וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעלי ים המלח מציגים: אייפד 2 לכל עובד

חיים ביאור

14.12.2011 / 10:31

למרות שמתנות לעובדים בחנוכה אינן מנהג נפוץ, במפעלי ים המלח החליטו להשקיע בעובדיהם ולהעניק לכל אחד מהם את מחשב הלוח המבוקש. השווי הכולל של השי: 4.6 מיליון שקל

כל אחד מ-1,600 העובדים במפעלי ים המלח, מקבוצת כימיקלים לישראל שבשליטת משפחת עופר קיבל השבוע שי לחנוכה: מכשיר אייפד 2. בדרך כלל מתנות מחולקות לקראת פסח וראש השנה. על פי רוב, לא מקובל שמפעל מעניק לעובדיו שי לחנוכה.

השווי של המכשיר הוא 2,900 שקל ליחידה והסכום הכולל של השי הוא 4.6 מיליון שקל. השכר והתנאים הנלווים לעובדי ים המלח בכל הדרגים, נחשבים מהמשופרים במשק והם עולים אף על השכר והתנאים של רוב עובדי הבנקים.

למרות זאת, בחברה פורצים מדי פעם עיצומים ולפני כשנה עובדי החברה קיימו בתמיכת ההסתדרות שביתה שנמשכה 44 ימים. בסיומה נחתם עמם הסכם שכר קיבוצי ולפיו כל עובד במפעל יקבל תוספת של 30 אלף שקל לשנה לכל אחת מ-5 השנים הבאות ובסך הכל 150 אלף שקל, בעלות כוללת של 198 מיליון שקל למפעל.

במשכורת חודש אפריל האחרון עובדי החברה קיבלו בונוס בסך 50 אלף שקל בממוצע לעובד, בסכום כולל של 65 מיליון שקל וזאת עבור רווחי 2010. הבונוס שולם באופן דיפרנציאלי בהתאם לטיב הביצועים של כל עובד.

מבדיקה שערכה חברת ועדים, הסוקרת את ההוצאות של ההנהלות והוועדים בתחום הרווחה, עולה כי בפסח הקרוב חברת מפעלי ים המלח תגיע למקום הראשון בשווי המתנות שתעניק לעובדיה, לפני חברת חשמל והבנקים.

עובדי ים המלח צפויים לקבל בפסח 2012 שי בשווי 1,750 שקל, לצד מארז יינות בשווי 300 שקל ושי נוסף בעלות של 500 שקל. במקום השני מבחינת שווי השי לחג הפסח צפויים לעמוד עובדי תרכובות ברום, שאף הוא נמנה על קבוצת כימיקלים לישראל. עובדים אלה יקבלו לקראת פסח שי בשווי של 1,400 שקל.

עלי פי חברת ועדים, עובדי טבע יקבלו שי שינוע בין 900 ל-1,200 שקל. עובדי חברת החשמל ועובדי אלתא יקבלו שי בשווי 1,200 שקל, עובדי המכון הגיאופיסי יקבלו שי בשווי 950 שקל.

חברת מפעלי ים המלח נמצאת במשא ומתן מול משרד האוצר בעניין מימון קציר המלח באגן הדרומי של ים המלח, כחלק מהפעולות לשיקומה של הימה. במגעים מסתמנת הסכמה ולפיה חברת מפעלי ים המלח תממן את רוב פעולות הקציר, בהיקף המתקרב ל-80% ובסך של 3 מיליארד שקל על פני תקופה של 20 שנים.

לדברי יעקב אלוש, מנכ"ל ועדים, למרות הצפי לגידול באבטלה במשק ואי הוודאות בקרב חברות רבות, השווי הכולל של השי לקראת פסח הקרוב לא יירד ואף יעלה ב-10% לעומת שוויו בפסח 2011 ויסתכם בכ-2.7 מיליארד שקל.

עוד על תנאי ההעסקה של הוועדים הגדולים:

חברת החשמל: מעלים מחירים - ומחלקים מתנות
נמל אשדוד: חבר הוועד חגג - הפעילות בנמל אשדוד הופסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully