וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בפתיחת השנה הטובה זה 25 שנה

נמרוד הלפרן

19.1.2012 / 23:55

שווי השוק של אפל חצה בראשונה את רף 400 מיליארד דולר, מדד S&P בשיא של 6 חודשים. מורגן סטנלי קפץ ב-5% עקב דו"חות, סלקום ירדה ב-3.5%

בורסות וול סטריט, אשר רשמו את פתיחת השנה הטובה ביותר זה 25 שנים, המשיכו בתנופה החיובית ונסגרו בשיא של שישה חודשים, על רקע דו"חות כספיים טובים מהצפוי של ענקי הבנקאות מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה ולאחר שמספר תביעות האבטלה בארה"ב נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2008.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.7%. מדד close S&P 500 נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני S&P 500 , אשר נסגר אתמול מעל רמה של 1,300 נקודות בראשונה מאז שלהי יולי, טיפס היום ב-0.5% - עלייה יומית עשירית ב-12 ימי המסחר האחרונים. מתחילת השנה ועד אתמול, עלה המדד ב-4% - פתיחת השנה הטובה ביותר מאז שהמדד קפץ ב-10% במהלך 11 ימי המסחר הראשונים של שנת 1987, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי בלומברג. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.07% לרמה של 1.97%.

סוחרים בוול סטריט. Richard Drew, AP
התנופה נמשכת בוול סטריט/AP, Richard Drew

החזית המקרו כלכלית בארה"ב

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על ירידה מפתיעה בהתחלות הבנייה, נפילה חדה מהצפוי בתביעות האבטלה, נתוני אינפלציה נמוכים מהתחזיות, צמיחה מתונה מהצפוי בפעילות הייצור באזור פילדלפיה, וירידת הריבית על המשכנתאות בארה"ב לשפל.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב צנח בשבוע שעבר ב-50 אלף לרמה של 352 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 2008 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר במספר התביעות לרמה של 384 אלף.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב נותר בדצמבר ללא שינוי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.1%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה ב-0.1% - פחות מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%.

התחלות הבנייה בארה"ב ירדו בחודש דצמבר ב-4.1% לקצב שנתי של 679 אלף בתים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו כי קצב התחלות הבנייה, אשר עלה בנובמבר לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010, ימשיך לטפס בדצמבר לקצב של 695 אלף בתים. עם זאת, בסיכום שנתי חל שיפור במספר התחלות הבנייה בארה"ב, אשר גדל בשנת 2011 ב-3.4% לעומת שנת 2010, לקצב של כ-607 אלף בתים.

מדד פעילות הייצור באזור פילדלפיה עלה בינואר לרמה של 7.3 נקודות לעומת רמה של 6.8 נקודות בדצמבר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של המדד לרמה של 9.3 נקודות.

הריבית על משכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף לרמה של 3.88% - הרמה הנמוכה מאז החל פרסום הנתון ב-1971.

"המשקיעים הולכים ומשתכנעים שכלכלת ארה"ב מצליחה להתאושש בניגוד לשאר הכלכלות המפותחות, למרות פתיחה מעורבת של עונת הדו"חות הכספיים של הרבעון הרביעי", אמר דיוויד מוריסון, אסטרטג שווקים בכיר של חברת GFT, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "בנוסף לכך, קיימת הערכה כללית כי קרן המטבע הבינ"ל (IMF) ובנקים מרכזיים של הכלכלות המפותחות, כולם נכונים להזרים נזילות לשווקים במידת הצורך. דבר זה תורם לעליית המחירים של נכסים שנחשבים לבעלי רמת סיכון גבוה יחסית".

עונת הדו"חות הכספיים בשיאה

בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב במונחי נכסים, דיווח היום על מעבר לרווח נקי של 1.58 מיליארד דולר ברבעון הרביעי לעומת הפסד של 1.57 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ועל צמיחה של 11% בהכנסות. מניית הבנק, אשר צללה ב-58% בשנת 2011, עלתה מתחילת השנה ועד אתמול ב-22%.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי דיווח היום על מעבר להפסד של 227 מיליון דולר, או 15 סנט למניה, ברבעון הרביעי, ועל נפילה של 26% בהכנסות. עם זאת, תוצאות הבנק עלו באופן ניכר על תחזית האנליסטים להפסד של 57 סנט למניה.

דו"חות בנק אוף אמריקה ומורגן סטנלי מצטרפים לתוצאות כספיות מעורבות שעליהן דיווחו בימים האחרונים הבנקים סיטי, ג'יי פי מורגן, וולס פרגו ובנק אוף ניו יורק מלון.

מתוך 35 החברות הנכללות במדד S&P 500 שפירסמו דו"חות רבעוניים מאז התשיעי בינואר, 22 דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי בלומברג.

במגזר הטכנולוגיה, דיווחה אמש ענקית המסחר המקוון אי-ביי (eBay) על רווח ומכירות רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים. שורה של ענקיות טכנולוגיה, בהן גוגל, אינטל, יבמ ומיקרוסופט, יפרסמו דו"חות רבעוניים לאחר סגירת המסחר היום בוול סטריט.

עוד במגזר הטכנולוגיה: חברת אפל חשפה היום מוצר שנועד לאפשר לצפות בגירסאות דיגיטליות של ספרי לימוד באמצעות האייפד, ולהגדיל את כמות התוכן הלימודי הזמין במחשב הטאבלט, אשר צובר פופולריות בכיתות לימוד של בתי ספר ואוניברסיטאות, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

השירות החדש, בשם אייבוקס 2 (iBooks 2), נועד לשפר את רמת האינטראקטיביות ואפשרויות החיפוש בספרי לימוד, אמר פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק באפל, באירוע שערכה היום היום בניו יורק. לדבריו, למעלה מ-1.5 מיליון מחשבי אייפד כבר משמשים למטרות לימודיות. בספרי הלימוד האלקטרונים משולבים גם סרטוני וידיאו, צילומים אינטראקטיביים, כמו גם מאייפנים שמאפשרים להדגיש קטעים מסוימים בטקסט, אמרו בכירים באפל במהלך האירוע היום.

אפל חשפה היום גם כלי תוכנה חדש בשם iBooks Author, המאפשר ליצור ספרי לימוד. התוכנה החינמית החדשה מבוססת על שיתוף פעולה עם מו"ליות דוגמת פירסון, מקגרו-היל, מסרה אפל.

מניית אפל נסגרה כמעט ללא שינוי לאחר שבמהלך המסחר חצה שווי השוק של החברה את רף 400 מיליארד דולר בראשונה בתולדותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אופטימיות באירופה

ממשלות צרפת וספרד ערכו היום הנפקות אג"ח מוצלחות, יממה לאחר הודעת קרן המטבע הבינלאומית על כוונתה להגדיל את קרן החילוץ למדינות שנקלעו לקשיי מימון בגוש היורו. ממשלת צרפת מכרה אג"ח לטווח של שנתיים וחצי עד ארבע שנים וחצי בהיקף של 7.97 מיליארד יורו. כל התשואות שנמדדו היו נמוכות יותר מאשר בהנפקות דומות שנערכו בשנה שעברה. לאחר ההנפקה תשואות האג"ח ל-10 שנים של צרפת נותרו ללא שינוי בשיעור של 3.121%.

ספרד מכרה אג"ח לארבע, שבע ו-10 שנים בסכום של 6.61 מיליארד יורו, למעלה מ-2 מיליארד יורו מהיעד הראשוני, שעמד על 4.5 מיליארד יורו. התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה בחדות ל-5.403%, לעומת 6.975% בהנפקה דומה קודמת. הביקוש עלה על ההיצע פי 2.17, לעומת 1.54 בהנפקה שעברה. התשואה הממוצעת על אג"ח לשבע שנים היתה 4.541%, לעומת 5.11% בהנפקה הקודמת.

אתמול דיווחה קרן המטבע הבינלאומית (IMF) כי בכוונתה לגייס עד 500 מיליארד דולר נוספים לקרן החילוץ לסיוע למדינות שנקלעו לקשיי מימון כדי לעמוד בהוצאות צפויות של טריליון דולר בשנים הקרובות.

"על סמך הערכות הצוותים שלנו כי צרכי המימון הפוטנציאלים העולמיים צפויים להסתכם בטריליון דולר בשנים הקרובות, מתכוונת קרן המטבע לגייס עד 500 מיליארד דולר נוספים למימון הלוואות נוספות", אמר דובר קרן המטבע בהודעה שפורסמה. "בשלב מוקדם זה אנו בודקים את אפשרויות המימון ואיננו מתכוונים להתייחס עוד לנושא זה עד שיושלמו ההתייעצויות ההכרחיות בין עם המדינות החברות הקרן", הוסיף הדובר.

ישראליות בוול סטריט

חברת סלקום פירסמה היום אזהרת רווח ראשונה בתולדותיה. מדובר בדיווח חריג מאוד לשוק הסלולר ולסלקום בפרט. בהודעה לבורסה, דיווחה סלקום כי היא צפויה לרווח נקי של של 130-120 מיליון שקל, לפני השפעות של הפרשה לתביעה ייצוגית, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח נקי של 190 מיליון שקל. בהכללת ההפרשה לתביעה הייצוגית, הנתון יכול לרדת ל-70-80 מיליון שקל.

בי קומיוניקיישנס דיווחה אתמול כי החברה האם אינטרנט זהב רכשה את החזקות יורוקום בחברה (1.37%) תמורת סכום של כ-5.3 מיליון דולר, שהם כ-20 מיליון שקל. מדובר ב-410 אלף מניות שנרכשו תמורת 12.94 דולר למניה. כעת, לאחר העסקה מחזיקה אינטרנט זהב ב-80% מהמניות של בי קומיוניקיישנס - בעלת השליטה בחברת בזק. אינטרנט זהב מוחזקת בשיעור של 78.8% על ידי יורוקום.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully