וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "לתפקיד יו"ר קרן המטבע דרוש כלכלן"

בראיון ל”וול סטריט ג’ורנל”, רמז פישר כי המועמדת הצרפתיה, כריסטין לגראד, עו”ד במקצועה, איננה בעלת ”ההכשרה המתאימה”. בנוסף הסביר כי החליט להתמודד על התפקיד עקב ”עידודן של מספר ממשלות”

המרוץ מתחמם: נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, התייחס הלילה (שני) למועמדתו לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, ואמר כי לדעתו, "יש למנות לתפקיד כלכלן". פישר אמר את הדברים בהקשר למועמדותה של שרת האוצר הצרפתיה כריסטין לגארד, עו"ד במקצועה, הנחשבת כבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בתפקיד.

"ישנם זמנים בהם ייתכן ואפשר להסתמך על אינטואיציה", אמר פישר בראיון שהעניק ל"וול סטריט ג'ורנל"."אולם כל הזמן, במדינות שונות, ישנן סיטואציות כלכליות משמעותיות שיש לטפל בהן. ללא הכשרה-כלכלית מתאימה, קשה מאוד לדעת מי צודק ומי טועה, דרושה תשתית רעיונית מתאימה על מנת לבחון את הסוגיות", הוסיף פישר.

בדבריו, הדגיש פישר גם את יתרונותיו בשל נסיונו העשיר כפרופ' לכלכלה ב-MIT, אחת האוניברסיטאות היוקרתיות בעולם, וכמנהיג מדיניות כלכלית לשעבר בקרן המטבע הבינלאומית וכיום כנגיד בנק ישראל.

"מספר ממשלות עודדו אותי להגיש מועמדות", הסביר פישר בראיון בהתייחס להחלטה להתמודד על התפקיד. יחד עם זאת לא פירט את שמות אותן ממשלות, אולם ציין כי לארה"ב יש 17% מזכויות ההצבעה בקרן המטבע, והיא "תשחק תפקיד מרכזי בבחירת היו"ר החדש".

עוד על המרוץ ליו"ר קרן המטבע:
אל-עריאן: ”בבחירות שקופות לקרן המטבע פישר היה מנצח"
פישר: ”יו”ר קרן המטבע - הזדמנות שלא תשוב"
בין המועמדים להחלפת שטראוס-קאהן: סטנלי פישר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully