וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לנתניהו: אל תקצץ בבריאות ובחינוך

הוזלת הבנזין אולי מעניקה מעט אוויר לאזרחים, אך יש מי שכבר קורא לראש הממשלה שלא להחזיר את הכנסות המדינה האבודות מתקציבי החינוך הבריאות והרווחה הקורסים ממילא

על רקע מתווה ההקלות הכלכליות שככל הנראה יוביל לקיצוץ בתקציבי משרדי הממשלה השונים, קורא פורום "נשים לתקציב הוגן", לראש הממשלה ולשר האוצר שלא לקצץ שוב במשרדי הבריאות, החינוך והרווחה.

הפורום, המאגד תחתיו 35 ארגונים חברתיים, קורא גם ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, "להילחם בחירוף נפש - לא רק על מחירי הדלק הפופולריים, אלא גם נגד הקיצוצים במשרדי החינוך, הבריאות והרווחה הקורסים ממילא".

לפי הפורום, "הקיצוצים בשירותים החברתיים פוגעים בשכבות הביניים ובשכבות הנמוכות. בנוסף, אלו פוגעים גם בתעסוקת נשים, מאחר ונשים מהוות רוב בקרב עובדי המגזר הציבורי: 76% מעובדי מערכת החינוך, הן נשים, 72% מעובדי מערכת הבריאות הן נשים ו-85% מעובדי מערכת הרווחה והסעד הן נשים".

עשור של חולי וחינוך אבוד

בהודעה שפרסם הפורום לאחר חתימת שר האוצר על הורדת ההעלאה האחרונה במס הבלו על הדלק, פרסו אנשיו את הקשיים שנערמו בעשור האחרון על המשרדים השונים. בתחום הבריאות, כתבו בפורום, "בשנתיים הקרובות, 2012-2011, תקציב הפיתוח של משרד הבריאות יהיה עדיין נמוך מזה של 2001. זאת, בשעה שבאזורים רבים חסרים בתי חולים ומיטות, ובשעה שבכל הארץ יש צורך בתחזוקת התשתיות".

בתחום החינוך, סיפרו בפורום כי בעקבות סדרה של קיצוצים עמוקים, הפסידו תלמידי ישראל, בין השנים 2009-2001, שעות תקן בעלות כוללת של 10.8 מיליארד שקלים. עם זאת, צויין כי בשנים 2008-2007, עם יישום שלב א' של תוכנית אופק חדש, "החל תקציב שעות התקן לגדול, ובשנת 2010 תקציב שעות התקן הגיע למה שהיה בתחילת העשור. אולם הגידול בתקציב שעות התקן, אינו מספיק על מנת לתקן את כל הנזקים שנגרמו במהלך העשור האחרון".

לפי ההודעה, "ב-2012 אמור תקציב הפיתוח לעמוד על 630.2 מיליארד שקלים, סכום שיהיה עדיין נמוך משמעותית מזה של תחילת העשור.זאת, בשעה שברחבי הארץ חסרות אלפי כיתות לימוד ובתי ספר רבים מתקשים לממש את חוק יום לימודים ארוך ואת הסכם "אופק חדש" בשל היעדר תשתיות ראויות.

"להקפיא את הורדת המסים הישירים"

יעל חסון, חוקרת ראשית של פורום נשים לתקציב הוגן: "מצב הבריאות ומצב החינוך בארץ לא מאפשרים עוד קיצוץ עמוק, זו התאבדות חברתית שתפגע בכל שכבות האוכלוסייה ובתעסוקת נשים – המהוות רוב העובדים במוסדות הבריאות והחינוך".

עוד הוסיפה חסון כי "במקום לקצץ שוב במשרדים החברתיים, אפשר להקפיא את הורדת המסים הישירים – מס ההכנסה ומסי החברות, ובכך לא לפגוע בתקציב. אולם, ההתמדה של משרד האוצר בהפחתת מס החברות לאורך השנים, באה בד בבד, עם התמדתו העיקשת בקיצוץ השירותים החברתיים - דבר שמוביל אותנו לקריסה חברתית ולהתעשרות מתמדת של שכבה מצומצמת באוכלוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully