וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טבע שלמה ינאי פורש מתפקידו

2.1.2012 / 7:14

שלמה ינאי שכיהן כנשיא ומנכ"ל של ענקית התרופות הישראלית טבע במשך חמש שנים הודיע על פרישתו וג'רמי לוין צפוי להיכנס לנעליו. לרגל ההודעה כינסה טבע מסיבת עיתונאים מיוחדת

ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר מועצת המנהלים של טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ, הודיע היום (שני) כי שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע, הביע את רצונו לפרוש מתפקידו במאי 2012. מועצת המנהלים של החברה החליטה למנות את ד"ר ג'רמי לוין, אשר בתפקידו האחרון שימש כמנהל בכיר ב- Bristol- Myers Squibb, להחליפו בתפקיד. ד"ר לוין יעבור עם משפחתו לגור בישראל ויחל בתקופת חפיפה עם מר ינאי בהתאם לתוכנית ההחלפה שסוכמה.

החלטתו של מר ינאי לפרוש מגיעה בתום חמש שנים שבהן הוא מכהן כנשיא ומנכ"ל טבע. במהלך תקופה זו הוביל מר ינאי אסטרטגיית צמיחה שהביאה לגידול של כמעט פי שלושה בהכנסות החברה ולהרחבה משמעותית של תחומי פעילותה: מהיקף הכנסות של כ-8.4 מיליארד דולר ב-2006, להיקף הכנסות צפוי של כ-22 מיליארד דולר ב-2012, ממכירות מגוון רחב של תרופות ומנוכחות שהתרחבה מאוד בשוקי אירופה, אמל"ט ואסיה.

ד"ר ג'רמי לוין נבחר להחליפו בתום הליך איתור יסודי שבוצע על ידי מועצת המנהלים בהשתתפות מר ינאי. הוא נמצא כאדם המתאים להובלת טבע בשל ראייתו האסטרטגית, ידע מעמיק בתעשיית התרופות, ניסיון בינלאומי רחב, וכישורי מנהיגות וניהול מרשימים.

לד"ר לוין ניסיון של למעלה מ-25 שנים בתעשיית התרופות הגלובאלית, בהובלת ארגונים וצוותי עובדים ומנהלים, ובפיתוח, ייצור ואספקה של תרופות. הוא מוכר בעולם בזכות יכולותיו המרשימות ביצירת הזדמנויות מסחריות ושיתופי פעולה במחקר ופיתוח. ד"ר לוין הצטרף ל-Bristol-Myers Squibb בשנת 2007 והיה אחראי לניהול שיתופי הפעולה והעסקאות האסטרטגיות של החברה. בין השנים 2003-2007, לפני שהצטרף ל-Bristol-Myers Squibb, כיהן כמנהל פיתוח עסקי בינלאומי ושיתופי פעולה בחברת Novartis . לפני כן היה המנכ"ל של Cadus Pharmaceuticals, חברה אותה הוביל להנפקה לציבור.

שלמה ינאי באירוע המנהיגים העסקיים של דן אנד ברדסטריט מרץ 2010. אורי לנץ
"בנה תשתית חזקה לעתיד החברה", ינאי/אורי לנץ

"ד"ר לוין הוא מנהל עסקי מוכשר ביותר ובעל הבנה מעמיקה של ההזדמנויות והאתגרים העיסקיים הניצבים בפני תעשיית התרופות" אמר ד"ר פרוסט, יו"ר מועצת המנהלים של טבע. "הוא מביא לטבע ניסיון עשיר וכישורים ליצירת צמיחה בעסקי התרופות הגלובאליים. כמנהל עסקי וכרופא, הוא מחויב ומסור לחזון של אספקת תרופות אפקטיביות בהישג יד לחולים ברחבי העולם. השילוב של חזון, יצירתיות, סגנון ניהולי ובנייה אפקטיבית של צוות מנהלים, הופכים את ד"ר לוין לבחירה האידיאלית להנהגת טבע להמשך צמיחה ורווחיות."

על שלמה ינאי המשיך ואמר ד"ר פרוסט, כי: "במהלך כהונתו, תכנן ויישם בהצלחה רבה תוכנית אסטרטגית שהניבה צמיחה דו-ספרתית במשך 18 רבעונים רצופים, עם הכנסות שצמחו בממוצע שנתי בקצב של כ-17% ורווח למניה שיותר מהוכפל בתקופה זו. הוא הוביל את החברה להתרחבות גיאוגרפית משמעותית באירופה ובאסיה, ויצר שיתופי פעולה חדשים בשוק התרופות הביולוגיות הדומות ((Bio Similar ובתחום ה- OTC, לרבות המיזם המשותף עליו הוכרז לאחרונה עם חברת פרוקטר וגמבל. שלמה ינאי בנה תשתית חזקה לעתיד של החברה. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בכל אשר יבחר לעשות בעתיד ואנו מלאי הערכה על כך שהוא ימשיך להיות יועץ בעל ערך לחברה גם לאחר חילופי המנכ"ל. שלמה ואני הפכנו לחברים אישיים ואני מקווה שתהיה לנו ההזדמנות לעבוד יחד שוב בעתיד."

ד"ר לוין מסר כי "אני מכיר את טבע ומעריץ אותה כבר שנים רבות, לא רק כמובילה העולמית בתרופות גנריות אלא גם בשל החידושים הרבים שלה בפיתוח תרופות ובגישות חדשות לשירות מטופלים ברחבי בעולם. מגמות דמוגרפיות ולחצים כלכליים בשווקים מפותחים ומתעוררים מחדדים את האתגר שבאספקת תרופות במחירים שווים לכל כיס. לטבע יש פלטפורמות מגוונות הכוללות תרופות גנריות, ממותגות, ותרופות ללא מרשם, המספקות לה עמדה טובה במיוחד לעמוד באתגר זה. עבורי זו תהיה זכות גדולה לעבוד עם האנשים המסורים והמוכשרים של טבע ולשתף עימם פעולה על מנת שנוכל לעמוד יחדיו במשימה זו."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"צמיחה בשיעור דו ספרתי"

"הייתה לי התנסות מצוינת ב-Bristol-Myers Squibb ואני גאה על כך שהשתתפתי בהתפתחותה כחבר הנהלה בכיר. עבדתי שם עם עמיתים חכמים, חרוצים ומחויבים ואנצור חוויה זו עימי לתמיד. עם זאת, ההזדמנות לחיות ולעבוד בישראל ולהוביל את החברה המובילה במדינה, חברה גלובלית ומאוד ישראלית, קסמה לי מאוד. אני מצפה לעבוד עם שלמה ינאי, ההנהלה ומועצת המנהלים בחודשים הקרובים על העברה חלקה של תפקיד המנכ"ל ולהמשיך ולבנות פלטפורמה לצמיחה ארוכת טווח לטבע".

"בחמש השנים האחרונות, הודות לצוות המנהלים ועובדי החברה המסורים, טבע צמחה מחברה מצליחה של תרופות גנריות, לחברת תרופות גלובאלית גדולה ומגוונת", אמר מר ינאי. "צמחנו בשיעור דו-ספרתי במכירות וברווח וכוננו שיתופי פעולה אסטרטגיים שיבססו את המשך הצמיחה של טבע בשנים הבאות. אני מאמין ששנת 2012 תהיה שנה נוספת של צמיחה. בחודשים הקרובים אעבוד עם ד"ר ג'רמי לוין על החלפה מסודרת, אשלים את כהונתי בטבע כמתוכנן ולאחר מכן אפנה לאתגר הבא. אני בטוח שג'רמי יוביל את טבע בהצלחה בהמשך דרכה".

ד"ר ג'רמי לוין, בן 58, נולד בדרום אפריקה וחי בארה"ב מאז 1986. בנוסף הוא התגורר בזימבבואה, בריטניה, שוויץ וכן בישראל. הוא בעל תואר ראשון בזואולוגיה באוניברסיטת אוקספורד, תואר שני ושלישי בביולוגיה מולקולארית מאוניברסיטת אוקספורד ותואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת קיימברידג'. בין תעודות הכבוד הרבות בהן זכה ד"ר לוין, נכלל גם פרס אלברט איינשטיין למנהיגות במדעי החיים, אותו העניק לו שמעון פרס בשנת 2005. ד"ר לוין עבד כרופא בבתי חולים אוניברסיטאיים בדרום אפריקה, בבריטניה וברחבי אירופה. הוא ואשתו מרג'רי פלדברג נשואים 25 שנים ולהם שתי בנות בוגרות.

שלמה ינאי, בן 59, מכהן כנשיא ומנכ"ל טבע מאז 2007. לפני שהצטרף לטבע, היה נשיא ומנכ"ל מכתשים אגן משנת 2003 ועד שנת 2006. מר ינאי השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף לאחר שכיהן כראש אגף התכנון בצה"ל (1998-2001), מפקד פיקוד דרום (1996-1998) וראש חטיבת תכנון והתעצמות בזרוע היבשה (1994-1996). בשנת 1973, הוענק לו עיטור המופת של צה"ל על לחימתו במלחמת יום הכיפורים. מר ינאי הוא בוגר התוכנית למנהלים של בית הספר לעסקים של אוניברסיטת הרווארד, בעל תואר שני במנהל משאבים לאומיים מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בארה"ב, בעל תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה ומדעי המדינה מאוניברסיטת תל-אביב ובוגר המכללה לביטחון לאומי של ארה"ב (NDU) בוושינגטון. שלמה נשוי לאהובה, אב לשני בנים ובת וסבא לשלוש נכדות.

עוד בנושא

טבע: המנייה כבר לא צומחת - המתחרות דווקא כן
הערכות טבע: מכירות של 22 מיליארד דולר ב-2012
טבע תבצע רכישה חוזרת של מניות ב-3 מיליארד דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully