וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א ננעלה בירידות: "הלחץ על נתניהו לא טוב לשוק"

רם עוזרי

28.7.2011 / 17:04

המסחר נחתם בירידות כאשר מדד ת"א 25 איבד 1.8%. כיל והחברה לישראל טיפסו ב-1% על רקע תוצאות טובות של המתחרה פוטאש. טבע איבדה 2.2%, והבנקים ירדו 2.4%

מחאת האוהלים לא שיבשה את פתיחת הבורסה באחד העם. המדדים המובילים רשמו במהלך רוב יום המסחר ירידות שערים של עד 2% על רקע הנפילות שנרשמו אמש בבורסות ניו יורק. מדד ת"א 25 ירד ב-1.8% ומדד ת"א 100 השיל מערכו 1.7%. מדד מניות הבנקים רשם ירידה חדה במיוחד של 2.4% ומדד הנדל"ן הפחית מערכו 1.7%.

"השוק מגיב לירידות די חזקות שנרשמו אתמול בארה"ב. כולם מחכים ל-2 באוגוסט. הסיכויים שתקרת החוב בארה"ב לא תעלה ושהדירוג שלה ירד הוא קלוש אבל קיים, ולכן יש כאלה שמעדיפים לחכות על הגדר", כך אומר היום יוסי אפרתי, מנהל ההשקעות הראשי בהכשרת הישוב..

דבר נוסף שמטריד את המשקיעים בתל אביב הוא ההסלמה במחאת האוהלים. "מחאת הדיור מתרחבת. הלחץ על ראש הממשלה גובר וזה לא טוב לשוק. יכול להיות שהוא יצטרך לאשר תוכניות שיפגעו בהכנסות המדינה ויגדילו הוצאות", אומר אפרתי. "ההצטרפות של ההסתדרות למאבק משמעה הסלמת המאבק. כרגע זה נראה כמו כדור שלג שהולך וגדל. עליות השערים של תחילת יולי נמחקות".

קבלים את השבת במאהל המחאה. דניאל בוק
"ההצטרפות של ההסתדרות למאבק משמעה הסלמת המאבק. כרגע זה נראה כמו כדור שלג שהולך וגדל". מאהל המחאה בשדרות רוטשילד/דניאל בוק

האופציות על מדד ת"א 25 פקעו הבוקר ברמה של 1,234.21נקודות והאופציות על מדד הבנקים פקעו ברמה של 1,297.57 נקודות. "הפקיעה לא היתה מרגשת. צפינו פקיעה שלילית על רקע הירידות החדות בארה"ב", אומר אפרתי.

טבע אשר פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2011, סגרה את יום המסחר בירידה של 2.2%לאחר שאתמול ירדה בוו סטריט בשיעור דומה. החברה דיווחה על גידול של 11% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון אשתקד - ל-4.2 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול מתון יותר בהכנסות - 4.25 מיליארד דולר, על פי ספקית מידע העסקי, בלומברג. טבע גם צופה לרווח של 1.22 דולר למניה ברבעון השלישי של 2011, כך עידכן אייל דשא, המנהל הפיננסי של טבע.

מניית כי"ל , וחברת האם חברה לישראל, היתה אחת המניות היחידות שרשמו עלייה היום. העלייה נרשמה על רקע דו"חות מצויינים של מתחרתה העיקרית פוטאש. פוטאש הרוויחה 840 מיליון דולר ברבעון השני של 2011, שהם 96 סנט למניה, גידול של 75% בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2010, והיכתה בכך את הן את ממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 84 סנט למניה, ואת טווח התחזית שהיא עצמה נתנה לרווח של 70 עד 90 סנט למניה ברבעון השני.

קבוצת התקשורת של דנקנר קורמת עור וגידים

אמדוקס , אשר פירסמה אף היא אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, היכתה את ממוצע התחזיות עם הכנסות של 801 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית החברה של 790-805 מיליון דולר. הרווח התפעולי ברבעון השלישי (non-GAAP) הסתכם ב-132 מיליון דולר. בחברה ציינו כי לתנודות בשערי החליפין הייתה השפעה חיובית על הכנסות החברה בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון השני של שנת הכספים 2011.

קבוצת התקשורת של נוחי דנקנר קורמת עור וגידים: סלקום ונטוויז'ן הודיעו היום כי התקבלו אישורי האסיפות הכלליות של כל אחת מהן למיזוג בניהן. כמו כן התקבל אישור של האסיפה הכללית של חברת האחזקות דיסקונט השקעות , אשר מחזיקה בשתי החברות. כל העסקאות אושרו באספה הכללית של בעלי המניות כעסקאות בעלי עניין, כלומר קיבלו רוב מיוחס.

עוד במרכז המסחר היום - מניית פאנדטק שעלתה אתמול בכ-5%, ומניית דלק נדל"ן שהמשיכה במגמת הירידה ואיבדה אתמול כ-3% על רקע הודעתה כי לא תוכל לעמוד בהחזר החוב לעמיתי בית ההשקעות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"שתשובה יכניס את היד לכיס ויבטיח לפחות 500 מיליון ש'"

אחזקותיה של קבוצת כלל בחברות בשליטת אילן בן דב נחשפה אתמול במסגרת הצהרה שהגישה החברה. כלל הציעה את מועמדותה להוביל את הסדר החוב של טאו מול בעל השליטה בן דב. ביטוחי המנהלים המשתתפים ברווחים מחזיקים ב-19.41 מיליון שקל באיגרות החוב של טאו. סך אחזקותיה באג"ח סאני מגיעות ל-42.8 מיליון שקל, לצד 13.6 מיליון שקל אחזקות בסקיילקס במניות ובאג"ח ו-87.73 מיליון בפרטנר גם כן במניות ובאג"ח.

יצחק תשובה, הנמצא אף הוא בהליכי הסדרת חוב של חברת דלק נדל"ן שבשליטתו, קיווה שהשוק יקבל בהבנה את בקשת החברה להסדר ופריסת חובות. אולם נראה כי זה לא המצב. גורם מוסדי ציין אתמול, כי "אם תשובה רוצה לשמור על קשר עם שוק ההון, שיכניס את היד עמוק לתוך הכיס ויבטיח לפחות 500 מיליון שקל. אז 'התספורת' תהיה סבירה בהרבה ויהיה על מה לדבר. ראוי שייקח דוגמה מהתנהלותו של לב לבייב במהלך ההסדר של אפריקה".

אגב כך, מגיפת ההסדרים בשוק ההון מתחילה להתפשט. חברת י.רשי, יזמית הבנייה למגורים ולמשרדים בארץ, ברוסיה ובגרמניה המתקדמת בדרכה להסדר או חדלות פירעון, פירסמה היום כי אסיפת מחזיקי סדרת אג"ח א' הסכימו בפעם הנוספת את דחיית תשלומי הקרן והריבית, לאחר שאתמול הציעו בעלי מניות את עקרונות ההסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully