וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הקוטג': קריאה לחרם צרכני על חברות הדלק

האם ניתן יהיה לשחזר את הצלחת מרד הקוטג' ולהביא להורדת מחירי הדלק? עמוד מחאה חדש בפייסבוק קורא להחרים את חברות הדלק בזו אחר זו, וכך להפעיל לחץ שיוביל להוזלה המיוחלת

אחרי ההצלחה הגדולה של מחאת הקוטג', חרם צרכני חדש באופק - הפעם על מחירי הדלק. "כידוע מחיר הדלק האמיר והגיע למחיר חסר תקדים", נכתב בעמוד המחאה החדש בפייסבוק. "כשמחיר הדלק עולה, גם רוב מוצרי המון מתייקרים עקב עלויות שינוע גבוהות, וכן גם תעריף החשמל מאמיר ב-20% בגלל שימוש בסולר יקר. ולמה הדלק יקר? בגלל גובה המיסים שהממשלה מטילה על הדלק".

יוזם המחאה הוא זאב גראואר, מי שהתפרסם כמוביל המאבק בהתייקרות מחירי הדלק כבר לפני חודשים. "ככל שנפעיל לחץ גדול יותר כך סיכויי ההצלחה שלנו יגדלו", כתב גראואר והבהיר - "חרם זה לא בא כתחליף להשתתפות בהפגנות ולפעילות בשטח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברגע שתהיה פגיעה בהכנסות, הן יעשו עבורנו את העבודה במשכן". עמוד המחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי שעה, היקף המצטרפים לחרם עדיין מצומצם, אולם כזכור, גם מסע של אלפי גביעי קוטג' התחיל בצעדים קטנים. בעמוד המחאה קרא גראואר לנהגים להחרים בכל פעם חברת דלק אחרת, בטענה שברגע שתהיה פגיעה בהכנסות, "הן יפעילו את הלוביסטים שלהם שיתרוצצו במסדרונות הכנסת, ויעשו עבורנו את העבודה במשכן".

"בחרנו להתחיל את החרם עם חברת פז, משום שהינה חברת הדלק הגדולה בישראל, וכמו כן בעלת כוח ההשפעה הגדול ביותר", הסביר. "בהמשך נצרף גם את החברות 'דלק', 'סונול' ו'דור אלון'". "חברות הדלק אינן האשמות העיקריות במחירי הדלק הגבוהים", צוין בעמוד המחאה, "אך ביכולתן להפעיל לחץ נוסף על הממשלה להפחתת שיעור המיסים".

עוד על המאבק במחירי הדלק:
בחודש אפריל: צעדת מחאה כנגד מחירי הדלק
מחאת המחירים: עשרות חסמו הצומת ליד עזריאלי
ישראלים משלמים על דלק 26% יותר מבמערב אירופה
צעדה נגד מחירי הדלק: צומת פורדיס נחסם
מסתמנת הוזלה של 15 אגורות במחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully