וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים לא אישרה שינוי מתווה המס

פנחס וולף

7.11.2011 / 12:55

במהלך הישיבה הודיע יו"ר ועדת הכספים משה גפני כי הוועדה לא תאשר מתווה המס החדש עד שיורדו המסים על מעמד הביניים. "ללא הסכמות בעניינים קריטיים לוועדה, לא יאושר שינוי מתווה המס"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע הבוקר (שני), כי כרגע הוועדה לא תאשר את שינוי מתווה המס שאושר בממשלה עד שימולאו דרישות הוועדה להפחית מסים למעמד הביניים. חברי הוועדה תבעו להעניק נקודות זיכוי בגין ילדים עד גיל חמש לתא משפחתי ולא לאחד מבני הזוג בלבד, שכן במקרים רבים לפחות אחד מבני הזוג, בדרך כלל האישה, אינו מגיע לסף המס ונקודות הזיכוי אינן מנוצלות. "אקיים עוד השבוע ישיבה מיוחדת בעניין דרישות הוועדה, לרבות פתרון לנושא הדיור כדי להגיע להסכמות", השיב גפני. "ללא הסכמות בעניינים הקריטיים לוועדה, לא יאושר שינוי מתווה המס".

חברי הוועדה הביעו תרעומת על-כך שאנשי האוצר ורשות המסים הגיעו לישיבה היום ללא תשובות, למרות ישיבה קודמת בנושא, שבה נדונו כל פרטי מתווה המס המוצע. לדברי ח"כ רוחמה אברהם-בלילא (קדימה): "הדיון מול פקידי האוצר ורשות המסים בעייתי. הכתובת היא מקבלי ההחלטות, ראש הממשלה והשרים. אם הפקידים קיבלו הנחיות שלא לפרוץ את מסגרת התקציב ולא לחולל שינויים משמעותיים, בשורה לא תהיה בפיהם".

בישיבה התברר שאכן רוב הנשים (כ-80%) לא נהנות מנקודות הזיכוי ומכיוון שכבר תקצבו את נקודות הזיכוי האלה ב- 300 מיליון שקלים בשנה רוב הכסף חוזר לקופת המדינה. עוד עלתה בישיבה דרישת הוועדה להוסיף הקלות במס למעמד הביניים. גפני: "לא יצא מהוועדה חוק ללא מענה אמיתי למעמד הביניים". אנשי האוצר הסכימו לכך "במידה שהכנסות המדינה יאפשרו זאת".

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס)אמר בדיון כי "יש משבר עמוק והממשלה מנסה לפתור אותו באמצעות אקמול. נתניהו יפסיד את השלטון בגלל נושא הדיור. אם לא הכרה בריבית על משכנתא או שינויים במס לטובת רוכשי דירות וזוגות צעירים, שהממשלה תקציב 3-4 מיליארד שקלים לבנייה מסיבית להורדת מחירי הדירות".

בראשית הדיון דרשו חברי הוועדה לשנות את סדר יומה של הוועדה ולדון בנושא עובדי הקבלן. ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אמרה כי "נראה לי אירוני, להמשיך בסדר היום הרגיל, כשבחוץ מתקיימת שביתה כללית בנושא עובדי הקבלן. יש להסב את הישיבה היום לנושא הזה. אני אמנם נגד שביתות שמשביתות לנו את כל המשק אבל לא יתכן שיש מהומה רבתי מחוץ לכותלי הבית הזה וכאן אנחנו ממשיכים עסקים כרגיל". לדרישתה הצטרפו חברות הכנסת מירי רגב (ליכוד) וליה שמטוב (ישראל ביתנו). רגב הצביעה על מחלקת הקפה בחדר הוועדה ואמרה "הנה גם בכנסת מעסיקים עובדי קבלן שמפטרים אותם בכל קיץ ומעסיקים אותם מחדש בתחילת מושב".

עוד בנושא:

ח"כ גפני מקדם הצעות חוק להפחתת המס למעמד הביניים
ועדת הכספים מעכבת מימון ועדת טרכטנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully