וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי של עליות שערים בבורסה בניו יורק

נמרוד הלפרן

5.1.2012 / 23:40

מניות הבנקים והטכנולוגיה הובילו את וול סטריט ליום נוסף של עליות בנק אוף אמריקה קפץ ב-9% על רקע תחזית חיובית למגזר של דויטשה בנק. סודה סטרים עלתה ב-5%. ירידות נרשמו באירופה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום השלישי ברציפות לאחר שנתוני תעסוקה חיוביים שפורסמו היום בארה"ב האפילו בהשפעתם על חששות מהחרפת משבר החוב באירופה. מניות הפיננסים והטכנולוגיה הובילו את העליות. המגמה החיובית במגזר הבנקאי נרשמה על רקע תחזית חיובית של דויטשה בנק למגזר.

מדד דאו ג'ונס, אשר עלה אתמול לרמתו הגבוהה ביותר מאז ה-26 ביולי, נסגר כמעט ללא שינוי. מדד S&P 500 עלה ב-0.3%; מדד נאסד"ק טיפס ב-0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות קלות, התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה לרמה של 1.99%.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-15 אלף לרמה של 372 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה ל-375 אלף תביעות ראשונות. הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה ירד לרמה של 373,250 - רמתו הנמוכה ביותר מאז יוני 2008.

מדד פעילות מגזר השירותים עלה בחודש שעבר לרמה של 52.6 נקודות לעומת רמה של 52 נקודות בחודש הקודם, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של המדד לרמה של 53 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות משקף צמיחה בפעילות מגזר השירותים, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות הפעילות.

מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל בדצמבר ב-325 אלף, לפי נתונים שפירסמה היום חברת ההשמה ADP. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 178 אלף משרות.

150 אלף משרות נוספו לשוק האמריקאי

מחר יפורסם בארה"ב דו"ח התעסוקה לחודש דצמבר, ולפי התחזיות נוספו לשוק העבודה האמריקאי 150 אלף משרות בחודש שעבר לאחר תוספת של 120 אלף בחודש הקודם. שיעור האבטלה צפוי לטפס לרמה של 8.7% לעומת 8.6% בחודש הקודם - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009.

התוצאות הכספיות של הבנקים הגדולים בארה"ב ברבעון הרביעי של שנת 2010 צפויות לטמון בחובן "סימנים מעודדים", ובכלל זה צמיחה בהיקף ההלוואות, הכנסות גדולות יותר בתחום המשכנתאות ושיפור במצב האשראי, כתב האנליסט מט אוקונור מדויטשה בנק בדו"ח למשקיעים. הבנק האמריקאי הגדול הראשון שצפוי לפרסם את דו"חותיו הכספיים לרבעון הרביעי הוא ג'י.פי מורגן, אשר עתיד לפרסם את תוצאותיו ב-13 בינואר.

קמעונאיות רבות בארה"ב דיווחו היום על צמיחה איתנה במכירות בחודש דצמבר, אולם מבצעי הנחות גדולים שנועדו לפתות את הקונים לחנויות פגעו ברווחיהן. המכירות בחנויות הפתוחות לפחות של שנה של הקמעונאיות הגדולות בארה"ב גדלו בחודש שעבר ב-3.5%, לפי נתוני מועצת מרכזי הקניות הבינ"ל (ICSC) שפורסמו היום. בעונת מכירות החגים כולה, היינו בחודשים נובמבר ודצמבר גם יחד, צמחו המכירות ב-3.3% - שיעור מתון יותר מגידול של 3.8% בעונת החגים של שנת 2010.

הקמעוניות הגדולות בארה"ב רשמו בחודש דצמבר תוצאות מעורבות. הקמעונאיות לימיטד ברנדס, מייסי'ס ונורדסטרום דיווח על גידול במכירות שהיה חד מהתחזיות האנליסטים, ואילו טרגט, קוהל'ס וג'יי.סי. פני דיווחו על מכירות נמוכות מהצפוי, והורידו עקב כך את תחזיות הרווח שלהן.

גידול במכירות בחגים לא הניב רווח גדול

"עונת מכירות החגים היתה בסדר", אמר מייקל נימירה, הכלכלן הראשי של ICSC, בראיון לסוכנות הידיעות אי.פי. "אולם בשל האקלים התחרותי הקשה באופן חריג, חנויות נאלצו לעשות כל שביכולתן כדי להגדיל את המכירות, והדבר בא לידי ביטוי ברווחים".

רשת חנויות הכלבו מייסי'ס דיווחה על גידול של 6.2% במכירות חנויותיה הפתוחות לפחות שנה בדצמבר, והעלתה את תחזית הרווח השנתי. כמו כן הכפילה החברה את הדיווידנד הרבעוני והודיע על תוכנית נוספת לקנייה חוזרת של מניות בהיקף של מיליארד דולר. מייסי'ס צופה כעת רווח שנתי של 2.73-2.78 דולר למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 2.7-2.75 דולר למניה. החברה כבר העלתה את תחזית הרווח השנתי שלוש פעמים בשנה שעברה, ובכלל זה העלאת תחזית הרווח ב-10 סנט בנובמבר.

מנגד, טרגט הורידה את תחזית הרווח לרבעון הנוכחי בשל מכירות נמוכות מהצפוי בעונת החגים. הקמעונאית השנייה בגודלה בארה"ב דיווחו על גידול של 1.6% במכירות חנויותיה הפתוחות לפחות שנה בדצמבר - הרבה פחות מתחזיות האנליסטים לצמיחה של 3.1%. טרגט צופה כעת רווח של 1.35-1.43 דולר למניה ברבעון הכספים שמסתיים בסוף ינואר, לעומת תחזית קודמת לרווח של 1.43-1.53 דולר למניה.

בארנס אנד נובל, רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב, הודיעה היום כי החלה בבחינת אפשרות לפיצול עסקי קורא הספרים האלקטרוני נוק (Nook) מפעילותה בתחום חנויות הספרים, והזהירה כי תוצאותיה הכספיות השנתיות יהיו גרועות משהעריכה עד כה.

החברה הזהירה גם כי רווחיה ומכירותיה השנה יהיו נמוכים יותר משהעריכה עד כה. החברה צופה כעת הפסד שנתי של 1.1-1.4 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת מחודש אוגוסט להפסד של 10-50 סנט למניה. החברה גם הורידה את תחזית ההכנסות השנתיות לטווח של 7-7.2 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת למכירות של 7.4 מיליארד דולר. החברה צופה כעת צמיחה שנתית של 1% במכירות חנויותיה הפתוחות לפחות שנה, לעומת תחזית קודמת למכירות של 2%-3%.

האירועים באירופה

בורסות אירופה נסגרו בירידות זה היום השני ברציפות לאחר שחששות כי בנקים ביבשת יאלצו לגייס הון נוסף ועלייה בעלויות המימון של צרפת, האפילו בהשפעתם על נתוני תעסוקה טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב. מניות הבנקים הובילו את הירידות זה היום השני ברציפות.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.8%; פרנקפורט נסוגה ב-0.3%; פריס איבדה 1.5%; מדריד נפלה ב-2.9%; מילאנו צנחה ב-3.7%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר נסגר שלשום ברמתו הגבוהה ביותר זה חמישה חודשים, ירד ב-0.9% - ירידה יומית שנייה ברציפות.

אוניקרדיט, הבנק הגדול באיטליה, המשיך לצלול זה היום השני ברציפות בבורסת מילאנו ונסגרה ברמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 1992. שווי השוק של הבנק נחתך בשליש בתוך יומיים. אוניקרדיט הודיע אתמול על מכירת מניות חדשות בהיקף של 7.5 מיליארד יורו (9.8 מיליארד דולר) על מנת לשפר את מצב ההון של הבנק. הבנק מסר כי המניות יימכרו במחיר הנמוך ב-43% ממחיר הסגירה ביום שלישי.

ממשלת צרפת ביצעה היום את הנפקת האג"ח הראשונה של שנת 2012 כאשר מכרה אג"ח בהיקף 8 מיליארד יורו בתשואה גבוהה יותר לעומת ההנפקה הקודמת. המדינה נמצאת על הכוונת של סוכנויות הדירוג שהודיעו בחודש האחרון כי הן שוקלות לקחת ממנה את דירוג האשראי המושלם (AAA) בעקבות משבר החוב באירופה. צרפת היא אחת המדינות החשופות ביותר למדינות עתירות החוב - יוון, אירלנד, פורטוגל, איטליה וספרד.

בין שאר האיגרות שהונפקו, ממשלת צרפת מכרה אג"ח לעשר שנים תמורת 4.02 מיליארד יורו בתשואה של 3.29%. בהנפקה הקודמת בדצמבר השיגו אג"ח לעשר שנים תשואה של 3.18%. בהנפקה נרשמו ביקושים בסכום של 6.61 מיליארד דולר. הביקושים עלו על ההיצע ביחס של 1.6 - פחות מהיחס של 3.1 שנרשם בדצמבר. צרפת מכרה גם אג"ח ל-11 שנים בהיקף של 690 מיליארד יורו בתשואה של 3.5%, אג"ח ל-23 שנים בתשואה של 3.96% ואג"ח ל-30 שנים בתשואה של 3.97%.

אתמול הנפיקה ממשלת גרמניה איגרות חוב ל-10 שנים בהיקף של 4 מיליארד יורו, ולראשונה זה שלוש הנפקות, חצה הביקוש את יעד השיא של המכירה, ובסך הכל עלה על ההיצע ב-3%. בהנפקה ב-23 בנובמבר, לדוגמא, עמדו הביקושים על 64% בלבד לעומת ההיצע. התשואה בהנפקה אמש עמדה על 1.93%, לעומת 1.98% בהנפקה הקודמת.

"גוש היורו נמצא בעיצומו של תהליך התאמה מחדש ארוך טווח", כתב אתמול האסטרטג ניל מלור מבנק אוף ניו יורק מלון, בדו"ח למשקיעים. "משבר החוב באירופה מעולם לא נרגע באמת", אמר אתמול ג'ון פלאסרד מחברת לואיס קפיטל מרקטס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "למרות ששנת 2011 הסתיימה בצורה טובה למדי, 2012 עדיין נתונה בסיכון. מדינות יאלצו לגייס 800 מיליארד יורו בשווקים הפיננסים השנה, כך שצפויה לנו תנודתיות רבה בשווקים, לפחות במחצית הראשונה של השנה", הוסיף פלאסרד.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

ישראליות בוול סטריט

יצרנית המשקאות המוגזים להכנה ביתית סודה סטרים הודיעה היום כי תוסיף שני טעמים חדשים לקו הסירופים שלה, תוך שיתוף פעולה עם קראפט האמריקאית - יצרנית המזון הגדולה בעולם. סודה סטרים צפויה להתחיל לשווק את שני הטעמים ברבעון השני של 2012, לקראת תחילת הקיץ.

קמטק, ספקית פתרונות בדיקה אוטומטיים לבקרת תהליכי היצור לתעשיות המוליכים למחצה והמעגלים המודפסים, הודיעה על השקת Xact200 - הדור השני של מערכת הכנת דגמים לניתוח כשלים וחקר הביצועים בייצור שבבים (TEM/STEM). קמטק דיווחה עוד על הזמנה ראשונה למערכת Xact200 מיצרנית שבבים מובילה מאסיה.

בי קומיוניקיישנס, שנשלטת על ידי שאול אלובץ' ומחזיקה בחברת התקשורת הישראלית בזק, השלימה אמש הנפקה פרטית של אג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל. ההנפקה נעשתה על ידי הרחבה של סדרה ב', שנסחרת כעת בבורסה בתשואה של 7.3% עם מח"מ (זמן ממוצע של החזר החוב) 4.7 שנים. בי קומיוניקיישנס הינה חברה דואלית, הנסחרת בבורסה של תל אביב בשווי שוק של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל.

רשות המסים בישראל הוציאה לאחרונה לחברת טבע שומת מס על סכום של 2.6 מיליארד שקל, כולל ריבית והצמדה. רשות המסים תובעת את תשלום המס בגין חלוקת דיווידנד מחברה בת סינגפורית בסכום של 600 מיליון שקל. טבע חילקה את הדיווידנד ב-2006 מבלי ששילמה מס. רשות המסים טוענת כי חלוקת הדיווידנד אינה פטורה ממס ואילו טבע טוענת כי החלוקה היתה פטורה על פי אמנת מס שהיתה קיימה בין ישראל לסינגפור עד לינואר 2008, כאשר הפטור בוטל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully