וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ ועיני מחפשים פשרה לשביתה

חן הלפרן

1.11.2010 / 23:31

המו"מ בי-ם נמשך לתוך הלילה בעוד ראשי ההסתדרות והאוצר מובילים לניסיון האחרון למניעת השביתה במגזר הציבורי בבוקר. אם לא יושגו הסכמות, תפרוץ השביתה במרבית המגזר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יותם בן דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

נציגי הסתדרות העובדים ונציגי משרד האוצר נכנסים בשעה זו (שני) למרתון דיונים לילי במטרה להגיע להסכמות ולמנוע את השביתה הכללית המגזר הציבורי מחר בבוקר. מוקדם יותר נכחו בפגישה בין הצדדים יו"ר ההסתדרות עופר עיני ושר האוצר יובל שטייניץ ולפי הערכות ישובו השניים בשלב מאוחר יותר לבחינת ההתקדמות בשיחות.

כזכור, השביתה הוכרזה בעקבות סירוב האוצר להעניק ל-750 אלף עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר בשיעור של 10.5%, למשך שלוש שנים.

לשם היערכות המשק לשביתה, הקימה ההסתדרות חדר מצב מיוחד לפניות הציבור והוא יתוגבר לאורך שעות היום וידריך את האזרחים בנוגע למוסדות השובתים.

כאמור, באם לא יושגו הסכמות בין נציגי האוצר לנציגי ההסתדרות, ייצאו לשביתה, בין השאר, כל משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, נמלי התעופה והים, מוסדות החשמל, המים והתקשורת, וכן הגופים הציבוריים של ענף הרפואה, לרבות בתי החולים.

יו"ר איגוד התחבורה בהסתדרות אבי אדרי מסר מהדיונים בשעות הערב כי "הפערים עדיין גדולים וחבל לצאת בהודעה זו או אחרת כעת. אם הפערים יימשכו, ניאלץ להודיע על השבתת המשק מחר בבוקר".

אלו המוסדות השובתים

כל משרדי הממשלה יסגרו שעריהם לקהל: משרדי הפנים, התיירות, התחבורה, האוצר, התקשורת, החינוך התרבות והספורט, הבינוי והשיכון, המדע, איכות הסביבה, החקלאות והחוץ, וכן משרד ראש הממשלה, לרבות הרבנות הראשית, מינהל האוכלוסין, המוסד לביטוח לאומי, וכן משרדי התמ"ת והמשפטים, ובהם הרשות להגבלים עסקייםה, הנהלת בתי המשפט, הטאבו ובתי הדין הרבניים.

פרקליטי המדינה והמתמחים, המוסדות החריגים לילדים של משרד הרווחה, רשות השידור, מגן דוד אדום והטלוויזיה החינוכית יעבדו במתכונת שבת.

כמו כן, תיערך שביתה כללית בכל הרשויות המקומיות, לרבות עיריות ת"א, ירושלים וחיפה, ורק שירותי ההצלה והחירום יישארו פעילים. עקב כך בין השאר לא תיאסף אשפה מהרחובות ולא ירשמו דו"חות חנייה.

בענף התחבורה, נמלי התעופה והים לא יפעלו ועל כן לא יתקיימו טיסות מחר, וכן תנועת הרכבות תושבת לחלוטין. עם זאת, חברות האוטובוסים אגד ודן לא יצטרפו לשביתה ויאפשרו לתושבים להתנייד.

בענף הרפואה, מרבית בתי החולים יפעלו במתכונת שבת, ביניהם כל בתי החולים הממשלתיים והעירוניים, וכן בתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בירושלים. שירותי בריאות כללי, ובהם מרפאות הקהילה, ישבתו באופן מלא ולשכות בריאות ותחנות לבריאות המשפחה יפעלו במתכונת חירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בתי הספר היסודיים והגנים יישארו פתוחים

בתחום החינוך, למרות החששות מהשבתת כלל מוסדות הלימודים בארץ, הוחלט כי בתי הספר והגנים לא יכללו בשביתה והלימודים יתקיימו כסדרם. אולם המוסדות נעמ"ת, אמונה, ויצ"ו (שם המעונות יפעלו כרגיל), ורשתות אורט ועמל, וכן המועצה להשכלה גבוהה, עובדי המנהלה של האוניברסיטה הפתוחה, ומכללת סמינר הקיבוצים - ישבתו. בנוסף, שיבושים צפויים במוסדות להשכלה גבוהה, מאחר ובכלל האוניברסיטאות, ובחלק מהמכללות המתוקצבות ישבתו העובדים המנהלתיים.

בתחום החשמל, המים והתקשורת, יפעלו חברת המים מקורות ובזק במתכונת שבת, ובחברת החשמל לא תערך קבלת קהל ומוקד 103 יענה לפניות חירום בלבד. כמו כן, כלל החברות הציבוריות הגדולות, בהן מע"צ, נתיבי איילון הסוכנות היהודית, מוזיאוני ישראל, מפעל הפיס והמועצה להסדר הימורים בספורט ישבתו גם הן.

עוד ישתתפו בשביתה התעשיות הביטחוניות רפא"ל, התעשייה האווירית וקמ"ג, אשר יפעלו במתכונת שבת.

כזכור, בימים האחרונים ניהלו נציגי ההסתדרות והאוצר מו"מ בניסיון למנוע את היציאה לשביתה מבלי שהגיעו לתוצאות כלשהן. נכון לשעות אלו, דורש יו"ר ההסתדרות עיני תוספת שכר בעלות כוללת של 10.5% לשלוש שנים לכלל המגזר הציבורי, ואילו שטייניץ מוכן לתוספת של 1.5% בלבד לאותן השנים. עם זאת, מסתמן כי הצדדים מעוניינים להגיע לפשרה וכי ההסתדרות אינה מעוניינת להביא להשבתת המשק. על פי מנכ"ל משרד האוצר אחת ההצעות העומדות על הפרק היא תוספת שכר דיפרנציאלית.

*לקבלת הרשימה המלאה של המוסדות השובתים ניתן לפנות לאתר האינטרנט של הסתדרות העובדים או לחדר המצב בטלפון 1-700-700-331.


עדכון ראשון - 13:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully