וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת"א

ענת עובדיה

13.7.2011 / 18:21

קרוב ל-3,000 בני אדם אישרו השתתפותם במחאה נגד מחירי הדיור, שתתקיים מחר במקביל בירושלים ובת"א. "האחריות שלנו בתור אזרחים במדינה ובתור תושבי העיר היא להרים קול צעקה"

"ביום חמישי בשעה 19:30 בערב, אחרי כ-10 שעות עבודה, אגיע לכיכר הבימה עם אוהל שבדרך כלל נחשף לנופים שונים מתל אביב, ואחנוך את ביתי החדש. אני מזמינה אתכם להצטרף", כך כתבה דפני ליף בדף הפייסבוק של קבוצת המחאה העונה לשם "מצב חירום – לוקחים אוהל ונוקטים עמדה".

הפגנת האוהלים המתכוננת צפויה להתקיים החל ממחר במקביל בכיכר הבימה בתל אביב ובכיכר ציון בירושלים, ועד יום שבת הבא מתכננים המפגינים להעביר את הערבים והלילות באוהלים. בשתי הקבוצות יחדיו אישרו את הגעתם קרוב ל-3,000 בני אדם.

"המחאה התחילה ממקום מאוד פרטי ומכעס פרטי", סיפרה ליף בת ה-25. היא נאלצה לפנות את דירתה במרכז תל אביב משום שקבוצת רכישה קנתה את הבניין בו היא מתגוררת על מנת לשפץ אותו, וגילתה מהר מאוד כי לא תוכל לעמוד במחירים הגבוהים.

"בתור אדם צעיר, שכבר סיים לימודים, אני עובדת מאוד קשה ומחפשת דירה, ומגלה שזה בלתי אפשרי. אני גרה בתל אביב מגיל 20 ואם אני עושה חישוב, אני כבר לא מצליחה להחזיק את עצמי בעיר הזאת". ליף אמרה עוד כי בעיניה, "האחריות שלנו בתור אזרחים במדינה ותושבי העיר היא להרים קול צעקה. אני חושבת שנרדמנו בשמירה, ואיבדנו את הכוח שהיה לנו כקהילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המחאה נולדה כאקט של ייאוש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגיע הזמן לדבר והגיע הזמן שייראו אותנו, ושכולם יפסיקו להיות פסימים ואדישים", אמרה עדי אבירם, בת 22 מירושלים, שיזמה את המחאה המקבילה בירושלים. "גם אחרי ההפגנה אנחנו לא מתכוונים לשכוח לזה, ונמשיך להיאבק. אנחנו קוראים לכולם להצטרף אלינו - זה משהו שמדבר לכל אחד מאיתנו".

"המחאה נולדה כאקט של ייאוש. אני עובד בשתי משרות ובכל זאת מוצא את עצמי שוב ושוב רודף אחרי תשלום שכר הדירה, מפונה מדירות ולא מסיים חוזים", הוסיף יונתן, בן 35 מתל אביב, גם הוא ממארגני המאבק. "דירת 50 מטר מרובע ששילמתי עליה 1,600 שקלים לפני 10 שנים, עולה היום כמעט פי שלוש, 4,500 שקלים. המשכורת, לעומת זאת, נשארה בדיוק אותו דבר".

"אנחנו עדים לתהליך שקורה בעולם הערבי, בו האנשים עסוקים בלכונן שינוי אמיתי, ואנחנו מתוך ההרגלים שלנו נשארים אדישים. זה כבר לא עובד", הוסיף יונתן. "הקוטג' הוא אייקון קטן ומשל להרבה דברים שאני מאוד מקווה שאנשים יבינו – שדמוקרטיה זה לא רק עניין של הרוב קובע, זה משהו הרבה יותר גדול. אם משאירים אותנו במצב שבו אנחנו רק עסוקים בלשרוד, לא יהיה לנו פנאי לצאת לרחובות – והבעיות לא ייפתרו".

תצטרפו למחאה? בואו לספר לנו בפייסבוק

עוד על מחירי הדיור:
בחודש שעבר: הפגנה נוספת נגד מחירי הנדל"ן
התאחדות הקבלנים: לזוגות צעירים אין סיכוי לרכוש דירה
60% מראשי הנדל"ן: "אין בועה , המחירים שפויים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully