וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוצר רוצה להחריב את תעשיית הגז והנפט"

יו"ר דלק אנרגיה השיב אש לשר האוצר וראש ועדת ששינסקי והאשימם בחמדנות: "נעשתה שטיפת מוח - אנחנו רואים את מסקנות ועדת ששינסקי כהלאמה"

יו"ר דירקטוריון דלק אנרגיה, יורם טורבוביץ', תקף היום (שלישי) את משרד האוצר לאור תמיכתו בהמלצות ועדת ששינסקי להעלאת המיסוי על רווחי תגליות הגז והנפט של מדינת ישראל.

במהלך כנס שנערך במרכז הבינתחומי הרצליה בנושא תחזית לשנת 2011, עלה טורבוביץ' לנאום לאחר האשמות של שר האוצר כנגד חברות הדלק בחמדנות ואמר: "קשה לדבר אחרי שטיפת המוח שנעשתה פה, שמנסה להחריב את תעשיית הגז והנפט, באמצעות מהלך קיצוני. לפני שנים המדינה החליטה להפריט את תחום הגז מאחר וזהו תחום מאוד קשה לניהול דרך פעולות ממשלתיות, וקראה למשקיעים.

"אנחנו רואים את מסקנות ועדת ששינסקי כהלאמה", אמר טורבוביץ' והוסיף, "פתאום אומרים לנו שמאגר תמר, ששווה 23 מיליארד דולר כיום, יהיה שווה בין 11-9 מיליארד דולר אחרי המסקנות, אז איך לא מדובר במס רטרואקטיבי?"

לדברי טורבוביץ', "ועדת ששינסקי עשתה פה מהלך קיצוני. היא אמנם רשאית לקבוע מהלכים עתידיים אך אין זה הוגן וחוקי לעשות זאת רטרואקטיבית. העובדה שעשו הוראות מעבר שמורידה את נתח הממשלה זה לא רציני. בפועל, אין בדו"ח הועדה שום פתרון לענף נפט ואני מקווה שלא יאמצו את המלצותיה. אם יאמצו, עוד שנתיים יצטרכו לתקן את זה ושוב יהיה קמפיין ותעמולה. הוועדה גרמה נזק לכלכלת המדינה במקרה שחוזה שהיה על סף חתימה עם החברה לישראל נחתם עם חברת הגז המצרי. הוועדה כלל לא התייחסה לזה. הם פטורים ממס ל-20 שנה בפטור שאין לו אח ורע ומדובר בנזק של 3 מיליארד דולר למדינת ישראל".

מי החמדן?

נאומו של טורבוביץ' הגיע לאחר שפרופ' איתן ששינסקי, יו"ר ועדת ששינסקי, סיכם את מסקנות הוועדה ולאחר דבריו של שר האוצר יובל שטייניץ, מוקדם יותר הבוקר, בהם הביע כאמור, תמיכה בששינסקי ואמר כי לא ייתן למדינת ישראל להפוך לרפובליקת בננות. לדברי שר האוצר, "אין שום סיבה שחברות האנרגיה בישראל ירוויחו סכומים גבוהים בהרבה ממדינות אירופה". שטייניץ הוסיף והתייחס לטייקונים הישראלים הפועלים בתחום האנרגיה: "אם מישהו ממילא ירוויח מיליארדי דולרים ואולי עשרות מיליארדי דולרים, לתבוע עוד מהמדינה? איזה סיבה והצדקה יש לדבר? מדוע שהמיליארדרים הישראלים ירוויחו יותר מהמיליארדרים בהולנד אמריקה ובריטניה על חשבון המדינה? יש גבול לחמדנות".

שטייניץ הוסיף ואמר כי היזמים במאגר הגז "תמר" המבקשים להחריגם מדו"ח ועדת ששינסקי - מגזימים. "המשמעות היא לקחת 40-50 מיליארד שקלים שמגיעים למדינה ואזרחיה ולהעביר אותם לכיס של חברות האנרגיה והמשקיעים המיליארדרים. זו עזות מצח להגיד דבר שכזה. אין לזה הצדקה חוקית או מוסרית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully