וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל בירידות: מניית טבע עלתה ב-2%

רם עוזרי

2.8.2011 / 17:06

לאחר יום תנודתי המסחר ננעל בירידות, כאשר הבנקים איבדו 1.6%, ומדד ת"א 25 ירד ב-1%. "סטיות התקן עלו לשיא של 22% - רמה המעידה על אי ודאות בטווח הקצר ועל פחד גדול"

המדדים המובילים בבורסה של תל אביב סגרו יום מסחר תנודתי במיוחד. המדדים פתחו בירידות קלות, עברו לירידות של 1%, וחזרו לקראת הצהרים לרמת הפתיחה. לאחר ירידות של 0.5% עברו המדדים לעליות קלות ולקראת הסגירה חזרו לירידות של עד 1%. מניית טבע שהתרסקה אתמול ב-7%, התאוששה והמוסיפה לערכה 2.5%.

מדד ת”א 25 סיים בירידה של 1% ומדד ת"א 100 השיל אף הוא 1%. מדד מניות הבנקים איבד 1.6% ומדד מניות הנדל"ן השיל 1.8%.

"השוק מתאפיין עדיין במחזורים מאוד נמוכים", אמר היום זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון. "השוק מתמחר פרמיה מסויימת על חוסר הסחירות ובכל פעם שגופים קונים או מוכרים זה יוצר תנודות חדות בשערים. סטיות התקן עלו לרמה של 22% בכסף וזו רמה שלא ראינו פה תקופה ארוכה. התקרבנו לרמות של מדד הפחד האמריקאי (VIX) שעומד על 23%. זה מעיד על אי ודאות בטווח הקצר ועל פחד גדול של המשקיעים", אומר פניני.

"ירידה בציפיות האינפלציוניות"

בשוק האג"ח, ממשיכה מגמת ההתחזקות של האג"ח השקליות והיחלשות האג"ח הצמודות. "האג"ח השקליות מתחזקות על רקע ירידת התשואות בארה"ב. בעקבות העלאת תקרת החוב התשואה על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים ירדה לשפל של 2.7%, והביאו להתחזקות גם אצלנו. האג"ח הצמודות רושמות ירידה זה היום השלישי. האפשרות להורדת מיסים עקיפים מביאה לירידה בציפיות האינפלציוניות", מסביר פניני.

בורסות ניו יורק סגרו את יום המסחר אמש בירידות שערים. זאת, על אף ההסדר בנוגע להעלאת תקרת החוב אליו הגיעו הדמוקרטים והרפובליקאים, יממה לפני המועד האחרון. ההסכם אושר באופן סופי בהצבעה בבית הנבחרים האמריקאי.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, מדד ה-S&P 500 השיל 0.4% ומדד הנאסד"ק הפחית 0.3% מערכו. טבע ירדה כצפוי גם בניו יורק - המניה נפלה ב-6.3% במחזור הגבוה פי 4 מהמחזור הממוצע. התשואות על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים ירדו לשפל של 8 חודשים ברמה של 2.74%.

ירידות השערים בניו יורק באו על רקע נתונים חלשים של מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור. המדד נפל בחודש יולי לרמה של 50.9 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2009 - לעומת רמה של 55.3 נקודות ביוני, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה קלה של המדד לרמה של 54.5 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות משקפת צמיחה בפעילות במגזר ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית.

"אין הרבה מה לאהוב בהסכם תקרת החוב"

בכל הנוגע להסכם שהתגבש בנוגע להעלאת תקרת החוב, הדעות בארה"ב חלוקות. פול קרוגמן סבור שהדמוקרטים נכנעו לסחטנות של הרפובליקאים. "אין הרבה מה לאהוב בהסכם הראשוני בין מנהיגי הקונגרס והבית הלבן, מלבד העובדה שהוא בכלל קיים. ההסכם ימנע את ארה"ב מלהגיע לחדלות פרעון קטסטרופית - עכשיו וכנראה עד סוף 2012. אולם יתר פרטיו הם כניעה מוחלטת כמעט לסחטנות הקיצוניים שברפובליקאים. ההסכם יפגע בתקציבים למעמד הבינוני והעניים, ויחבל בהתאוששות הכלכלית", אמר קרוגמן.

בזירה המקומית, נראה שהרגולציה בתחום התקשורת מתחילה לתת את אותותיה ולפגוע בתוצאות של חברות התקשורת המקומיות. בזק , שהגישה אמש את דו"חותיה לרבעון השני, רשמה ירידה בכל המדדים ברבעון זה. הכנסותיה של החברה הסתכמו בכ-2.9 מיליארד שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון השני של 2010.

הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם בכ-935 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2011, ירידה של 5.6% בהשוואה לרבעון השני של 2010. הנתונים מהווים תוצאה חריגה לקבוצה ומוסברים על ידי ירידת דמי הקישוריות. למרות הירידה, בזק הודיעה על חלוקת דיבדנד חצי שנתי של כמעט מיליארד שקל. מניית החברה איבדה אתמול 2% מערכה במסחר בתל אביב, טרם פרסום הדוחות.

"מערכת הבנקאות בישראל שומרת על עמידותה"

השוק הבא שככל הנראה יזכה לטיפול הרגולציה, בהשראת המחאה הצרכנית המתגברת, הוא שוק כרטיסי האשראי. קרטל חברות כרטיסי האשראי והבנקים השולטים בהן מאיים כי אם בית הדין להגבלים עסקיים יקבל את עמדת הרשות להגבלים עסקיים ויורה על הפחתת גובה עמלת הסליקה הצולבת הנגבית מבתי העסק - יטיל קרטל החברות עמלות חדשות והפעם על הציבור מחזיקי כרטיסי האשראי וזאת על מנת לפצות על הירידה הצפויה להם בגביית עמלות מבתי עסק. קרטל החברות - הכולל את ישראכרט מקבוצת בנק הפועלים , לאומי קארד מקבוצת (80%) בנק לאומי וכאל בבעלות דיסקונט והבינלאומי - פועל כיום במסגרת הסדר כובל בתחום הסליקה הצולבת של כרטיסי ויזה ומסטרקארד.

מניות הבנקים הגיבו היום גם להודעתו של בנק ישראל לפיה תוצאות מבחני הרגישות של הבנקים מחייבים הקטנה של הריכוזיות בתחום. "תוצאות תרחישי הקיצון מצביעות על כך, כי ככלל, מערכת הבנקאות בישראל שומרת על עמידותה. יחד עם זאת, התוצאות הדגישו את הצורך בהמשך חיזוק הון הליבה במערכת הבנקאית וחיזוק ניהול הסיכונים והבקרות בפעילויות מוטות סיכון, כדוגמת פעילות בניירות ערך ואשראי ממונף, וכן לגבי ריכוזיות של קבוצות לווים" כתב המפקח על הבנקים בבנק ישראל.

הפסדיו של הטייקון נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי מעמיקים: מניית הבנק השווייצי קרדיט סוויס נופלת כעת במסחר בציריך לשפל חדש. כתוצאה מכך, דנקנר, המחזיק בכ-3.21% מהון המניות של הבנק באמצעות חברת כור שבשליטתו, מופסד "על הנייר" בכ-2.1 מיליארד שקל. אלמלא נרשמה בשבועיים האחרונים התחזקות של הפרנק השווייצי מול המטבעות בעולם, הפסדיו היו נאמדים בכ-2.5 מיליארד שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נובה דיווחה על רבעון עשירי רצוף של צמיחה

חברת המכשור הרפואי די מדיקל העוסקת באמצעות במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים לטיפול בסכרת, הודיעה היום כי החברה הנכדה ספרינג הלת' סולושנס (Spring Health Solutions),חתמה על הסכם הפצה לא בלעדי עם RGH Enterprises, להפצת סט אינפוזיה אוניברסלי בארה"ב. הסכם זה מאפשר הפצה מסחרית של משאבות אינסולין וחלקים מתכלים.

ספקית פתרונות המדידה ובקרת התהליכים בשוק המוליכים למחצה נובה, דיווחה אתמול על רבעון עשירי רצוף של צמיחה בכל הפרמטרים הפיננסיים. עם זאת, בחברה צופים האטה בפעילות ברבעון השלישי, שייתכן שתימשך אל הרבעון הרביעי של השנה

חברת בוימלגרין הגישה בקשה לבית המשפט לאשר את הסדר הנושים המתוקן שגיבשה. הבקשה הראשונה, אשר הוגשה בראשית ינואר, לא עמדה בדרישות של רשות ניירות ערך והבורסה ובמארס הורה בית המשפט לחברה לגבש מתווה מתוקן להסדר. לפי ההסדר החדש, קרן איגרות החוב תהיה בסך של 80 מיליון שקל, במקום בסך של 207.5 מיליון שקל. הקרן לא תהיה צמודה למדד כלשהו, לא תישא ריבית קבועה, ותיפרע בתשלום אחד, ב-15 ביולי 2015, במקום בחמישה תשלומים.

אינקרדימייל דיווחה אתמול כי חתמה על הסכם לרכישת חברת סמיילבוקס, המפתחת תוכנות לשיתוף תמונות ברשת האינטרנט. אינקרימייל, שנסחרת בנאסד"ק , תשלם עבור החברה 40 מיליון דולר. כ-25 מיליון דולר ישולמו במזומן, 15 מיליון הדולר הנוספים יועברו בהתאם לאבני דרך שנקבעו בהסכם. אינקרדימייל דיווחה שהרכישה צפויה להגדיל את הכנסותיה ב-15 מיליון דולר החל מ-2012.

אורבוטק הציגה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2011. הכנסות החברה גדלו ב-6% והסתכמו ברבעון 153.4 מיליון דולר, והרווח התפעולי טיפס ב- 11% ל-21.7 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעולות שוטפות הסתכם ב-22.4 מיליון דולר. אחרי ההנפקה המוצלחת בתחילת השנה, בה הצליחה החברה לגייס 91 מיליון דולר, נדמה כי מצבה הפיננסי של החברה איתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully