וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דדליין ליוון: "הודיעו עד 12:00 על תכנית הצנע"

6.2.2012 / 11:35

האיחוד האירופי מגביר את הלחץ על ממשלת יוון להנהיג קיצוצים נוספים על מנת לקבל את חבילת הסיוע. אם לא תתחייב יוון לתכנית הצנע עתידה בגוש היורו נמצא בסכנה

ממשלת יוון עומדת היום (שני) בפני דדליין שהציב בפניה האיחוד האירופי ותיאלץ להודיע לאיחוד עד השעה 12:00 האם היא מקבלת את תנאי עסקת החילוץ החדשה שהציע האיחוד. אם לא תקבל יוון את העסקה עתידה בגוש היורו נמצא בסכנה.

חברי הממשלה ביוון מכונסים כבר מספר ימים בניסיון להגיע להסכמה בדבר ההסדר. ראש הממשלה לוקס פפדמוס אמר כי מנהיגי המפלגות הגיעו להסכמה על שורת צעדים כמו קיצוץ בשכר ורפורמות אחרות על מנת לקצץ 1.5% מהתמ"ג. עם זאת, מספר נושאים עדיין שנויים במחלוקת. "שני הנושאים העיקריים שנותרו הם העבודה והבנקים", אמר דובר המפלגה הסוציאליסטית (PASOK) פאנוס בגליטיס.

יוון עומדת מול דרישות פירעון חוב של 14.5 מיליארד יורו במרץ – דרישות בהן לא תוכל לעמוד ללא סיוע חיצוני נוסף מהאיחוד. כך שלחברי הממשלה ביוון אין מרחב תמרון רב בהתמודדותם עם הנושא. חבילת הסיוע המוצעת עומדת על 130 מיליארד יורו. בין הדרישות בהן מתבקשת יוון לעמוד נמצאות הורדת שכר המינימום, עיכוב תשלומי בונוס וקיצוץ בפנסיות. ברקע המשבר עומדות גם הבחירות ביוון שעשויות להיערך כבר באפריל.

ארגוני העובדים במדינה מתחו ביקורת על הכוונה לערוך קיצוצים מעין אלה וקראו להשבתת המשק למשך 24 שעות במחאה עליהן. "למרות הקורבנות שהקרבנו ולמרות שהם מודים שמדיניות הקיצוצים היא שגויה, הם עדיין קוראים לצנע נוסף", אמר ליאס ליפולוס, מזכ"ל אחד הארגונים.

עוד בנושא:

ממשלת אחדות ביוון: "על כולם לתרום לחילוץ"
הסיבוב הקודם הביא לנפילת ממשלת ג'ורג' פפנדראו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully