וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפתנים מוחים: הוזלת החלב תמוטט את הענף

רמי שני וקובי דוד

27.7.2011 / 16:48

במחאה על כוונת הממשלה להוזיל את מחיר החלב, חסמו הרפתנים מספר צמתים ברחבי הארץ, שפכו חלב והציבו פרות שחסמו את הכביש. "אין קשר בין מחיר החלב להתייקרות מוצרי החלב"

עשרות רפתנים הפגינו אחר הצהרים (רביעי) בכמה צמתים בכל רחבי הארץ, במחאה על כוונת הממשלה להוזיל את מחירי החלב. לטענת הרפתנים, צעדים אלה ימוטטו את הענף, ויגרמו לרבים מהם לאבד את עבודתם.

עוד בנושא החלב:
מחאת הרפתנים: "לא ניתן שיחלבו אותנו"
שר התמ"ת הורה על בחינת ייבוא מוצרי החלב
ראש הממשלה הודיע: שוק החלב ייפתח לייבוא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרפתנים שופכים חלב בצומת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מצעדי המחאה, הרפתנים הציבו פרות בצומת גילה וגרמו לעומסי תנועה באיזור. בנוסף, שפכו הרפתנים חלב בכמה צמתים אחרים, בהם צומת סמך, צומת מגידו, צומת כפר הרוא"ה, צומת מסמיה, צומת דביר, צומת יגור וצומת טללים. בנוסף הניפו הרפתנים שלטים עליהם נכתב בין היתר "אין חקלאות, אין מדינה".

"ביבי מפחד להתעמת עם בעלי ההון ולעשות סדר עם ענף המזון", טענו הרפתנים. עוד הוסיפו כי "מחיר החלב הגולמי הוא היחיד המסובסד, הוכח שאין לו כל קשר להתייקרות מוצרי החלב, מהרגע יציאת החלב מהרפת עד הצרכן הוא מתייקר ב-50% אחוזים. אנחנו לא יודעים למה הממשלה לא נוקטת צעדים על מנת לחסום העלאת מחיר מוצרי החלב".

הבוקר, הגישה מועצת החלב עתירה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, שר התמ"ת שלום שמחון ושרת החקלאות אורית נוקד בדרישה להוציא צו על תנאי שימנע קבלת החלטות בנושא שינוי המדיניות בענף החלב ללא היוועצות עמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully