וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה: מסי תאגידי המים יועברו לרשויות המקומיות

הושגה פשרה בין משרד האוצר לנציגי השלטון המקומי: על פי ההסכם המתגבש, רווחי התאגידים יועברו לרשויות המקומיות ולא לקופת המדינה, וכך יפוצו הרשויות על אובדן ההכנסות מהעברת הבעלות

שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע היום (שני) על הותרת את מס החברות, המס על הדיבידנדים ומס על הלוואות הבעלים של תאגידי המים, בידי הרשויות המקומיות. זאת כחלק מהפתרון הנרקם להסדרת היחסים בין התאגידים והרשויות, ובהתאם לסיכום המסתמן בוועדת ניסן, הוועדה שאמונה על בדיקת תעריפי המים.

על פי ההחלטה, התאגידים יוכלו להעביר לרשויות המקומיות את הרווחים שיוותרו לאחר ההשקעה הנדרשת וההוצאות התפעוליות בתשתיות המים, לטובת שיפור השירות לתושבים.

התקנות החדשות יכנסו לתוקף בכפוף לחתימת כל הגורמים על ההמלצות הסופיות של וועדת ניסן, בה חברים נציגי האוצר, רשות המים, משרד הפנים ונציגי השלטון המקומי.

"התאגידים הוקמו על מנת להבטיח השקעה מלאה ונכונה בתשתיות המים על ידי יצירת גוף מפוקח עליו מוטלת מלוא האחריות למשק המים העירוני, ויצירת שקיפות בכל הקשור להתנהלותו בנושא, ולא על מנת לייצר מקור הכנסה נוסף למדינה", אמר שטייניץ. "צעד זה הינו חלק מהסיכומים המסתמנים בוועדת ניסן וכפוף להסכמות על הנושאים בהם דנה הועדה". עוד הוסיף השר כי "ההחלטה מחזקת את התמריצים לייעול התנהלות תאגידי המים ואף מעודדת את הרשויות המקומיות לסייע להם בכך."

עוד בנושא:
תאגידי המים והרשויות המקומיות מככבים בתלונות הציבור
סוף לתאגידים? ניהול המים ישוב לרשויות המקומיות
דעה: תאגידי המים - שירות רע במגזר הציבורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully