ. כמו כן, סלקום הודיעה למשקיעים כי הרווח הנקי ייפגע ב-320 מיליון שקל

משרד התקשורת הודיע כי בכוונתו להפחית את דמי הקישוריות ל-6.87 אגורות בחודש ינואר 2011, המבטא את ההפחתה חדה של כ-73%. בהמשך צפויות מדרגות נוספות של 6.34 אגורות בינואר 2012, 5.91 אגורות בינואר 2013 וכ-5.55 אגורות בינואר 2014. עלות השלמת מסרון (הודעת טקסט) צפויה להיות מופחתת מ-2.84 אגורות ל-0.16 אגורות ועד ל-0.13 אגורות בשנת 2014. בתי השקעות מגיבים היום להודעה ורואים בחיוב את השינויים, כאשר המתחרים הפוטנציאליים שמחים בניגוד לאוליגופול של חברות הסלולר הקיימות.

חברות הסלולר צפויות להגיש בג"ץ כנגד ההחלטה ולכן ייתכן שלא תבוצע כבר בינואר. בכל מקרה, בחברות האלו לא נחים וצפויים לגבש פעולות מנע מפצות כגון העברת מנויים לתכנית חבילה קבועה, העלאת תעריפים במקטעים אחרים וכדומה.

כמו כן, נמסרה תגובת חברת פרטנר בהתייחס להודעת שר התקשורת במפגש העיתונאים: "טרם קיבלנו באופן רשמי את החלטות השר והשיקולים שבבסיסה. נבחן את צעדינו לאחר קבלת ההחלטה ולימוד החומר במלואו.

סלקום: החלטה מוטעית

נמסר בתגובה, כי "על פניו נראה כי החלטת שר התקשורת מוטעית ומעידה מעל לכל על פגמים וכשלים חמורים שנפלו בתהליך ואשר איננה מבוססת על עלות פלוס רווח סביר כמתחייב על פי חוק. אנו מעריכים כי לאחר שנקבל את החומר המלא לידינו ונבחן אותו לא יהיה מנוס אלא לפנות לערכאות משפטיות".

בתגובה שפירסמה מסרה סלקום למשקיעים כי הפגיעה הצפויה, בהנחה שלא ייעשו מאמצים לרכך את ההשפעה - כלומר את העלאת המחירים, תסתכם בכ-420 מיליון שקל ב-EBITDA (הרווח מפעילות שוטפת לפני פחת והפחתות) ו-320 מיליון שקל ברווח הנקי.

מנכ"ל החברה, עמוס שפירא, אמר היום: "סלקום שיתפה פעולה באופן מלא והעבירה למשרד התקשורת כל חומר שהתבקשה ככל שהיה בידה". שפירא הדגיש, כי "מבנה החשבונית ללקוח נקבע על פי הנחיות משרד התקשורת".

המתחרה הפוטנציאלי: מברכים את משרד התקשורת אך סבורים כי שיעור וקצב ההפחתה מתונים מדי

עודד בירגר, מנכ"ל טלקום 365, מקבוצת המשביר לצרכן אמר היום: "אנו, בתור החברה הראשונה שקיבלה ממשרד התקשורת רישיון להפעלת תקשורת וירטואלית (MVNO) מברכים את משרד התקשורת ואת העומד בראשו, השר משה כחלון, על תהליך קבלת ההחלטות המהיר והנחוש. זהו נדבך משמעותי במסגרת מכלול הרפורמות הצרכניות שמנהיג השר לפתיחת התחרות למען רווחת הלקוחות. עם זאת, אנו סבורים ששיעור וקצב ההפחתה מתונים מדי במיוחד עבור השחקנים החדשים שבוחנים את כניסתם לשוק".

"עדיין עומד לפנינו נדבך מהותי בדרך להשגת המטרה והוא דמי המעבר שנשלם לרשת המארחת. אנחנו מצפים שמחיר האירוח ישקף את העובדה שמרבית התנועה תהייה על רשתות דור 3, שבהן העלויות נמוכות משמעותית; עלויות שיהלמו את ממצאי דו"ח NERA ושעומדות בשנת 2012 על 1.90 אגורות ובשנת 2014 על 1.27 אגורות", מוסיף בירגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מגדל שוקי הון: הודעת משרד התקשורת הנה בגדר תחילת הסוף

לדברי אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר הסל סייד של מגדל שוקי הון, "הודעת משרד התקשורת הנה בגדר תחילת הסוף של הגמוניית סלקום, פלאפון ופרטנר בשוק הסלולר. בכל הקשור ל-EBITDA, אנו מעריכים כי 3 החברות יחדיו יחוו פגיעה משותפת של כ-800 מיליון שקל בגין ההפחתה הראשונה. הפגיעה תקוזז רק בחלקה כתוצאה מהמשך צמיחה בעסקי הליבה, מעבר לשיווק חבילות , התייעלות, היווני IFRS וכן מכך שכניסתם של מפעילים וירטואליים צפויה לא לפני המחצית השנייה של 2011. כך שה-EBITDA המצרפית של 3 החברות עדיין צפויה להיות גבוהה יותר מזו שהושגה בשנת 2008".

במגדל מציינים כי הרף התחתון גבוה מהערכות קודמות, אולם אין ספק כי ההפחתה הראשונה חדה למדי ומדגישה את נחישותו של הרגולטור להרחיב את מעגל התחרות בשוק הנייד. דחייה לחודש לכאן או חודש לשם ספק באם תשנה את הכיוון אותו מתווה הרגולטור, כאשר שנת תשע"א צפויה להיות האחרונה בה יתחרו 3 חברות סלולר בלבד על לבו של הצרכן - חוסר הרלוונטיות של תוצאות החברות צפויה לעלות ככל שנתקרב אל עבר ההפחתה.

אקסלנס: מחיר יעד לסלקום נשאר 105 שקל למניה ולפרטנר 65 שקל

לדברי, ליאת גלזר, אנליסטית הסל סייד של אקסלנס, "גובה דמי הקישוריות שהוכרז יאפשר כניסה של שחקנים וירטואליים לשוק כבר ב-2011, כאשר המשביר לצרכן היא הראשונה שקיבלה את הרישיון ב-16 ביוני. המשביר נכנס למשא ומתן עם חברות הסלולר באופן מיידי על מנת שהשעון של חצי השנה של משא ומתן יחל לדפוק. במידה ובתום חצי שנה שני הצדדים לא יגיעו להסכמה באשר לגובה החיוב, השרביט יועבר לידי משרד התקשורת אשר יתבקש להכריע בנושא. להערכתנו, הצדדים לא יגיעו לידי הסכמה והסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמפעילים הוירטואליים לא יסכימו לשלם סכום שהינו גובה מדמי הקישוריות כאשר הם בטוחים כי הם יקבלו את התמיכה של משרד התקשורת בנושא".

באקסלנס מעריכים כי סלקום ופרטנר יפרסמו בשעות הקרובות הערכה מחודשת באשר לגובה הפגיעה המקסימאלית ב-EBITDA וברווח הנקי ומציינים כי הערכות קודמות באשר לפגיעה המקסימאלית, כאשר דווח כי דמי הקישוריות יופחתו לרמה של 4.14 אגורות דיברו על פגיעה של כ-420 מיליון שקל ב-EBITDA כך שהמספר אותו ישמיעו כעת צפוי להיות נמוך יותר. כמו כן, מציינים בבית השקעות כי הפגיעה הזאת הצפויה ללא ניסיונות פיצוי מצד חברות הסלולר מחד, כגון העלאת תעריפים והקטנת סבסוד - אשר יקטינו את הפגיעה, אך גם ללא ההשפעה של הגידול בתחרות כתוצאה מכניסת שחקנים נוספים לענף.

דש: הצרכן הישראלי רגיש פחות למחיר ויותר לשירות וערך מוסף כמו תוכן

ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר דש ברוקראז': "תמחור 3 המניות הגדולות, ובעיקר בזק שאמורה להיפגע מעט באופן יחסי, נמצא כיום בשפל ומתרגם הצלחה פנומנלית של משרד התקשורת בהכנסת תחרות מלאה בכל הסקטורים כבר בשנים הקרובות. אנו לא מאמינים כי אכן 12 מפעילים וירטואליים יעלו לאוויר. גם לאחר מכן, בהנחה ששניים ישרדו את דרך החתחתים, קשה לנו לראות כיצד הם מזעזעים את השוק כאשר הצרכן הישראלי רגיש פחות למחיר ויותר לשירות וערך מוסף כמו תוכן".

בדש ממליצים לנצל את ההזדמנות שתופעת העדר יוצרת ולאסוף את מניות התקשורת גם ללא מחירי יעד מעודכנים, לאור תשואת התזרים והדיבידנד, ועל פי הסדר הבא: מניית בזק מטעמי ביזור סיכון, סלקום המאופיינת ביציבות ופרטנר על רקע התייעלות.


עדכון ראשון - 13:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully