וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי גרמני: לא לשלול הוצאת יוון מגוש האירו

7.9.2011 / 12:48

לאחר שקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שללה מכל וכל אפשרות של יציאת יוון מגוש האירו, אמר מנהיג מפלגת הקואליציה, הורסט סיהופר, כי אין לשלול אפשרות זו. נדחו עתירות נגד סיוע ליוון

מנהיג מפלגת האיחוד החברתי הנוצרי בגרמניה, אחת משלוש מפלגות הקואליציה בממשלתה של אנגלה מרקל, אמר היום (רביעי) כי אין לשלול את עזיבתה של יוון את גוש האירו בעקבות המשבר הכלכלי אליו נקלעה. הורסט סיהופר אמר בראיון לעיתון "בילד" כי למרות זאת, הוא בטוח שיוון יכולה להצליח בביצוע הרפורמות הפיסקליות הנדרשות ממנה. "עם זאת, לא יכול להיות כל סיוע למדינות בעלות החוב ללא תרומה של המדינות עצמן".

בניגוד אליו, אמרה מרקל ביום שני כי אינה רואה אפשרות שמדינה כלשהיא תעזוב את גוש האירו בעתיד הקרוב וכי צעד כזה עלול לגרור אחריו מדינות נוספות. "מבחינה טכנית וחוקית אין לכך אפשרות כלל", אמרה מרקל. "אפשרות זו עלולה לגרום לאפקט דומינו מסוכן בצורה יוצאת דופן למערכת המטבע שלנו", הוסיפה.

בתוך כך, דחה היום בית המשפט החוקתי העליון שורה של עתירות שהוגשו במטרה למנוע את השתתפות גרמניה בחבילות הסיוע שעתידות להיות מוענקות ליוון ולמדינות אחרות בגוש האירו שנקלעו לחובות. עם זאת קבע בית המשפט כי בעתיד על ממשלת גרמניה להתחשב יותר בפרלמנט בטרם הענקת סיוע מסוג זה.

עוד בנושא:

המשבר ביוון: מנהיגי אירופה דחו את הענקת הסיוע
יוון: גרמניה מעדיפה לדחות הסיוע לספטמבר
יוון תזדקק לסיוע של 100 מיליארד יורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully