וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של ארה"ב ישתתף בפגישת שרי גוש האירו

13.9.2011 / 11:38

לראשונה יששתף שר אוצר אמריקאי בפגישה של שרי האוצר של גוש האירו במטרה להימנע מחדלות פירעון ביוון וממשבר כלכלי עולמי העלול להיגרם כתוצאה מכך

שר האוצר האמריקאי טימות'י גייתנר יבקר השבוע בפולין, שם ייפגש עם שרי אוצר מהאיחוד האירופי. מדובר בפגישת חירום חסרת תקדים שמטרתה לדון במשבר החובות של יוון והפגיעה האפשרית שלו בכלכלה האירופאית והעולמית. רק ביום שבת חזר גייתנר ממפגש עם שבעה שרי אוצר בצרפת שם קרא לכלכלות החזקות באירופה לסייע לחלשות.

עוד בנושא:

מרקל וסרקוזי יסכימו על חבילת סיוע שנייה ליוון
יוון: הפרלמנט אישר את הקיצוץ, בחוץ מהומות
המשבר ביוון: מנהיגי אירופה דחו את הענקת הסיוע

ביקור זה של גייתנר הוא הפעם הראשונה בה ישתתף שר אוצר אמריקאי בפגישה של שרי האוצר של גוש האירו. עם זאת, זו אינה הפעם הראשונה שגייתנר מנסה לדחוף את אירופה לפעול ביתר נחישות בהתמודדותה עם משברי החובות.

בתוך כך אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי לא תיתן ליוון להגיע ל"חדלות פירעון לא מבוקרת", שכן זו תסכן מדינות אחרות בגוש האירו. "העדיפות העליונה היא להימנע מחדלות פירעון לא מבוקרת, שתשפיע לא רק על יוון אלא תגרום נזק רב למדינות נוספות", אמרה מרקל בראיון ברדיו בגרמניה, לפי דיווח בבלומברג. "עמדתי ברורה. יש לעשות כל שניתן כדי לשמור על אחדות פוליטית בגוש האירו כי אנחנו צריכים להתמודד עם אפקט הדומינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully